1402-03-15 00:12
385
0
85225
استاد دانشگاه مطرح کرد:

رمز ماندگاری انقلاب در کلیدواژه‌های سخنان مقام معظم رهبر

استاد دانشگاه گفت: ایمان و امید مولفه‌هایی است که رهبر انقلاب به آن تاکید کردند.

مصیب عباسی در گفتگو با گلستان ما گفت: در سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام(ره) سخنان بسیار مهم و تاثیرگذار رهبر انقلاب را شنیدیم.

استاد دانشگاه ادامه داد: مانند گذشته سخنان رهبر انقلاب شیوا، علمی، جذاب، مستند و دقیق درباره اندیشه، سیره و خصوصیات منحصربه‌فرد حضرت امام(ره) بود.

عباسی بیان کرد: به نظر می‌آید رهبر انقلاب دقیق‌ترین و نزدیکترین تفسیر را از منظومه فکری و شیوه سیاسی و سبک زندگی حضرت امام(ره) بیان می‌کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در مجموعه‌ای افراد وابسته و دلبسته و مومن به انقلاب  شخصیتی است که  براساس منظومه فکری و گفتمان حضرت امام(ره) انقلاب اسلامی را هدایت و صیانت و براساس آن نظام جمهوری اسلامی ارا مدیریت می‌کند.

این استاد دانشگاه متذکر شد: رهبر انقلاب در اجتماع میلیونی عاشقان امام(ره) سخنانی را ایراد کردند که اگر به آن رجوع کنیم در می‌یابیم از دو زاویه به مکتب امام(ره) اشاره کرده و ملت ایران را با حقیقت اندیشه، گفتمان و آرمان‌های حضرت امام(ره) بیش از گذشته آشنا ساخته است.

عباسی تاکید کرد: دو کلیدواژه‌ای که در سخنان امروز رهبر انقلاب وجود داشت ایمان و امید بود و آن را به عنوان نرم‌افزار در تحقق حماسه سیاسی مردم ایران یعنی انقلاب اسلامی ذکر کرد.

وی گفت: امام(ره) براساس باورهای عمیق به خداوند، قرآن و سنت نبوی و علوی و از سویی دیگر اعتقاد راسخ به روحیه انقلابی و رویه تمدنی مردم ایران توانست یک نظام وابسه و مستبد سرنگون کند و ساحت تمدنی ایران را از لوس اندیشه‌های ارتجاعی، سلطنتی و مورثی از دودمان خودکامه پهلوی که  وابسته به آمریکا بوده را پاک کند.

این فعال اجتماعی ابراز داشت: این مسئله با اعتقاد راسخ به حرکت اثرگذار، فراگیر و منسجم ایران منتج شد و حضرت امام(ره) با ایمان به خداوند توانست این حماسه بزرگ را رقم بزند و در سطح ملی و منطقه‌ای بارگیر قدرت تمدنی ایران و قدرت اسلام سیاسی  را به رخ جهانیان بکشاند و با این نرم‌افزارها توانست تحول سه‌گانه‌ای را در سطح ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی به‌وجود بیاورد.

عباسی عنوان کرد:  ایران اسلامی به مدد انقلاب حضرت امام(ره) به درجه‌ای از اعتماد و خودسازی و خود اتکایی رسید که توانست در طول ۴۴ سال موانع زیادی از سر راه خود بردارد، موانعی که شاید اگر برسر هر نظام سیاسی به وجود می‌آمد سرنگون می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: راز بقاع و ماندگاری نظام جمهوری اسلامی در این است که مردم ایران مثل حضرت امام(ره) امید به امدادهای الهی، ایمان راسخ به خداوند و باور عمیق به توانمندی‌های برای عبور از مشکلات و موانعی که دشمنان در مسیر ایران و ملت ایران قرار داده بود دست یافتند.

این مقام مسئول افزود: ملت ایران توانسته این مسیر را با موفقیت طی کند و امروز نیز برای ادامه راه و رسیدن به قله تمدن ایران اسلامی باز به دو کلیدواژه ایمان و امید سخت نیازمند هستیم.

عباسی ابراز داشت: پیوند عمیق مستمر مردم با ولایت و خدا و آرمان‌های حضرت امام(ره) مهمترین رکن برای عبور از موانع سر راه است.

وی افزود:  ملت ایران در طول این ۴۴ سال به این باور رسیدند که می‌توانند با اتحاد و انسجام و توکل به خداوند همه مشکلات مادی، معیشتی و اقتصادی را از سر راه بردارند و شعار ما می‌توانیم را ملت ایران نهادینه کردند و عینیت بخشیدند.

این مقام مسئول گفت: پیشرفت‌های بزرگ در حوزه علمی، فناوری و صنعت نظامی و موفقیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی نشان از توانمندی ملت ایران از عبور از مسیرهای سخت به سمت قله پیشرفت و تعالی است.

عباسی یادآور شد: باور عمیق مردم ایران به خداوند، قرآن و آموزهای اصیل پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و نیز باور به مکتب شهدا و امام(ره) و رهبری و مکتب حاج قاسم باعث شد که ملت ایران چون کوهی استوار در مسیر مبارزه با مشکلات، مبارزه با جعل، مبارزه با غفلت مبارزه با مفاسد عمل کند.

عباسی ابراز داشت:  ملت ایران به این درجه از شجاعت درایت و بصیرت رسید که با شناخت توانسته  از این موانع همه جانبه عبور کند و این شناخت از  تجربه انقلاب اسلامی و برآمده از اعتقاد راسخ نسبت به مکتب امام(ره) است.

این فعال اجتماعی متذکر شد: راز موفقیت ملت ایران مبتنی بر قانون، دانش و اخلاق است و نظام جمهوری اسلامی با این سه رکن می‌تواند مشکلات را به راحتی از سر راه خود بردارد.

عباسی تاکید کرد: انتخابات ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ یک میدان نمایش حضور پرتراکم ملت ایران خواهد بود و می‌تواند سرنوشت سیاسی و اجتماعی برای تحقق آرمان‌های حضرت امام(ره) رقم بزند.

انتهای خبر/4202

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.