1401-08-21 12:41
386
0
82253
سرخط مهمترین اخبار 21 آبان ؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

 

نظام تعلیم و تربیت ایران با بهره گیری از آموزه های قرآنی می‌تواند در جهان سرآمد باشد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یوسف نوری گفت: نظام تعلیم و تربیت ما به سمت بهره‌گیری حداکثری از آموزه‌های قرآنی در حال حرکت است و این نظام تربیتی می‌تواند در جهان سرآمد باشد.

 یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآنی دانش‌آموزان ویژه مدارس استعداد‌های درخشان در گرگان اظهارداشت: نظام تعلیم و تربیت ما به سمت بهره‌گیری حداکثری از آموزه‌های قرآنی در حال حرکت است و این نظام تربیتی می‌تواند در جهان سرآمد باشد. میزبانی این مسابقات در سطح عالی برگزار شد و گلستان نمره قبولی گرفت.

وی بیان کرد: یکی از حوزه‌های جذاب این کنگره ملی، حوزه پژوهش بود که شرکت کنندگان به نتایج خوبی رسیدند.

نوری خاطرنشان کرد: این نتایج نشان می‌دهد که با برداشت از مفاهیم قرآنی می‌توان در جهت خودکفایی و خودباوری گام برداشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این نتایج و تحقیقات را جمع‌بندی کرده و به مسوولین ذیربط و وزارتخانه‌های مربوطه ارایه می‌دهیم.

نوری افزود: وضعیت قرآنی همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان ایرانی در جهان شاخص و خاص است، بطوری که معلمان و دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات قرآنی جهانی سال گذشته رتبه‌های برتر و اول را کسب کردند.

وزیر آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای تربیت سه میلیون حافظ قرآن در راستای فرمان مقام معظم رهبری خبر داد  و گفت: دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در کنار بخش‌های فعال بیرونی و غیردولتی، سازماندهی شده است تا این امر مهم به انجام برسد.

فناوری‌های نوین به کمک مربیان مهدکودک می‌آید/ تبدیل طرح «پاک» به اپلیکیشن

ایسنا نوشت:  استاندار گلستان از تهیه طرح پرورش اوان کودکی(پاک) در قالب اپلیکیشن خبر داد و گفت: آموزش هر مهارت در طرح پاک به روش غیرمستقیم خواهد بود.

علی‌محمد زنگانه عصر امروز جمعه ۲۰ آبان در نشست تخصصی دیپلماسی مهارتی که با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل استان‌های مرزی کشور برگزار شد، اظهار کرد: طرح پرورش اوان کودکی(پاک) آماده شده و اولین جلسه شورای راهبری مورد بررسی اولیه قرار گرفته و به زودی وارد مرحله اجرایی این سند خواهیم شد.

وی با بیان اینکه پس از آماده‌سازی این سند به این مهم پی بردم که بدنه اداره کل آموزش و پرورش، از قابلیت های علمی، فرهنگی و تربیتی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: نباید سن طلایی پیش از دبستان را از دست بدهیم و باید الگوی رشد و تکامل یکپارچه و مهارتی پایه براساس مفاهیم دینی دنبال شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه هر مهارت در طرح پاک به روش غیرمستقیم خواهد بود، افزود: با اجرای سند پاک در آستانه انجام یک حرکت بزرگ هستیم و به طور قطع این طرح می تواند به عنوان یک برنامه در دستور کار مهدهای کودک استان قرار گیرد.

زنگانه با اشاره به اینکه در طرح پاک مربی مهد کودک روزانه و یا هر هفته براساس محتوا و برنامه زمانبندی مشخص، مفاهیم را با روش های خلاقانه به کودکان انتقال می دهد، بیان کرد: خوشبختانه طرح پاک در حال تبدیل به اپلیکیشن است تا جذابیت بیشتری برای جامعه هدف داشته باشد و اپلیکیشن های دیگر که توسط دشمن طراحی شده را بی‌اثر کند، متأسفانه بسیاری از والدین از اپلیکیشن های خارجی استفاده می‌کنند غافل از آنکه اینها هجمه فرهنگی دشمن است.

وی تأکید کرد: امیدوارم طرح پاک در استان گلستان عملیاتی شود سپس قابلیت تعمیم برای همه استان‌ها را داشته باشد، اجرای طرح پرورش اوان کودکی(پاک) و نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) در اسرع وقت می‌تواند در نظام مراقبت اجتماعی تغییر ایجاد کند.

زندگی مسالمت‌آمیز اقوام ساکن گلستان، نمونه کامل حفظ وحدت در ایران است

ایرنا نوشت:  استاندار گلستان گفت: زندگی مسالمت‌آمیز و توام با صفا و آرامش اقوام گوناگون در این استان، نمونه کامل حفظ انسجام و الگویی مناسب برای سایر مناطق کشور است.

علی‌محمد زنگانه شامگاه جمعه در چهارمین شب برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران‌ زمین در گرگان با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: این نوع زندگی همراه با اتحاد و انسجام که به رویه همیشگی در گلستان تبدیل‌شده و زمینه‌ساز رشد یکپارچه همه اقوام در مسیر پیشرفت استان است.

وی بیان کرد: این زندگی مسالمت‌آمیز توام با هوشیاری و بصیرت مردم گلستان باعث شد در اغتشاشات اخیر، مردم با درایت قابل تحسین خویشتنداری نشان دهند و عکس‌العملی آگاهانه در برابر این حوادث داشته باشند.

زنگانه افزود: گلستان ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد که براساس این ظرفیت‌ها تلاش داریم تا در افق ۱۴۰۴، سرانه تولید استان را به نصف میانگین کشوری برسانیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، برنامه مشخص و مدونی تهیه شده که یکی از آن بخش‌ها، رونق بخش گردشگری، میراث‌ فرهنگی و صنایع دستی است

پانزدهمین جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران زمین از روز سه‌شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گلستان در گرگان آغاز به‌کار کرد و فردا شنبه ۲۱ آبان ماه به کار خود پایان می‌دهد.

پانزدهمین دوره این رویداد فرهنگی در بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه‌چادر و عشایر، روستاهای هدف گردشگری، غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی‌شده است.

هنرمندان صنایع‌دستی ۳۱ استان کشور و همچنین ۲۱ گروه موسیقی سنتی و آیینی از ۹ استان در این جشنواره هنر خود را عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.