1402-09-27 13:00
1036
0
87958
امام‌جمعه مینودشت تاکید کرد:

لزوم تحکیم وحدت حوزه علمیه و دانشگاه

امام‌جمعه مینودشت گفت: وحدت حوزه و دانشگاه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، این دو نهاد در سایه تعامل می‌توانند نقاط ضعف یکدیگر را جبران کنند.

به گزارش «گلستان ما» نظر شما را به گفتگوی تفصیلی حجت‌الاسلام کشیری امام‌جمعه مینودشت با خبرنگار این پایگاه خبری و تحلیلی که به مناسبت روز وحدت بین حوزه و دانشگاه انجام شد؛ جلب می‌کنیم.

گلستان ما: لطفاً در ابتدا به‌اختصار به تعریف حوزه علمیه و دانشگاه بپردازید.

امام‌جمعه مینودشت: حوزه علمیه نهادی دینی و علمی است که به تربیت طلاب علوم دینی می‌پردازد. این نهاد در طول تاریخ اسلام نقش مهمی در حفظ و نشر معارف اسلامی داشته است. دانشگاه نیز نهادی آموزشی و پژوهشی است که به تربیت دانشجویان در زمینه‌های مختلف علمی می‌پردازد.

گلستان ما: به نظر شما وحدت حوزه علمیه و دانشگاه چه ضرورتی دارد؟

حجت‌الاسلام کشیری: وحدت حوزه علمیه و دانشگاه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. این دو نهاد هر یک دارای نقاط قوت و ضعفی هستند که با همکاری و تعامل با یکدیگر می‌توانند نقاط ضعف یکدیگر را جبران کنند.

حوزه علمیه در زمینه‌های علوم دینی و معارف اسلامی دارای غنای فراوانی است. دانشگاه نیز در زمینه‌های علوم جدید و فنّاوری پیشرفت کرده است؛ بنابراین، وحدت این دو نهاد می‌تواند منجر به تربیت نسلی از دانش‌آموختگانی شود که هم از علوم دینی و هم از علوم جدید آگاه باشند.

از سوی دیگر، وحدت حوزه علمیه و دانشگاه می‌تواند منجر به حل بسیاری از مشکلات جامعه شود. به‌عنوان‌مثال، حوزه علمیه می‌تواند با کمک دانشگاه در زمینه‌های علمی و فنّاوری پیشرفت کند و دانشگاه نیز می‌تواند با کمک حوزه علمیه در زمینه‌های اخلاق و معنویت پیشرفت کند.

گلستان ما: به نظر شما چگونه می‌توان وحدت حوزه علمیه و دانشگاه را تحقق بخشید؟

امام‌جمعه مینودشت: افزایش تعامل و همکاری بین حوزه علمیه و دانشگاه، تقویت پیوند بین طلاب و دانشجویان و تغییر نگرش در بین حوزه علمیه و دانشگاه از جمله اقدامات لازم برای تقویت وحدت بین دو نهاد علمی و دینی یاد شده است.

گلستان ما: در پایان، لطفاً توصیه‌ای به حوزه علمیه و دانشگاه برای تحقق وحدت بین این دو نهاد داشته باشید.

حجت‌الاسلام کشیری: توصیه من به حوزه علمیه و دانشگاه این است که با نگاهی باز و مثبت به یکدیگر بنگرند و از نقاط قوت یکدیگر بهره ببرند. همچنین، هر دو نهاد باید به این نکته توجه داشته باشند که وحدت آنها برای پیشرفت جامعه ضروری است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.