1401-07-10 10:13
330
0
81727
سرخط مهمترین اخبار 9 مهر؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

رسانه‌های ضدانقلاب از هیجان جوانان علیه نظام جمهوری اسلامی سواستفاده می‌کنند

فارس نوشت:  امام‌جمعه اهل سنت گنبدکاووس با بیان اینکه، دشمنان از هیجانات طبیعی جوانان بر علیه نظام جمهوری اسلامی سواستفاده می کنند، گفت: دشمن به این باور رسیده که جوانان ایرانی می‌توانند در هر حوزه‌ای با توانمندی‌هایی که دارند به جایگاه‌های رفیع منطقه‌ای و جهانی دست پیدا کنند.

آخوند عبدالباسط نوریزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان ضمن محکوم کردن حادثه تلخ روز گذشته زاهدان اطهار کرد: دشمنان از هر موقعیت و شرایطی برای از بین بردن نظام‌جمهوری اسلامی استفاده می کنند و در این مسیر برای هیچ قشری چه جوان چه سالخورده دلسوز نیستند.

وی تصریح کرد: جوانان در هر کشوری دارای انرژی و هیجان طبیعی بوده و این غیرقابل انکار است. دشمنان برای تخلیه این انرژی و هیجان جوانان در جهت منافع خود سواستفاده کرده و به اموال دولتی آسیب می زنند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس خاطرنشان کرد: اموال دولتی جزو اموال بیت المال بوده که توسط خود مردم تهیه و مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابراین خسارت و تخریب به این اموال در حقیقت اسیب به مردم عزیز کشور است.

وی با اشاره به جوانان باهوش و توانمند ایران اسلامی در منطقه و جهان ادامه داد:‌ دشمن به این باور رسیده که جوانان ایرانی می‌توانند در هر حوزه‌ای با توانمندی‌هایی که دارند به جایگاه‌های رفیع منطقه‌ای و جهانی دست پیدا کنند و دشمنان برای اینکه این موقعیت را از آن‌ها بگیرند جوانان را با موضوعات پیش پا افتاده سرگرم کرده و می‌خواهند آن‌ها را از نظام دلسرد کرده و بین جوانان و نظام جمهوری اسلامی فاصله بیندازند.

آخوند نوریزاد با تاسف و تاثر و همچنین عرض تسلیت بابت شهدای روز گذشته حادثه زاهدان گفت: نظام جمهوری اسلامی توسط همین خون شهدا به ثبات، پایداری و امنیت رسیده و دشمنان تلاش دارند تا با این اتفاقات و حوادث تلخ امنیت کشور را زیر سوال برده و ایران اسلامی را ناامن کنند.

وی بیان کرد: نیروهای انقلابی و جان برکف ما مانند شهدای دیروز با فدا کردن جان خود ثابت کردند که هنوز از آرمان های نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند و هرگز اجازه نمی‌دهند دشمن در کشور توطئه کند.

امام‌جمعه اهل سنت گنبدکاووس با محکوم کردن عوامل تروریستی در اتفاق روز گذشته ابراز کرد: همه مردم عزیز شیعه و سنی این حرکت دشمن را بشدت محکوم کرده و مطمئن هستیم سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در کنار دیگر نیروهای مسلح جواب کوبنده‌ای به این حرکت دشمن خواهد داد.

اختصاص ۱۸۵ میلیارد ریال برای تعریض محور آق قلا به بندر ترکمن

ایسنا نوشت: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از اختصاص ۱۸۵ میلیارد ریال برای تعریض محور آق قلا به بندر ترکمن خبر داد.

مصدقی گفت: برای تعریض محور آق قلا به بندر ترکمن تاکنون بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال اختصاص پیدا کرده است و برای ۵۵۰ میلیارد ریال دیگر هم مجوز مناقصه اعطا شده است که در سنوات آتی پرداخت خواهد شد.

او افزود: محور آق قلا به بندرترکمن بطول ۳۴ کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان‌های آق قلا و بندرترکمن قرار دارد که از اواخر سال ۱۳۹۹ تعریض این محور در دستور کار ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی استان قرار گرفت.

مصدقی گفت: تعریض و به سازی ۱۷ کیلومتر از این جاده بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته و تاکنون عملیات عمرانی تا مرحله ساب بیس (زیراساس) در ۹ کیلومتر از این جاده انجام شده است.

او افزود: حدود ۴ کیلومتر از این ۹ کیلومتر تاکنون آسفالت شده و عملیات تعریض ۱۱ فقره ابنیه فنی شامل ۱۰ پل به دهانه سه متر هم اجرا شده است.

مصدقی گفت: برای اجرای مابقی تعهد اداره کل راهداری بطول ۸ کیلومتر عقد قرارداد با پیمانکار انجام شده است.

بهره‌برداری از سد نرماب تا پایان دولت/ نرماب نیاز آبی ۵۳۵ هزار نفر را تأمین می‌کند

ایسنا نوشت:  استاندار گلستان از بهره‌برداری از سد نرماب تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: برکت سد نرماب به کل شهرهای شرق گلستان می‌رسد.

علی محمد زنگانه صبح امروز شنبه ۹ مهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا برای شهرستان مینودشت در نظر گرفته شده و از این اعتبارات در قالب کمیته رشد هشت درصدی شهرستان در طرح‌های مختلف بخش خدمات، صنعت، گردشگری و حوزه‌هایی که اولویت و مزیت شهرستان مینودشت است استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعتبارات اشتغالزایی اختصاص‌یافته برای مینودشت پس از تصویب در کارگروه رشد هشت درصدی و تأیید نهایی به بانک‌ها ارسال می‌شود تا فرصت ایجاد اشتغال فراهم شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به گلستان قریب به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای شهرستان مینودشت تصویب شد، خاطرنشان کرد: پروژه سد نرماب از جمله پروژه‌های عمرانی مینودشت است که برکات آن برای کل شهرهای شرق استان گلستان است که یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن تصویب شد و در تخصیص اول تکمیل پروژه سد نرماب در اولویت قرار گرفت.

زنگانه با تأکید بر اینکه سد نرماب آب موردنیاز ۵۳۵ هزار نفر از مردم شرق استان گلستان و همچنین آب موردنیاز برای توسعه صنعتی و محیط زیست را تأمین می‌کند، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم بهره برداری از سد نرماب تا انتهای دولت سیزدهم به اتمام برسد.

به گزارش ایسنا، ساخت سد نرماب به عنوان بزرگترین سد مخزنی استان گلستان با ارتفاع ۶۰ متر و ذخیره‌سازی ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب، از سال 1391 آغاز شده و در آن زمان قرار بود در مدت زمان پنج ساله به بهره‌برداری برسد اما متأسفانه به دلیل تزریق قطره‌چکانی اعتبارات بیش از 10 سال است که همچنان ناتمام مانده است.

سد نرماب بزرگترین، مهمترین و حساس‌ترین سد استان گلستان به شمار می‌رود و و تکمیل این سد علاوه‌بر تامین آب شرب ۵۵۰ هزار نفر از ساکنان شرق استان، آب مورد نیاز ۱۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی منطقه را نیز تامین می‌کند از سویی دیگر به گفته کارشناسان؛ بهره‌برداری از این سد منجر به کنترل سیلاب احتمالی خواهد شد.

روزانه ۱۶ تن مرغ گرم و منجمد دولتی در گنبدکاووس توزیع می‌شود

ایرنا نوشت: مسوول ستاد تنظیم بازار مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس گفت: برای کنترل قیمت گوشت مرغ در بازار، روزانه ۱۱ تن مرغ گرم یا کشتار روز و حدود پنج تن مرغ منجمد با قیمت مصوب در این شهرستان توزیع می‌شود.

علی اصغر مصطفی‌لو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم (کشتار روز) ۶۳۵ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد ۴۸۰ هزار ریال است.

وی اضافه کرد: قیمت گوشت مرغ از حدود ۲ هفته گذشته تاکنون روند صعودی پیدا کرده و اکنون به هر کیلوگرم ۶۸۰ هزار ریال رسیده است ضمن اینکه اواخر هفته گذشته قیمت این ماده پروتئینی به ۷۰۰ هزار ریال نیز افزایش یافت.

مصطفی‌لو بیان داشت: برای کنترل قیمت گوشت مرغ و جلوگیری از افزایش آن روزانه ۱۱ تن مرغ کشتار روز و حدود پنج تن گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب اشاره شده در شهرستان گنبدکاووس توزیع می‌شود.

مسوول ستاد تنظیم بازار مدیریت جهادکشاوورزی گنبدکاووس همچنین بابیان اینکه عرضه گوشت مرغ با قیمت هر کیلوگرم بالاتر از ۶۳۵ هزار ریال تخلف است، ادامه داد: با واحدهای صنفی متخلف برخورد می‌شود.

وی گفت: طی ۱۰ روز گذشته ۲۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کننده مواد پروتئینی شهرستان گنبدکاووس انجام و پرونده ۶ متخلف به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مصطفی‌لو از مردم گنبدکاووس خواست گزارش گرانفروشی واحدهای عرضه کننده مواد پروتئینی بویژه مرغ و تخم مرغ را به شماره ۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.