1400-03-08 08:37
1435
0
74773
یادداشت؛

انتخابات اکسیر رشد وتعالی نظام جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب

مثلث مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح، نظارت و مطالبه عمومی از مسوولان اجرایی، اکسیر رشد و تعالی نظام جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی می‌تواند باشد.

به گزارش گلستان ما؛ علی منصوری رضی مدیر مسئول هفته نامه گلستان مهر و فعال رسانه استان گلستان در یادداشتی نوشت: انتخابات در کشور به معنای دخالت فرد فرد جامعه در سرنوشت خود ،سرنوشتی که می تواند راهی بسوی سعادت باشد.

شرکت باشکوه و موثرمردم درانتخابات بمنظور شکل دهی یک دولت مقتدر ومردمی با  رویکرد تغییرمعناداربهره وری ازساختار اجرایی کشوروتنظیم برنامه تحولی دریک سند چشم انداز کوتاه مدت وبلند مدت  در عرصه سیاسی ، فرهنگی ،اقتصادی ، نظامی و الزام به اجرای مثلث عزت و حكمت و مصلحت نظام در چارچوب ارتباطات بين‏ المللى  می تواند  مشکلات اقتصادی معیشتی ، تولید ثروت وتوزیع عادلانه را درجامعه بدنبال داشته باشد.

بنابراین در فرآیند شکل گیری یک دولت مقتدر مردم بعنوان موثرترین عامل اساسی محسوب می شوند ودرنگاه امام (ره) ومقام معظم رهبری ، فلسفه وجودی جمهوریت و اهمیت انتخابات ، درشکل گیری دولت یک اصل محسوب می گردد ورکن بعد انتخاب مدیر توانمنداصلح برای روند رو به شتاب جمهوری اسلامی از اهمیت بسزایی برخودار است .

ازنگاه امام(ره) انتخابات یعنی، زن و مرد، هر مکلف، همان طور که باید نماز بخواند، همان طور باید سرنوشت خودش را تعیین کند.)(۱۱/۴/۱۳۶۰)  مسئله انتخابات یک امتحان الهی است که گروه گرایان را از ضوابط گرایان ممتاز می کند و مؤمنین و متعهدین را از مدعیان جدا می نماید.  (۲۲/۱۱/۱۳۶۲) انتخابات یک محکی هم برای خودتان است که ببینید آیا می خواهید انتخابات اصلح بکنید برای خودتان، یا برای اسلام؟ اگر برای خودتان باشد، شیطانی است .

نگاه مقام معظم رهبری درمورد انتخابات توصیه به مشارکت حداکثری وانتخاب اصلح  است.مقام معظم رهبری )): حضور پر شور مردم در انتخابات تأثیر زیادی در قوت و توانایی‌های دولت منتخب دارد و موجب افزایش آبرو، امنیت و قدرت بازدارندگی کشور می‌شود.....شرکت و حضور در انتخابات برای مردم، هم یک فریضه سیاسی است، هم یک فریضه دینی.

 درتعریف اصلح می‌فرمایند: ((اصلح یعنی چه کسی؟ کسی که برای ریشه کنی فقر و فساد عزم جدی داشته باشد.  کسی که به حال قشرهای محروم و مستضعف دل بسوزاند. کسی که هم به ترقی و پیشرفت کشور و توسعه اقتصادی و غیراقتصادی بیاندیشد هم زیر توهمات مربوط به توسعه، آن چنان محو و مات نشود که از یاد قشرهای مظلوم و ضعیف غافل بماند. کسی که به فکر معیشت، دین، فرهنگ و دنیا و آخرت مردم باشد.)) با توجه به سخنان رهبری درانتخابات مختلف می توان برای انتخاب اصلح ۳۵ شاخصه  را برشمرد: تدین، کاردانی،  دلسوزی،  با تقوا و علاقمند به مصالح جامعه، عدم‌خودنمایی، کیسه ندوختن برای خود، مدیریت کارآمد،  انسانی قوی، باکفایت ، دارای نشاط و شادابی و شوق به کار، احساس مسئولیت، شجاع،  بااخلاص، دارای روح مردم ، مؤمن به هدف‌ها و ارزش‌های انقلاب ، مؤمن به مردم و حق مردم،  بسط ثروت موجود در زندگی آنان ،  تدبیر و قوت قلب و اعتماد به نفس در برابر دشمنان،  مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و پیگیری جدی اجرای عدالت ، نشاط خوب و قوی و جوانانه، ایمان به استقلال و اهداف ملت و لزوم پیشرفت کشور، بازگشایی گره‌های زندگی مردم ، شناسایی وظایف وعمل مقتدرانه بر طبق وظایف ، کاردانی، توانایی ، پیگیری ، حوصله  ، قدردان و صمیمی با مردم، مجاهدت برای مردم  ، تلاش جهت پرکردن شکاف میان ثروتمندان و فقرا،  یکسان دیدن حق مردم شهرهای بزرگ و کوچک،  معتقد و پایبند به آرمان‌های امام و نظام اسلامی  ، دارا بودن برنامه‌ای مدون در راستای تعمیق باورهای دینی،  خودباور و توانا در تحکیم پایه‌ها و سازه‌های سند چشم‌انداز بیست ساله نظام،  توجه به دین ، انقلاب، دنیا، معیشت، آینده و عزت مردم،  ادامه راه امام و ترویج اصول و ارزشهای امام و انقلاب(باور و التزام عملی به هندسه انقلاب و شاخص‌های خط امام(ره)) ،  دارا بودن شاخص‌های انقلابی‌گری.

سومین رکن در تداوم دولت مردمی، نظارت عامه برحسن اجرای مطالبات از مجاری قانونی است که متاسفانه این موضوع درجامعه انقلابی نهادینه نگردیده است .

به اعتقاد نگارنده مثلث مشارکت حداکثری ، انتخاب اصلح ،نظارت ومطالبه عمومی از مسئولین اجرایی، اکسیر رشد وتعالی نظام جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی می تواند باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.