1402-10-09 08:19
624
0
88140
در میزگرد تخصصی« بررسی ابعاد حماسه ۹ دی» مطرح شد؛

ناکامی جنگ ترکیبی دشمن در ۹ دی

کارشناسان میزگرد تخصصی «بررسی ابعاد حماسه ۹ دی» به ناکامی دشمن در جنگ ترکیبی در سال ۸۸ اذعان کردند.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ فتنه ۸۸ گناه نابخشودنی بود که اگر بصیرت مردم را رقم نمی‌زد منجر به آن می‌شد که سرنوشت انقلاب اسلامی به‌گونه‌ای دیگری رقم بخورد.

درست است که آتش فتنه باعث هزینه‌های زیادی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال ۸۸ شد؛ اما باعث شد که مردم در صف‌بندی راه خود را از فتنه‌گران جدا کنند و این مسئله باعث شد که انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف و آرمان خود برای سالیان سال بیمه شود.

بررسی هر یک از ابعاد فتنه مخملی در سال ۸۸ تا اغتشاشات سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در بزنگاه‌ها مردم پای‌کار انقلاب ایستادند و این مسئله زمینه ناکامی دشمنان در جنگ ترکیبی دشمن شده است موضوعی که کارشناسان ما در میزگرد تخصصی «بررسی ابعاد حماسه ۹ دی» که در پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» برگزار شد به آن اذعان کردند.

علی منصوری رضی در خصوص این حماسه بزرگ اظهار کرد: یاد و خاطره ۹ دی تجلی حلول ملت ایران در برابر زیادی خواهان ضدانقلاب داخلی و خارجی بود و اگر بخواهیم واقع قبل از ۹ دی را بررسی کنیم می‌بینیم که دشمنان داخلی و خارجی دست‌به‌دست هم داده بودند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را با چالش روبه‌رو کنند؛ ولی تبعیت مردم از انقلاب اسلامی مانع از تحقق اهداف شوم آن‌ها شد.

این فعال رسانه‌ای استان گلستان ادامه داد: مردم با یک نگاه و با یک‌صدا در ۹ دی حضور پیدا کردند و تمام نقشه‌های دشمن را نقش‌برآب کردند، ضدانقلاب و استکبار جهانی از قبل از انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرده بود که انقلاب اسلامی را به چالش بکشاند و پس از آن نیز با برنامه در برابر انقلاب اسلامی ایستاد و وقایع اخیر سال ۱۴۰۰ نمونه کوچکی از توطئه‌های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی بود.

منصوری یادآور شد: آن چیزی که لازم است بصیرت و دشمن‌شناسی است که ملت ایران دارند و بیش از گذشته باید به ترفندهای دشمن دقت کرد و در این مقطع دشمن تمام توان خود را گذاشته که انتخابات را با چالش روبه‌رو کند و مردم با اعتقاد وایمانی که دارند قطعاً این توطئه را خنثی خواهند کرد.

حسین پایین‌محلی نیز در این میزگرد تخصصی بیان کرد: روز ۹ دی، روز با شکوهی برای ملت ایران است و در این روز مردم تا آخر پای ولایت ایستادند و باید به این رشادت و بصیرت مردم در این روز تاریخی آفرین گفت.
 این کنشگر سیاسی استان گلستان ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره دشمنان با پروژه مختلف تلاش کردند که به انقلاب اسلامی آسیب بزنند و این مسئله باعث شد که ما در طول تاریخ فتنه‌های مختلفی را شاهد باشیم.

وی افزود: ۹ دی تمام شد ولی ۹ دی دیگری در راه است و در سال ۱۴۰۰ نیز ما شاهد آن بودیم که مطالبه‌گری‌هایی انجام شده بود که جایگاه مردمی نداشت.

این فعال رسانه‌ای ابراز داشت: مردم ما تاریخ عاشورا را در خیمه‌های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) می‌خوانند و قطعاً اگر حضور مردم نبود فتنه تنها با مقابله نیروهای مسلح و انتظامی پایان نمی‌یافت.

محمدرضا بهرامی نیز در این میزگرد اظهار کرد: فتنه ۸۸ بر اساس نقشه بیگانگان و عناصر داخلی آنان در کشور براه افتاد که هر یک نقش خاصی را بر عهده داشتند و هر کدام به نحوی علیه انقلاب اسلامی ایران اقدام کردند.

این فعال رسانه‌ای بیان کرد: در این میان هدف اصلی فتنه‌گران دو چیز بود، یکی بی‌اعتماد کردن مردم به‌نظام اسلامی و دیگری در برابر هم قراردادن مردم.

بهرامی بیان کرد: گروه‌های سیاسی داخلی به‌صورت دولایه آشکار و پنهان در پشت‌صحنه، شامل احزاب گروه‌های دوم خردادی و برخی از شخصیت‌های با سوابق بارز انقلابی که هر کدام به دلیلی با فتنه‌گران و دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی همراه بودند.

وی گفت: در واقع این جبهه با مختصات مذکور به‌عنوان یک جبهه معارض و چالش‌ساز باهدف براندازی نظامی که از نظر حضرت امام خمینی (ره) حفظ آن از اوجب واجبات است، آشکار شدند

این کنشگر مسائل سیاسی ابراز داشت: دشمنان شناخته شده مثل آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی به همراه  ضدانقلاب خارج‌نشین و برخی از خواص بی‌بصیرت و افراد منحرف داخلی باسابقه انقلابی که در برابر امام، نظام و ولایت قرار گرفته بودند و فکر می‌کردند در انتخابات تقلب شده و اردوکشی خیابانی راه انداخته بودند.

بهرامی تأکید کرد: به نظر من، بزرگ‌ترین خیانت برخی از احزاب و سیاسیون داخلی، این بود که نظام اسلامی را به تقلب و خیانت در رأی مردم متهم کردند درحالی‌که خودشان از طریق همین انتخابات به قدرت و جایگاه سیاسی در ایران اسلامی رسیده بودند و دیگر اینکه در این فتنه از همه جریانات داخلی و خارجی مخالف نظام یارگیری کردند و بهره گرفتند.

وی افزود: بسیاری از علاقه‌مندان انقلاب اسلامی ایران عقیده دارند اگر درایت و بصیرت رهبر معظّم انقلاب و همراهی و هوشیاری مردم نبود و آنان با ولایت‌فقیه همراه نمی‌شدند، آتش فتنه به این زودی‌ها خاموش نمی‌شد و پیامد منفی بیشتری را برای ایران به دنبال داشت.

این فعال رسانه‌ای متذکر شد: رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه اخیر درحالی‌که بعضی از نهادهای مسئول کشور دچار مسمومیت و انفعال و وادادگی و حتی همراهی با فتنه شده بودند، وارد میدان شدند و با درایت فوق‌العاده، مسائل را به‌گونه‌ای معجزه‌آسا مدیریت کردند. مدیریت داهیانه‌ای‌شان به‌گونه‌ای انجام شد که به‌جای دستگاه‌های امنیتی و قضایی نظام، این مردم بودند که به صحنه آمدند و ریشه فتنه‌گری و فتنه‌انگیزی را خشک کردند.

بهرامی تأکید کرد: نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن و غیرتمند ایران در حماسه باشکوه نه دی و در بعضی از شهرها از جمله گرگان در هشتم دی، چنان تجلی یافت و حجت را بر همه تمام کرد که به فرموده مقام معظّم رهبری: «اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملّت سجده شکر به‌جای آورده شود، باز هم کم است. حماسه‌ای که محاسبات دشمن را به هم ریخت؛ محاسباتی که با همکاری و برنامه‌ریزی عده‌ای اقلیت در داخل از روی بغض و کینه شکل‌گرفته بود»؛ البته «هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می‌کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی (علیه‌السلام) را می‌بیند.» و «این خدای متعال هست که حجت را همیشه تمام می‌کند؛ هیچ‌وقت نمی‌گذارد مردم از خدای متعال طلبکار باشند و بگویند تو حجت را برای ما تمام نکردی، راهنما نفرستادی، ما ازاین‌جهت گمراه شدیم».

وی افزود: مردم از هر سلیقه سیاسی و فکر و اندیشه‌های مختلف موجود در چارچوب نظام اسلامی در حماسه نه دی حضور داشتند و ثابت کردند که ۹ دی متعلق به یک سلیقه سیاسی خاص نیست.

انتهای خبر/
 
 
 
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.