1402-10-25 09:44
946
0
88380
نوبت انتخاب «۱۱»؛

دفاع از عملکرد ضعیف نماینده سابق با حمله به نمایندگان انقلابی

باوجوداینکه مجلس دهم یکی از ضعیف‌ترین مجلس تاریخ انقلاب بود و نمایندگان حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا عملکرد ضعیفی را به ثبت رساندند؛ اما فعال رسانه‎ای اصلاح‌طلب به دنبال احیاء این جریان است.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ در روزهای گذشته انتشار مطلبی در فضای مجازی با موضوع «ای‌کاش نمایندگان انقلابی هم در مجلس می‌خوابیدند» باعث شد که عملکرد نمایندگان فعلی مورد نقد قرار گیرد.

البته این طبیعت انتخابات است که داوطلبان در تلاش باشند با بیان موضوعات مختلف درصدد باشند نظر مردم را از نمایندگان فعلی که منتخب مردم هستند تغییر دهند تا شانس خود را برای انتخابات افزایش دهند، اما اینکه نماینده‌ای در مجلس به خواب و غفلت فرورفته باشد برای هیچ شهروندی پذیرفتنی نیست.

بررسی عملکرد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا در سه دوره گذشته نشان می‌دهد ضعیف‌ترین عملکرد مربوط به مجلس دهم است که لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان حاکم بر آرای مردم شده بودند.

ضعف عملکرد این نمایندگان به‌گونه‌ای بود که حتی یکی از نمایندگان آن وقت حاضر به رقابت با دیگر داوطلبان مجلس شورای اسلامی نشد و صحنه خوابیدن دیگر نماینده لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان در مجلس نیز سوژه بسیاری از رسانه‌ها برای نشان‌دادن ناکارآمدی‌های مجلس دهم شد.

البته ادعای این نماینده از این تصویر چیز دیگری بود و بیان می‌کرد «این را بدانید اگر دیدید یک نماینده در مجلس خوابیده نشان می‌دهد این نماینده از دیگر نماینده‌ها فعال‌تر است و من برای اثباتش قسم می‌خورم.»
 یکی دیگر از نکاتی که باید در خصوص نمایندگان دور دهم به آن اشاره کنیم عدم تعامل آنها با رسانه‌ها بود به‌طوری‌که این موضوع باعث گلایه‌های زیادی از سویی اصحاب رسانه شده بود البته این گلایه‌ها مختص به رسانه‌ها نبود و دیگر اقشار و مردم نیز برای ارتباط با نمایندگان خود با مشکل روبه‌رو بودند. در این زمینه نیز در اظهارنظری نماینده دور دهم مجلس شورای اسلامی ضعف خود را در تعامل با رسانه‌ها پذیرفته بود و بیان
کرده که در چهار سال مسئولیتش ضعف جدی‌اش در حوزه رسانه‌ای و تعامل با اصحاب رسانه است و متأسفانه همین موضوع باعث شده مردم از اقدامات بسیاری که انجام داده بی‌اطلاع باشند.

از سویی دیگر سهم‌خواهی دیگر نماینده و انتقادات تندی نسبت به انتخاب «هادی حق‌شناس» جای تأمل داشت و تاریخ نشان داده که شاید حق‌شناس بهترین استاندار گلستان در جریان اصلاح‌طلبان بود که تعامل سازنده‌ای با اقشار مختلف مردم داشت.

این سهم‌خواهی‌ها حتی باعث شکاف‌هایی در بدنه دولت وقت شده بود و ازآنجایی‌که نماینده وقت مردم گرگان نتوانسته بود فرزند خود را به‌عنوان شهردار کردکوی مطرح کند و احراز صلاحیتش را دریافت نکرده بود باعث شده بود همراهی لازم از سوی این نماینده با دولت رقم نخورد و این کارشکنی‌ها باعث شد که نورمحمد تربتی‌نژاد از صحنه سیاست خارج و فراموش شود.

از سویی دیگر نمایندگان فعالی مجلس شورای اسلامی نشان داد که نه در مقام حرف بلکه در مقام عمل هماهنگی لازم فرا قوه‌ای برای پیشبرد اهداف و باز کردن گره‌های قانونی عقب‌ماندگی استان به وجود آمده است.

موضوعی که در سخنان روزهای اخیر استاندار گلستان نیز به آن اشاره کرد و موفقیت حاصل را نتیجه این هماهنگی بین سه قوا دانست که باعث شده گلستان مورد تحسین دولتمردان نیز قرار گیرد.

از سویی دیگر یکی از انتقادات اخیر مربوط به حمایت یکی از نمایندگان گرگان و آق‌قلا به مسئله ضابطه‌مند شدن پلتفرم‌ها بود، پلتفرم‌ها و محصولات فرهنگی که تولید می‌شوند باید از ضوابط و مقررات حاکم بر حوزه

فرهنگ تبعیت داشته باشند و این خواسته بسیاری از فعالان این بخش است که از حقوق آنها صیانت شود و قطعاً تعلل در این مسئله خسارت‌های جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.