1402-10-17 09:53
650
0
88265
نوبت انتخاب «۲»؛

پشت پرده شایعه‌سازی رد صلاحیت‌ها؛ عدم آگاهی یا تبلیغ به روش نوین

آن چیزی که مورد تأیید مسئولان برگزاری و هیئت نظارت بر انتخابات است تمکین رسانه‌ها به اخبار رسمی و عدم توجه به شایعه‌سازان مجازی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما؛ با اعلام نتایج صلاحیت‌های داوطلبان مجلس شورای اسلامی رفته‌رفته فضای مجازی رنگ و بوی انتخابات به خود گرفته است.

از سویی دیگر باتوجه‌به اینکه هنوز لیستی از افراد تأیید صلاحیت شده در اختیار رسانه‌های رسمی قرار نگرفته این مسئله باعث شده که بازار شایعات مجازی نیز داغ شود.

در یکی از این شایعات مجازی خبری مبنی بر رد صلاحیت نماینده فعلی گلستان مخابره شده که خبرهای رسیده به پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما حاکی از آن است که تمامی نمایندگان استان گلستان تأیید صلاحیت شدند و تنها نماینده شرق استان است که در این دوره انتخابات ثبت‌نام نکرده است و آریان‌پور نماینده فعلی شرق گلستان نیز برای انتخابات آینده نامزد نشده است.

احتمال دارد این مسئله یک نوع شگرد تبلیغاتی برای جلب‌توجه مردم باشد؛ اما آن چیزی که مورد تأیید مسئولان برگزاری و هیئت نظارت بر انتخابات است تمکین رسانه‌ها به اخبار رسمی و عدم توجه به شایعه‌سازان مجازی است.

باتوجه‌به اینکه هنوز آماری به‌صورت رسمی از سوی مسئولان ستاد انتخابات ارائه نشده برخی از مطالب منتشر شده در فضای مجازی از روی عدم آگاهی کافی فعالان مجازی قلمداد می‌شود.

برای مثال در امسال قانون‌گذار عدم تأیید صلاحیت داوطلبان را اعلام کرده و تقریباً همه افراد دلیل عدم احراز خود را می‌دانند و به‌جای آنکه در پیج‌های مجازی با جولان‌سازی بخواهند ورق را برگردانند به‌صورت شفاف دلیل عدم صلاحیت خود را بدون فرافکنی بیان می‌کردند.

همچنین تعدادی داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده با اعتراض و ارائه دلایل ممکن است به مسیر رقابت انتخاباتی بازگردند؛ لذا پیش‌داوری در این امر کاری ناصواب است که ممکن است باعث ناامیدی و آسیب به مشارکت مردمی در انتخابات شود البته بخشی از این چنین حرکت‌هایی نیز شگردی برای جلب‌توجه اذعان عمومی و هدایت افکار عمومی به سمت یک جناح خاص یا فرد خاص است.

از سویی دیگر افرادی سرشناس از دو جریان با موضوع عدم احراز صلاحیت روبه‌رو شدند و این نشان می‌دهد برای مسئولان برگزاری و ناظر انتخابات چپ و راست مفهومی ندارد و آن چیزی که برای آنها ملاک قرار گرفته و در صلاحیت داوطلبان تأثیرگذار بوده عمل و بر اساس اطلاعات و سوابق آنهاست.

انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.