1400-09-07 14:15
521
0
77300
امیر دریادار شعبان زاده در نشست خبری مطرح کرد:

اسکورت کشتی‌های ایران توسط ارتش بدون حتی یک مورد ربایش/ ناو دماوند به زودی به ناوگان شمال می‌پیوندد

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با اشاره به اینکه ۹۳ درصد واردات و صادرات ایران از طریق دریا انجام می‌شود گفت: حمایت از کشتی‌ها بر عهده نیروی دریایی ارتش است و با وجود آنکه از سال ۸۸ تاکنون ۶ هزار کشتی تجاری را اسکورت کردیم، علی رغم درگیری های فراوان حتی یک مورد ربایش نیز نداشتیم.

به گزارش گلستان ما، امیر دریادار مهدی شعبان زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هفتم آذرماه نقطه عطفی در ارتش است اظهار کرد: زمانی که رژیم بعث حمله سراسری به جمهوری اسلامی را آغاز کرد، نیروی دریایی ارتش پس از ۶۷ روز و طی عملیات مروارید به جنگ عراق رفت.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت افزود: طی عملیات مروارید، بدنه اصلی نیروی دریایی عراق نابود شد و پس از این حماسه، روند صادرات کشور عراق مختل شد و نتوانست نیروی دریایی در خلیج فارس و دریای عمان داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلفی در دوران دفاع مقدس در صدد ایجاد اختلال در صادرات و واردات کشور بودند بیان کرد: ارتش با اسکورت قهرمانانه کشتی‌های تجاری و نفتکش، شریان اقتصادی جمهوری اسلامی را حفظ کرد.

شعبان زاده با اشاره به اینکه نیروی انسانی تحول ساز است و در بزنگاه‌ها تصمیم گیری می‌کند تصریح کرد: اولین رسالت ارتش این بود که نیروهای نظامی مستقر در خارج را به داخل کشور آورد و بر اساس آموزه های دینی و فرهنگ ایرانی تربیت کند و هم اکنون نیز سربازان ولایتمدار دریادلی را آموزش و تربیت می‌دهیم.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت ادامه داد: اقتدار و عزتی که در ارتش جمهوری اسلامی داریم مرهون نیروهای جوان، متعهد و پای کاری است که کشور را از وابستگی کامل به استقلال در حوزه تاسیساتی، تجهیزاتی و اعزام ناوگروه رساندند.

وی با تاکید بر اینکه نیروی دریایی تجهیزات محور است و باید استقلال کامل داشته باشد افزود: در این حوزه به خودکفایی رسیده‌ایم و در دل تحریم ها، واحدهای شناور سطحی، زیرسطحی، پهپادها و یگان‌های جنگی در دل تحریم‌ها به دست جوانان این مرز و بوم ساخته شد.

شعبان زاده با اشاره به پدیده دزدی دریایی مدرن تصریح کرد: ۹۳ درصد واردات و صادرات ایران از طریق دریا انجام می‌شود لذا حمایت از کشتی‌ها بر عهده نیروی دریایی ارتش است و با وجود آنکه از سال ۸۸ تاکنون ۶ هزار کشتی تجاری توسط ارتش اسکورت شده، علی رغم درگیری های فراوان حتی یک مورد ربایش نیز نداشتیم.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت بیان داشت: در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰، تمام شرایط سطحی، زیرسطحی، هوایی، پهپادها و موشکی مورد آزمایش قرار گرفت و ۳ نیروی ارتش همزمان یک رزمایش موفق و هماهنگ را با موفقیت انجام دادند.

وی هدف این رزمایش‌ها را نشان دادن آمادگی کامل ارتش و سنجش میزان آمادگی نیروها دانست و خاطرنشان کرد: این رزمایش‌ها تنها داخلی نیست و در سال‌های اخیر با کشورهای قدرتمند در حوزه دریا مانند چین و روسیه نیز رزمایش مشترک موفقیت آمیز برگزار کردیم.

شعبان زاده با اشاره به آمادگی جسمی و روحی نیروهای ارتش گفت: تمام آموزش‌ها توسط اساتید مجربی که سال‌ها در میدان عملیات بودند داده می‌شود و ترکیب آموزش اخلاقی با آموزش تخصصی موجب آمادگی کامل نیروهای ما شده است.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت افزود: ناو دماوند توسط نیروهای وزارت دفاع مراحل پایانی ساخت و بازسازی خود را طی می‌کند و به زودی به ناوگان شمال می‌پیوندد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.