1402-05-17 20:28
1373
0
86013
با عزل یک دهیار در گرگان آغاز شد؛

برخورد و عزل با دهیار متخلف در ارتباط با ساخت‌ و‌ سازهای غیرمجاز در گلستان

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از عزل دهیار متخلف در ارتباط با ساخت و ساز غیرمجاز در روستای توریستی گرگان خبر داد.

سید کمال محب‌حسینی در گفتگو با گلستان ما گفت: حفظ اراضی کشاورزی استان گلستان و جلوگیری از تخریب آن‌ها ضروری است و برحسب دستور استاندار گلستان  با دهیارانی که نسبت به ارائه گزارش ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای توریستی استان اقدام نکنند برخورد می‌شود.
محب‌حسینی یادآور شد:  حفظ اراضی کشاورزی جهت تامین امنیت غذایی در کشور حائز اهمیت است و لذا این اراضی نباید به خانه دوم گردشگران تبدیل شود.

وی متذکر شد: در این راستا با یکی از دهیاران تروریستی شهر گرگان که تخلف ساخت و سازهای غیرمجاز را گزارش نداده برخورد  و وی برکنار شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در این روستای توریستی ساخت و سازهای حتی در چهار طبقه نیز اتفاق افتاده و برای آنها اشتراک آب، برق و گاز نیز متصل شده و متاسفانه از ساز و کار قانونی آن حتی دهیار بی‌اطلاع بوده است.

محب‌حسینی بیان کرد: استاندار گلستان اگر بخشداری هم در حوزه استحفاظی خود تساهل و تسامح می‌کند نیز برکنار شود، دهیاران می‌توانند در برخورد با تخلف‌های غیرمجاز از پی ساختمان اقدام کنند.

وی گفت: بازرسی ویژه از ۱۱۸ روستای توریستی استان شروع شده و تعدادی از دهیاری‌ها توسط نهادهای مرتبط به دادسرا نیز معرفی شدند.

این مقام مسئول تاکید کرد: به طور قطع روند عزل دهیاران متخلف تداوم خواهد داشت و مردم باید استعلام لازم را دریافت کنند و به حرف افراد عادی و غیرمسئول گوش ندهند.

محب حسینی بیان کرد: دهیار و شورا اجازه ندارد برحسب دستور دادستان مرکز استان گلستان نسبت به ممهور کردن قولنامه‌ای را در روستا اقدام کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.