1401-08-19 08:55
377
0
82222
سرخط مهمترین اخبار 18 آبان ؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

وزیر کشور: لیدرهای اغتشاشات ‌در ۸ کشور‌ آموزش دیده بودند/ ‌دشمن تمام تلاش خود را به‌کار گرفت

فارس نوشت: وزیر کشور گفت: برخی افرادی که در اغتشاشات اخیر وسط میدان حضور داشتند ‌در ۸ کشور مخالف ایران آموزش دیده بودند.

 احمد وحیدی شب گذشته در نشست امامان جمعه اهل تشیع و تسنن استان گلستان با تجلیل از هوشیاری و همراه نشدن مردم گلستان در اغتشاشات اخیر اظهار داشت: افرادی که در اغتشاشات اخیر وسط میدان حضور داشتند، چند دسته بودند که برخی از آنها در ۸ کشور مخالف جمهوری اسلامی آموزش دیده بودند.

وی افزود‌: اندک جوانانی بودند که تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفتند و وارد اغتشاشات شدند و برخی از این افراد دچار احساسات زود‌گذر شدند ولی تلاش دشمن این بود که اغتشاشات اخیر را قومیتی کند تا به اهداف خود برسد.

وی تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خود را به‌کار گرفت همه از منافقان ‌تا کومله‌ها در این اغتشاشات اخیر دخیل بودند تا در فشار حداکثری ایران را شکست دهند اما خودشان اعلام کردند که «ما شکست خوردیم».

وحیدی گفت‌: دشمن از پیشرفت ما شاکی است و نمی‌خواهد کشوری مسلمان با این پیشرفت‌ها داشته باشیم و دشمن می‌خواهد ایران زیر سلطه آنها باشد و دشمن شیعه‌ای و سنّی‌ای ‌را می‌خواهد که در چارچوب فکری و برنامه آنها فعالیت کند و به‌گفته رهبر معظم انقلاب دشمنْ ایران قوی نمی‌خواهد.

وزیر کشور با بیان اینکه اعمال برخی از این تحریم‌ها بر یک کشور ابرقدرت و در یک سال آن کشور را با مشکلاتی مواجه می‌کند تأکید کرد: ولی ما 43سال است که مقابل آنها مقاومت کرده‌ایم و پیشرفت‌های ماهواره‌ای و موشکی همه در شرایط تحریم اتفاق افتاد.

۶۰۵ دانش‌آموز آق قلایی از تحصیل بازماندند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رییس آموزش و پرورش شهرستان آق قلا گفت: ۶۰۵ دانش آموز دوره متوسطه در این شهرستان از ادامه تحصیل بازماندند.

شیرآشیانی گفت: علت ترک تحصیل این دانش آموزان در دست بررسی است.

او افزود: سال گذشته هم ۲۹۶ دانش آموز مقطع ابتدایی در این شهرستان از تحصیل بازمانده بودند، اما امسال از این تعداد ۱۰۸ دانش‌آموز به تحصیل بازگشتند.

شیرآشیانی با اشاره به فراهم کردن سرویس رایگان ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان دختر کم بضاعت در این شهرستان گفت: از تعداد ۲۶۰ دانش آموز دبیرستانه دخترانه ملاصدرا در انبارالوم ۹۸ نفر از روستا‌های اطراف (بخش وشمگیر) برای تحصیل به این مدرسه مراجعه و روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان هزینه رفت و آمد پرداخت می‌کنند.

او ادامه داد: برای۴۰ نفر از دانش‌آموز محروم سرویس رایگان ایاب و ذهاب در نظر گرفته شد تا از ادامه تحصیل بازنمانند.

به گفته شیرآشیانی در حال حاضر ۳۳هزار و ۷۶ دانش آموز آق قلایی در هزار و ۱۶۴ کلاس درس این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی مردم باشند/ جسارت به لباس و عمامه روحانیت یک رفتار داعشی است

ایسنا نوشت:  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید خود را در برابر مطالبات مردم پاسخگو بدانند.

سید علی مهاجر عصر امروز چهارشنبه ۱۸ آبان در دومین مجمع فصلی دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی گلستان اظهار کرد: در امر به معروف و نهی از منکر مورد اول امر به معروف و سپس نهی از منکر است، کسی که امر به معروف می‌کند خود هم باید نسبت به آن کار عمل کند تا تأثیرگذار باشد.

وی، بهترین راه مبارزه با آمریکا را خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم دانست و افزود: باید بررسی شود که امروز مردم چقدر از دستگاه اداری راضی و یا گله‌مند هستند، دستگاه‌های اجرایی باید خود را پاسخگو بدانند و آنچه را که برای خود می‌پسندند برای دیگران هم بپسندند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه کسی که در یک دستگاه دولتی فعالیت دارد، نمی‌تواند هر طور که مایل بود برخورد کند، یادآور شد: برخی از دانشجویان که البته دانشجونماها این‌گونه عمل کردند و متأسفانه در ساحت مقدس تعلیم و تربیت دست به اقدام نامطلوبی زده‌اند، در محیط علمی دانشگاه نیز برخی از اساتید عملکرد مطلوبی نداشته و بیشتر به استادنما شباهت دارند.

مهاجر متذکر شد: متأسفانه امروز برخی از افراد که خود را ایرانی می‌دانند در خیابان به لباس و عمامه روحانیون جسارت می‌کنند حال‌آنکه چنین وظیفه‌ای ندارند و دست این افراد را باید شکست چراکه به ساحت دین و لباس پیامبر اکرم(ص) جسارت و توهین می‌کنند.

وی با بیان اینکه جسارت به عمامه مصداق یک رفتار داعشی است، خاطرنشان کرد: ایران یک کشور اسلامی است و کسی وظیفه ندارد به جایگاه روحانیت، تعرض کند، این افراد با این اقدام فضای جامعه را ملتهب می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان یاد و خاطره شهید علی خلیلی را گرامیداشت و گفت: شهید خلیلی‌ها می‌توانستند نسبت به اتفاقات و حوادث اطراف خود بی‌تفاوت باشند اما چنین کاری نکردند.

رونق صنایع‌دستی؛ راه میانبر اشتغال‌آفرینی برای زنان اقوام ایرانی

ایرنا نوشت:  نمایش هنرهای دستی برآمده از تاریخ هزاران ساله اقوام ایران زمین به دست زنان هنرمند و خلاق در پانزدهمین جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام گلستان، گواه ظرفیت بکر و کمتردیده شده استان‌ها است که معرفی ابعاد مختلف این گنجینه‌های طلایی، مسیری کوتاه برای رونق اشتغال‌آفرینی به خصوص میان زنان خواهد بود.

 جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران زمین به میزبانی گلستان یکی از جلوه‌های نقش‌آفرینی زنان اقوام ایرانی در تولید، اشتغال، درآمدزایی و  کمک به معیشت خانواده است که توجه بیشتر به آنان، حرکت شتابان چرخ تولید در کشور را سریعتر خواهد کرد.

بانوان مشعلداران انتقال صنایع دستی بازمانده از فراز و نشیب تاریخ ایران زمین هستند که می‌خواهند هنرهای اصیل و غنی خود را به همگان نشان داده و با گسترش آن، از نابودی این قسمت از تاریخ جلوگیری کنند.

صنایع دستی، نمونه بارزی از جاذبه‌های میراث فرهنگی به شمار می رود و در هر شهر و دیاری همراه با جذابیت‌های منحصر به فرد می تواند با خاطره‌سازی در گردشگران امید به تکرار سفر در همان منطقه را بیشتر کند.

تداوم میل گردشگران به سفر به یک استان، آغازی برای رونق گردشگری و اقتصاد مناطق است که ارتباط مستقیمی با درآمدزایی برای ساکنان محلی دارد که برای رسیدن به این هدف، معرفی محصولات صنایع دستی نقشی تعیین‌کننده دارد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.