1402-09-24 15:00
612
0
87913
امام جمعه گرگان:

مبارزه با فساد عملیاتی شود

امام جمعه گرگان گفت: مبارزه با فساد باید در وهله اول از حالت شعار خارج شده و چهره عملی واقعی به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار «گلستان ما»، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر، به مسائل مختلفی از جمله غزه، فساد، شهادت حضرت فاطمه (س) و وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت.

وی در بخش اول سخنان خود، به مسائل غزه اشاره کرد و گفت: اعضای شورای امنیت قطعنامه آتش‌بس در غزه را تایید کردند، اما ممانعت آمریکا از این تصمیم نشان داد که این کشور به منافع خود توجه دارد و به مجامع بین‌المللی اعتماد نمی‌شود.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: قاطع نبودن شورای امنیت در مورد تصمیم خود نشان داد که نمی‌شود به این مجامع اعتماد کرد و آنها دروغگویی بیش نیستند.

وی همچنین گفت: این مسایل در کنار نسل‌کشی و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی باعث ایجاد تظاهرات و راهپیمایی‌های مختلف حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی شده است.

امام جمعه گرگان در ادامه به فساد سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری اشاره کرد و گفت: این قبیل فسادها باعث کاسته شدن اعتماد مردم به نظام می‌شود.

وی افزود: مبارزه با فساد باید در وهله اول از حالت شعار خارج شده و چهره عملی واقعی به خود بگیرد.

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: همچنین باید راه‌های نفوذ مفسدین شناسایی و بسته و از سوی دیگر با آنان بدون هیچ تبعیض، نگاه و اغماضی حتی وابستگی فاسدان به قوا یا اشخاص مختلف، برخورد قاطع و قانونی شود.

وی همچنین گفت: همچنین این مسایل و روند رسیدگی و برخورد با مفسدین باید شفاف واضح به مردم گفته شود.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از خطبه‌های خود، به شهادت حضرت فاطمه (س) تسلیت گفت و گفت: خیلی‌ها تلاش دارند تا ما را از اهل بیت (ع) جدا کنند که مسلمانان باید نسبت به این مساله آگاه باشند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و نامگذاری این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه مسئولیت و وظایف سنگینی نسبت به جامعه دارند.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: حوزه باید به مسایل فرهنگی، فکری و اعتقادی وارد شود و دانشجویان هم باید بدانند که کشور برای پیشرفت در همه زمینه‌ها به وجود آنان نیاز دارد و این مسیر را با صلابت و استقامت و تلاش در کنار حوزه طی کنند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.