1402-03-17 09:32
1030
0
85250
یادداشت:

شایعات انتصاباتی در گلستان از کجا آب می‌خورد

این روزها شایعات انتصاباتی در گلستان نقل محافل برخی شبکه‌های اجتماعی است، قطعا یکی از راهکارهای افزایش «ایمان و امید» رفع ابهامات مدیریتی است.

به گزارش گلستان ما، محمد دیلم‌کتولی در یادداشتی نوشت: در چند روز اخیر، بروز برخی تغییرات مدیریتی در استان گلستان، که در حوزه اختیارات قانونی استاندار و مسئولان استانی است، انبوهی از شایعات را بهمراه داشته است:

الف ) شایعه «تغییرات پیش از برکناری»

عده‌ای بر این موج سوارند که این تغییرات به این دلیل بوده که در دور دوم سفر رئیس‌ جمهور احتمالا تعداد زیادی از مدیران ناکارآمد استان گلستان بر اساس ارزیابی‌های سازمان بازرسی و بازرسی ریاست جمهوری بدست ایشان (مثل خوزستان) برکنار خواهند شد.

ب) شایعه «گسترگی تغییرات بیش از افراد تعویض شده!»

در این گستره چندین مدیر کل، رئیس سازمان و معاون استاندار در فهرست تغییر قرار دارند و حتی گزینه‌های جایگزین هم معرفی شده اند .

ج) شایعه «تغییرات براي فرار از پاسخگویی!»

عده‌ای به این شایعه دامن می‌زنند که به نتیجه ‌خود که «ناکارآمد نشان دادن دولت و مسئولین انقلابی است» برسند و در این زمینه هم اسامی متعددی را فهرست می‌کنند که از استاندار گلستان تا مدیران جزء را شامل می‌شود.

نگارنده به هیچ وجه قصد تشویش اذهان عمومی و مشوش نمودن روان جامعه و هم استاني‌های عزیز را ندارد، ولی این دغدغه و نگرانی باید از سوی مسئولین استانی پاسخ داده شود تا دو اتفاق بیفتد :

اول) اینکه فضای روانی مردم مدیریت شود و اطلاعاتی درخور به آنان برسد تا بدانند که مسئولان اجرایی سخت مشغول تلاش و فعالیت هستند و تغییرات صرفا برای ترمیم کادر اجرایی است ولاغیر !

دوم) اینکه شائبه دخالت زید و عمر و در عزل و نصب‌ها، نفی و در صورت وجود داشتن چنین عزمی، استاندار دولت انقلابی (علی‌محمد زنگانه) شخصا عوامل دخیل در این فشارهای سیاسی و جناحی و کانون‌های قدرت را با انگیزه‌هایشان به مردم معرفی کنند .

سوم) اینکه مدیران ثبات مدیریتی داشته باشند و بر صندلی های لرزان و سست ننشسته باشند .

این نظر که «انتصابات معادله ۱۰ مجهولی است» قابل دفاع است منوط به اینکه مردم حداقل نیمی از این ده مجهول را بدانند و در جریان باشند حال آنکه، نه تنها مردم اسیر "«تورهای روانی شایعه‌پراکن» هستند بلکه فرهیختگان و اصحاب رسانه و... هم با مشتی اخبار تایید نشده و فیک روبرو هستند که نشان از آلودگی فضای سیاسی استان و عدم ارتباط صحیح مجریان امور با مردم است .

نه کانال ارتباطی جدیدی تعریف شده و نه کانال‌های سابق تقویت شده و نه دستیاران و مشاورین استاندار گلستان کمکی به رفع ابهامات نموده‌اند.

درحالیکه مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) فرمودند:

«هر که ایران را دوست دارد، هر که منافع ملّی کشور را دوست دارد، هر که بهبود اوضاع اقتصادی را دوست دارد، هر که به دنبال جایگاه باعزّت ایران در نظم جهانیِ پیش رو است، باید برای ترویج ایمان و ترویج امید در ملّت تلاش کند»

و قطعا و یقینا یکی از راهکارهای افزایش ایمان و امید شفاف‌سازی و رفع ابهامات مدیریتی است .

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.