1400-09-21 14:18
776
0
77498
یک کارشناس رسانه:

ایران در مذاکرات چیزی فراتر از مفاد برجام نمی‌خواهد/ بازگشت مذاکرات در مسیر منطقی با تاکید لغو تحریم‌ها

کارشناس رسانه روند مذاکرات ایران با گروه 1+4 را عزتمندانه خواند و گفت:  ایران در مذاکرات چیزی فراتر از مفاد برجام نمی‌خواهد. 

به گزارش گلستان ما، رضا جامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار این پایگاه خبری در خصوص تفاوت مذاکرات ایران در دولت روحانی و دولت رئیسی اظهار کرد: مذاکرات در این دولت‌ها از نظر ماهیت و محتوا با یکدیگر تفاوت داشته و دارند، ماحصل هشت سال فعالیت دولت روحانی در مسائل هسته‌ای، سیاسی و دیپلماسی حتی از دیدگاه همان دولت صفر بود اما روند مذاکرات در دولت رئیسی مثبت است. 

وی با ارزیابی مذاکرات دولت رئیسی با طرف‌های غربی افزود: با توجه به اینکه عمر دولت رئیسی هنوز به چند ماه هم نرسیده اما از لحاظ محتوا و ماهیت تفاوت فاحش با دولت روحانی دارد.  

این کارشناس رسانه ادامه داد: هر دو دولت روحانی از دیدگاه رئیس جمهورش گرفته تا ظریف و جهانگیری در زمینه مذاکرات با غرب به دنبال برد-برد بودند در حالیکه هیچ شناختی نسبت به طرف مقابل نداشتند، در دولت روحانی برد ایران از مذاکرات در حد تبلیغات رسانه‌ای بود.   

جامی با اشاره به اینکه دولت روحانی در برابر زیاده‌خواهی طرف‌های برجام کوتاه می امد، گفت: این تصور در طرف مقابل به وجود آمده بود که دولت جدید و تیم مذاکره کننده فعلی باید همین عکس العمل به زیاده خواهی انها صورت بگیرد، که خوشبختانه تیم مذاکره کننده جدید نشان داد اهل باج دادن و کوتاه آمدن در برابر زیاده خواهی غرب نیست. 

وی با بیان اینکه پیش نویس های ارائه شده از طرف ایرانی چیزی بالاتر از مفاد برجام نبوده است، بیان کرد: طرف مقابل انجام همین تعهداتش را نوعی زیاده خواهی مسئولان ما از برجام می داند که متاسفانه گروهی در داخل مواضع طرف اروپایی غربی را تائید میکنند. 

کارشناس رسانه روند مذاکرات ایران با گروه 1+4 را عزتمندانه خواند و گفت: شاهد بازگشت مذاکرات در مسیر منطقی با تاکید لغو تحریم‌ها هستیم، ایران در مذاکرات چیزی فراتر از مفاد برجام نمی‌خواهد. 
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.