1401-06-31 08:05
246
0
81622
سرخط مهمترین اخبار 30شهریور؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

تمایل روسیه برای صادرات به هند از طریق راه آهن اینچه برون

فارس نوشت:  مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: بر اساس مذاکرت با کشور روسیه، آن ها علاقمند هستند تا صادرات خود به هند را از مسیر ترانزیتی اینچه برون انجام دهند.

محسن اعتماد مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روسیه علاقمند است تا صادرات کالاهای خود را از شرق دریای خزر از مسیر آکتائو، ترکمنستان و قزاقستان به سمت بندرعباس و سپس دریایی آزاد و ترکیه وارد اروپا کند.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ افزود: در واقع روسیه در نظر دارد تا بتواند از مسیر اینچه برون به هند هم صادرات داشته باشد، البته بابت این کار تخفیفاتی هم در نظر گرفته شده تا شاهد اتفاقات طلایی در حوزه صادرات باشیم.

اعتماد درباره قطار چینی که هفته گذشته از مرز اینچه برون به کشور وارد شد، ادامه داد: این قطار حاوی قطعات خودرو بود که هشتم شهریور ماه از این کشور حرکت و ۲۱ شهریور ماه وارد اینچه برون شد و به سوی منطقه آزاد جلفا راهش را ادامه داد.

وی با اشاره به بازدید سفیر بنگلادش از اینچه برون گفت: چند وقت پیش هم سفیر بنگلادش ابراز علاقمندی کرده بود تا بتواند غلات را از قزاقستان و از طریق اینچه برون به کشور خود وارد کند.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ بیان کرد: به هرحال حمل کانتینری نسبت به حمل جاده‌ای بسیار به صرفه و ارزان‌تر است و تقریباً هزینه‌ها را حدود یک سوم کاهش می‌دهد.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه بتوانیم این مسیر را احیا کنیم و این راه ترانزیتی راه بیفتد، تفاهم نامه‌های خوبی را با کشورهایی همچون قزاقستان و ترکمنستان بسته‌ایم، امیدواریم بتوانند از این کریدور استفاده کنند.

اعتماد گفت: کشور برای استفاده دیگر کشورها از کریدور شمال به جنوب تخفیفات خوبی برای حمل غلات، کود شیمیایی، گوگرد و آهن آلات به صورت فله‌ای یا کانتینری در نظر گرفته است.

برگزاری آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت گلستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت گلستان امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر مسئولان در حسینیه عاشقان ثارالله گرگان برگزار شد.

در این مراسم از خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت تجلیل شد.

این مراسم بصورت همزمان در سراسر کشور و در قالب سومین آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و شهادت برگزار شد.

استاندار گلستان: دشمن به‌دنبال ناامیدکردن جامعه و ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت است

ایرنا نوشت: استاندار گلستان گفت: دشمن در جنگ شناختی به دنبال اعتمادزدایی، ناامیدسازی جامعه، ناکارآمد نشان دادن حاکمیت و از بین بردن مشروعیت جامعه است تا بین ملت، دولت و حاکمیت شکاف ایجاد کند.

علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در جمع شماری از پیشکسوتان دفاع مقدس گرگان اظهار داشت: در شرایطی که دشمن به دنبال ایجاد فتنه است، همه آحاد ملت و مسولان باید مواظب باشند چرا که یک اظهار نظر ساده، مسائل را پیچیده می کند و مانند ریختن بنزین روی آتش است.

وی همچنین از رفتار هوشمندانه مردم و دستگاههای مرتبط در گلستان برای دفع فتنه اخیر قدردانی کرد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان هم در این مراسم به ویژگی‌های دفاع مقدس و رزمندگان اشاره کرد و گفت: اخلاص رزمندگان، راز ماندگاری دفاع مقدس است.

استاندار گلستان: دشمن به‌دنبال ناامیدکردن جامعه و ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت است

سردار سرتیپ علی ملک‌شاهکوهی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم راه و رسم پیشکسوتان دفاع مقدس را به بهترین شکل ادامه دهیم که یکی از راه‌های آن ماندن در مسیر دفاع مقدس و تبیین این دستاورد و بیان آن به نسل آینده است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس یک دانشگاه بود که در گام دوم انقلاب اسلامی باید از دستاوردهای آن استفاده کرد.

ایجاد فضای جدید در مهدکودک های گلستان / آماده سازی ۳ هزار مدرسه برای مهر

ایسنا نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از ایجاد فضای جدید برای پیش دبستانی ها و مهدکودک های استان گلستان خبر داد و گفت: همین موضوع عاملی برای افزایش تقاضای ثبت نام شده است.

سید رضا نظری در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از امروز (چهارشنبه ۳۰ شهریور) کلاس اولی ها در قالب جشن شکوفه ها حضور در کلاس های درس را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه هم اکنون در دوران پساکرونا به سر می بریم و مدارس به شکل کامل آماده پذیرش دانش آموزان هستند، ادامه داد: از روز شنبه (دوم مهر) ۱۰۰ درصد کلاس های درس استان گلستان به شکل حضوری بازگشایی خواهند شد.

نظری با بیان اینکه بسیار مهم است از زمانیکه دانش آموز از اول ابتدایی وارد محیط مدرسه و درس می شود تا پایان ۱۲ سالتحصیلی همان روحیه شاد و بانشاط سال اول تحصیلی را داشته باشد، افزود: در همین راستا برای مجموعه آموزش و پرورش ورود دانش آموزان به پایه اول ابتدایی بسیار مهم است و تلاش کرده ایم تا بستر خوبی برای دانش آموزان این پایه مهیا شود.

وی در خصوص دانش آموزان دیگر مقاطع تحصیلی خاطر نشان کرد: سایر فضاهای آموزشی ما آماده و تمامی پروتکل های بهداشتی نیز رعایت شده است و هیچ مشکلی برای آغاز مهر زیبا وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با تأکید بر اینکه امسال ۴۰۲ هزار دانش آموز گلستانی در سر کلاس های درس حاضر خواهند شد، تصریح کرد: این آمار جدا از آمار پیش دبستانی ها و مهدکودک ها می باشد که تاکنون بخشی از ثبت نام آنها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال آماده سازی و ایجاد فضای جدید برای پیش دبستانی ها و مهدکودک ها هستیم، اضافه کرد: همین موضوع سبب شده است تا استقبال از ثبت نام در این پایه زیاد شود و در آینده ای نزدیک آماری دقیق از تعداد ثبت نام شدگان ارائه می شود.

نظری تعداد مدارس استان گلستان برای پذیرش دانش آموزان در سالتحصیلی جدید را  سه هزار مدرسه عنوان کرد و گفت: بالغ بر سه هزار کلاس درس جدید به مجموعه کلاس های موجود در استان اضافه شده است.

توزیع ۱۵ هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان مناطق محروم استان گلستان

تسنیم نوشت: فرمانده سپاه نینوای استان گلستان گفت: تاکنون نزدیک به ۱۵ هزار بسته لوازم‌التحریر ویژه دانش‌آموزان محروم استان گلستان توزیع شده است.

سردار علی ملک شاهکوهی ظهر امروز در پویش نسیم مهر گلستان که با هدف توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان کم برخوردار در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد، اظهار داشت: از سال 99 که درگیر کرونا شدیم، بحث رزمایش کمک‌های مومنانه انجام گرفت، یکی از این کارهایی که در بحث کمک‌های مومنانه دنبال شد، بحث لوازم‌التحریر، تبلت، لوازم ورزشی و غیره ویژه دانش‌آموزان محروم استان بود.

وی افزود: امروز 3 هزار بسته توزیع خواهد شد و تا الان نزدیک به 15 هزار بسته لوازم‌التحریر توزیع شده است.

ملک شاهکوهی اظهار داشت: ما در استانه دفاع مقدس هستیم، یکی از کارهایی که مردم در آن زمان انجام می‌دادند، همین کمک‌های مردمی و مومنانه به رزمندگان جبهه حق بود، هم کمک‌های مالی و هم کمک‌های جانی و اگر این کمک‌ها نبود مشخص نبود سرنوشت این جنگ چه می‌شد.

فرمانده سپاه نینوا با اشاره به حماسه بزرگ اربعین تصریح کرد: در ایام اربعین تعداد شرکت کنندگان در این پیاده‌روی بیش از 21 میلیون نفر از 80 کشور جهان تخمین زده شده است. این معجزه اسلام و انقلاب اسلامی است و باید قدر این موضوع دانسته شود.

وی اظهار کرد: این اتحادی که در بین سپاه و بسیج، دستگاه‌های اجرایی و حکومتی و خیران شکل گرفته با جدیت ادامه خواهد داشت چه کرونا باشد و چه نباشد.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.