1401-12-10 13:58
938
0
83822
مرجعی که اسوه علم و اخلاق بود؛

گلستان مدیون مجاهدت‌های «علوی»/ قدر «آیت‌الله» ناشناخته است

مردم ولایتمدار گلستان مدیون مجاهدت‌های «آیت‌الله علوی گرگانی» است؛ کمتر کسی در گرگان پیدا می‌شود که از فیض منبر این عالم وارسته بهره نبرده باشد.

به گزارش گلستان ما، 24 اسفند نخستین سالروز رحلت «آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی» مرجع جهان تشیع است، مرجعی که در تبلیغ دین فعال بودند و همواره از انقلاب و رهبری دفاع کردند و ساده زیستی سرلوحه زندگی ایشان بود، به پاس قدردانی از یک عمر مجاهدت این اسوه علم و اخلاق لازم است اقداماتی در خور شخصیت  و معرفی این عالم مجاهد صورت بگیرد چراکه طبق روایات هر کسی عالمی را تکریم کند در حقیقت خداوند را تکریم کرده است.

جهان اسلام به ویژه مردم ولایتمدار گلستان مدیون مجاهدت‌های «آیت‌الله علوی گرگانی» است؛ کمتر کسی در گرگان پیدا می‌شود که از فیض منبر این عالم وارسته بهره نبرده باشد.

آثار جاریه و ماندگار استاد علم و اخلاق

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گلستان ما پیرامون سیره و مجاهدت‌های علمی و عملی آیت‌الله علوی گرگانی گفت: این مرجع تقلید ذخیره علمی ارزشمندی بود که هنوز هم اثرات آن در جامعه دیده می‌شود، همه وظیفه داریم ایشان را به جامعه خصوصا نسل جوان شناسانده و آثار به جا مانده از این مرجع دینی را معرفی کنیم.

ناصر گرزین در خصوص اقدامات پیش‌بینی شده شورا و شهرداری برای بزرگداشت این مرجع تقلید فقید بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به سالگرد ایشان در استانداری جلسه‌ای شکل گرفت و تلاش داریم شرایطی فراهم کنیم که مراسمی در خور شأن این عالم ربانی برگزار شود.

وی به تصمیمات شورا و شهرداری پرداخت و گفت: سعی بر این است تا قبل از 24 اسفند فضاسازی محیطی خوبی در سطح شهر انجام دهیم که شورا و شهرداری پیگیر این موضوعات است.

نفوذ در قلوب مردم با ساده‌زیستی و مردمداری

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: روز گذشته استارت کار عملیاتی برنامه بزرگداشت آیت‌الله علوی در گرگان کلید خورد و قرار شد اطلاع‌رسانی این برنامه را در سطح استان داشته باشیم.

گرزین توضیح داد: آیت‌الله علوی شاخصه‌های بارزی داشتند که در نظر مردم خاص هم بود، ساده‌زیستی، مردمداری، تواضع و دلسوزی این مرجع عالیقدر باعث شده بود که مردم ارتباط خوبی با ایشان داشته باشند.

وی تاکید کرد: کمتر کسی در گرگان پیدا می‌شود که از فیض منبر این عالم وارسته بهره نبرده باشد، مردم با دل و جان علاقه خاصی به این مرجع عالیقدر داشتند، ایشان نیز دلسوزانه مردم را هدایت می‌کرد، مرجعی که واقعا در قلب مردم نفوذ داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: امروز ما وظیفه داریم آثار و نصایح این عالم دینی را به نسل جدید انتقال دهیم و یاد و خاطرات ایشان را همواره زنده نگه داریم.

گرزین با بیان اینکه شورا و شهرداری جزو کمیته‌های اصلی بزرگداشت هستند، گفت: موضوعات و اقدامات خوبی در زمینه فضاسازی شهری در دستورکار است، قرار شد از جملات قصار این عالم دینی در فضاسازی شهری استفاده کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این عالم دینی اهل گرگان بودند باید نمادهایی از این شخصیت را در مبادی ورودی و خروجی شهر بگذاریم، قرار است بروشورهایی از ویژگی‌ها، خصوصیات و زندگینامه ایشان نیز تهیه شود، رسانه ملی نیز سخنرانی‌های این مرجع را از قاب تلویزیون پخش می‌کند.

قدر «آیت‌الله» ناشناخته است

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: پیش‌بینی شده تا با بیت آیت‌الله علوی گرگانی دیداری انجام شود، از ظرفیت اندیشمندان، نخبگان و شاگردان آن بزرگوار پیرامون آثار، دست‌نوشته‌ها و تبیین ابعاد شخصیتی آیت‌الله علوی پرداخته می‌شود.

گرزین در خصوص نامگذاری مکان‌ و معابری به نام و یاد این مرجع عالیقدر در مرکز گلستان گفت: باید نامگذاری در شأن آیت‌الله علوی گرگانی باشد که در دستورکار شورا و شهرداری است، در نظر داریم یک مجتمع فرهنگی و یا مکانی در شان و منزلت ایشان را نامگذاری کنیم.

به گفته وی؛ تاکنون مواردی که برای نامگذاری پیشنهاد شده است شایستگی لازم را نداشته است، این مهم همچنان در دست بررسی و اقدام است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.