1403-03-13 07:43
319
0
90230
مسئولان راه یک ساله را یک شبه می‌روند؛

گلستان آماده برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

از تعیین قضات جرائم انتخاباتی تا معرفی اعضای ستاد انتخابات ریاست جمهوری در گلستان در مدت کوتاه و برگزاری سه جلسه هماهنگی نشان از عزم مسئولان استان برای برگزاری یک انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم دارد.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ گرچه مدت کوتاهی تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زمان باقی‌مانده ولی عملکرد مسئولان استان نشان می‌دهد فضا برای برگزاری یک انتخابات سالم در امنیت کامل فراهم است.
 

 باوجوداینکه دولتمردان در هفته گذشته عزادار رئیس‌جمهور شهید و هیئت همراه بودند؛ اما در این هفته به‌گونه‌ای عمل کردند که گویا آب از آب تکان نخورده و تلاش مسئولان بر این است که خللی در روند خدمات به مردم و اجرای برنامه‌ها به وجود نیاید.

 اما امروز مهم‌ترین برنامه مسئولان در استان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری است و شاید برخی از برنامه‌ها و اقدامات دولت تحت‌تأثیر این انتخابات سرنوشت‌ساز قرار گیرد؛ اما مسئولان می‌گویند آماده هستند تا یک انتخابات باشکوه را برگزار کنند.
 

 بنا به گفته رئیس ستاد برگزاری انتخابات استان گلستان اعضای ستاد مشخص شدند و «هادی احمدی» مدیرکل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری به‌عنوان رئیس کمیته سیاسی و دبیر ستاد انتخابات استان گلستان، «حاجی‌گلدی کر» معاون توسعه مدیریت استاندار به‌عنوان رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان گلستان، «سید محمد میرطاهری» سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و بودجه و تحول اداری استانداری به‌عنوان رئیس کمیته آموزش و «علی متکی» معاون روابط‌عمومی استانداری به‌عنوان رئیس کمیته روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی انتخاب شدند.
 

 همچنین «فاطمه کاویانی» مدیر فناوری اطلاعات استانداری به‌عنوان رئیس کمیته فناوری، «کمیل بای» مدیرکل حراست استانداری به‌عنوان رئیس کمیته حراست و استعلامات و «علی ملکان» به‌عنوان رئیس کمیته حقوقی، «فاطمه بابامحمدی» به‌عنوان مسئول دبیرخانه ستاد انتخابات گلستان و «نرگس دوست‌محمدی» به‌عنوان مدیر فرایند اجرایی انتخابات استان منصوب شدند.

 در بخش کارگروه‌ها نیز کارگروه دستگاه‌های اجرایی بر عهده «رحمت تازیکه»، کارگروه روستایی بر عهده «سید کمال محب‌حسینی» قرار گرفته، همچنین به دستور استاندار گلستان کارگروه شهری ستاد انتخابات شکل‌گرفته و مسئولیت آن بر عهده «سید محسن حسینی» خواهد بود.

 «حمیدرضا مطیع» مدیرکل ثبت‌احوال گلستان، «زهرا سادات حسینی جبلی» سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، «سید حسین علوی» دستیار استاندار گلستان در امر مردمی‌سازی از اعضای ثابت ستاد انتخابات استان هستند و «رسول شکری‌نیا» مدیرکل صداوسیمای گلستان به‌عنوان عضو جدید به ستاد انتخابات استان اضافه شده است.

 همچنین استاندار گلستان رئیس ستاد مشارکت انتخابات گلستان است و سردار «علی ملک‌شاهکویی» فرمانده سپاه نینوا گلستان جانشین ستاد مشارکت انتخابات در نظر گرفته شده و معاونان استاندار و هیئت‌رئیسه سپاه نینوا گلستان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مدیرکل حوزه ریاست استاندار و مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه به‌عنوان شورای اجرایی ستاد مشارکت انتخابات استان هستند.

 همچنین «سید کمال محب‌حسینی» در کمیته روستایی، «سید محسن حسینی» در کمیته شهری، حجت‌الاسلام «عباسعلی گرزین» در کمیته راویان هیئت‌ها، «سید رضا نظری» در کمیته آموزش‌وپرورش، «حسینعلی خواجه‌مظفری» در کمیته کارگری، «درویشعلی حسن‌زاده» در کمیته اصناف فعالیت دارند.

 بنا به گفته مسئولان باتوجه‌به زمان محدود ستاد انتخابات استان از ظرفیت هیئت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی استان استفاده کرده ولی ۱۶ نفر از این اعضا تغییر کردند.

 حسینعلی ایزد در جمع دست‌اندرکاران ستاد انتخابات گفت: ماده ۳۳ قانون برگزاری انتخابات به تخلفات انتخاباتی تأکید دارد و جرائم در قانون مشخص است و همچنین این مسائل از سوی استاندار گلستان نیز بارها گوشزد شده و تاکنون سه جلسه هماهنگی نیز برگزار شده است.

معاون دادستان گرگان ادامه داد: برای کاهش تخلفات انتخابات حتماً کارگاه آموزشی در خصوص قانون انتخابات برای هیئت نظارت و اجرایی و قضات و دست‌اندرکاران برگزار می‌شود تا با کمترین آسیب و چالش این انتخابات را پشت سر بگذاریم.

 ایزد بیان کرد: در ماده ۳۳ و مواد ۶۸ و ۷۰ و ۷۳ آن چیزی که اهمیت دارد بیشتر در بحث کسانی است که رأی می‌دهند و مسئولیت اجرای انتخابات دارد، باتوجه‌به فرصت کمی که تا برگزاری انتخابات باقی‌مانده قضات ویژه رسیدگی‌کننده به تخلفات جرایم هم در دادسراها و دادگاه‌ها تعیین شده است.

 این مقام مسئول بیان کرد: نمایندگان دستگاه قضایی در هیئت اجرایی معرفی شده است و مانند گذشته در راستای اعتلای نظام و انقلاب اسلامی با تمام قوا و توان پای‌کار هستیم تا یک انتخابات پرشور و درشان نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار کنیم.

رمضان‌علی عابدی نیز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد: انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری را در پیش داریم و تجربه‌ای که در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ماه‌های اخیر داشتیم پشتیبان ما به‌شمار می‌رود.

 معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان ادامه داد: انتخابات سالمی را استان پشت سر گذاشته و از این تجربیات می‌توانیم در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری استفاده کنیم.

 عابدی بیان کرد: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی یکی از تجربیات موفق ما در انتخابات ماه‌های گذشته مجلس شورای اسلامی بود و تشکیل این ستاد در انتخابات پیشرو هنوز ابلاغ نشده و اگر ستاد پیشگیری تشکیل نشد شورای مشورتی برای برگزاری انتخابات خواهیم داشت و دستگاه قضائی در کنار شما برای برگزاری این انتخابات خواهد بود.

 وی افزود: هدف ما صیانت از انتخابات است و در کنار آن امنیت و سلامت انتخابات حائز اهمیت است و تلاش خواهیم کرد که با همکاری متولیان برگزاری انتخابات سالمی را پشت سر بگذاریم.

 علی‌محمد زنگانه نیز بیان کرد: هر یک از نامزدهایی که شورای نگهبان تأیید کند به‌عنوان افراد صالح در نظر می‌گیریم و بی‌طرفانه انتخابات را برگزار می‌کنیم و انتخابات رئیس‌جمهور را به مردم واگذار می‌کنیم.

 استاندار گلستان ادامه داد: سیاست ما تبیین دستاوردهایی شهید جمهور و تبیین شخصیت این شهید بزرگوار است.

 زنگانه افزود: قرارگاه مشارکت در انتخابات بسیار حائز اهمیت است و منتظر استاندار نباشید و کمیته‌ها را پیش ببرید و تلاش من این است شهر به شهر سفر کنم و ویژگی و خدمات دولت سیزدهم را در استان تبیین شود و به معاون سیاسی استاندار گلستان دراین‌خصوص تفویض اختیار شده است.

 وی با بیان اینکه حفظ دستاورد و ارتقای دستاوردهای دولت سیزدهم مورد انتظار است، گفت: سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه قابل افتتاح در استان داریم و این در حالی است که در ماه‌های گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان پروژه در سفر رئیس‌جمهور افتتاح کردیم و این نشان از دستاوردهای دولت سیزدهم است که توانستیم عدد قابل‌توجه پروژه را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

 استاندار گلستان بیان کرد: تبیین خدمات رئیس‌جمهور باید در دستور کار باشد و هر شهرستان باید جلسه تبیینی راه بیندازد و این محتوا در اختیار آنها قرار دهد.

 زنگانه افزود: کاری مهم‌تر از انتخابات در این ایام نداریم و اگر بنا است جلسات و کارگروهی برگزار شود حتماً هماهنگی با استاندار باشد.

 انتهای خبر/


انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.