1400-02-06 10:01
627
0
74329
یادداشت؛

شاخص های جوان انقلابی از منظر شهید حسین عباسی 

اکنون ۳۴ سال از شهادت شهید عباسی می گذرد ولی هر بار که وصیت نامه شهید را مطالعه می نمایی گویی پیام جدید وتاثیر گذاری را دریافت می نمایی.

به گزارش گلستان ما، ۶ اردیبهشت سال 66  زمانی است که شهید والا مقام حسین عباسی با حضور پرشور عاشقان مکتب اسلام ورهروان راه امام حسین در شهرستان گرگان به ویژه با حضور مردم انقلابی شاهکوه و قرن آباد تشییع و در امام زاده عبدالله گرگان در کنار دیگرشهدا به خاک سپرده شد.

شهید عزیز ما در چهار اردیبهشت ۱۳۶۴ در عملیات کربلای ۱۰ در منطقه بانه وسردشت " ماووت عراق"  به درجه رفیع شهادت نایل گشت .

اکنون ۳۴ سال از شهادت او می گذرد ولی هر بار که وصیت نامه شهید را مطالعه می نمایی گویی پیام جدید وتاثیر گذاری را دریافت می نمایی.

تاکید امام خمینی در خواندن وصیت نامه شهدا  نشان از بهره وثمره ایی دارد که حضرت ایشان از ان بهرمند شده وهمگان را به خواندن ان توصیه نمودند.

از شهید گرامی ما وصبت نامه گرانسگ وپر محتوایی باقی مانده که معرف نظام معرفتی وباور های انقلابی او ونیز اعتقاد مبنایی به ارمان های  انقلاب اسلامی است .

راز دلدادگی او به مکتب امام ورهبری وتاکید وی در تبعیت مردم ،خاص جوانان از ولایت فقیه دلیل بر ایمان عمیق بر پایه معرفت به نظام امامت وولایت است .انچه که موجب شد که ایشان رفتن را بر ماندن انتخاب نماید همین ایمان متعهدانه به اسلام وانقلاب بود.

شهید با دانش وحکمت ما در وصیت نامه خود شاخص های مهمی را برای جوان انقلابی بیان می دارد که به چند مورد ان اشاره می گردد.

۱- پرهیز از افراط وتفریط در کارها واعمال ومطیع خالص وخاضع امام بودن 
۲- ملاک ومعیار قرار دادن "حق "در موضع گیری ها نه شخصیت ها وبت های بی لباس 
۳- اگاهی به زمان وپرهیز ار جوزدگی وتابع هوا وهوس بودن 
۴- تمرکز بر خود سازی وکسب مدارج تقوایی که موجب شناخت خطوط انحرافی می گردد.
۵- شناخت خط امام وتطبیق قرار دادن خود با معیار های خط امام .(منظور امام خمینی است) 
۶- پرهیز ار قرار گرفتن در در چهار چوب های فکری وذهنی وتحلیلی تشکیلات های بی تابلو.

موارد فوق نشان می دهد که شهید اطلاعات کافی از مکتب امام داشته وافاتی را که خط امام وانقلاب اسلامی را تهدید می نماید شناخته ودر وصیت نامه خود جوانان را مخاطب خویش قرار داده واز آنان می خواهد که با شناخت دقیق وبرهان وثیق در تقابل با خطوط انحرافی از کیان انقلاب دفاع نمایند چناچه در فرازی از وصیت نامه خویش می نویسد: 

" خدای من ،هنوز انقلاب به پایان نرسیده است. هنوز اول کار است .مردم فقط جلوی بینی تان را نبینید ! جنگ تا رفع فتنه از عالم ادامه دارد ،تاعزیز فاطمه (س) مهدی منتقم بیاید .بنابراین توطئه ادامه دارد .امریکا وشوروی وکلیه ابر قدرتها ،برای نابودی اسلام دست بدست داده ادند تا انقلاب اسلامی را محو نمایند ‌."

انذار شهید به من وشماست ،انتظار شهدا وشهید حسین عباسی از مسئولان وحکمرانان در شرایط امروز ،این است که حقیقتا حافظ ارزش ها وارمانهای انقلاب اسلامی بوده وبر اساس مکتب امام ورهبری وگفتمان انقلاب اسلامی انجام وظیفه نمایند.

دولت ومجلس انقلابی بنابر وصیت شهدا وظیفه دارند همانند شهدا در شناخت دشمنی های امریکا وممانعت از نفوذ ان در ذهن وفکر جوانان کوشا باشند ودر جنگ شناختی وادراکی  وزمان شناسی بهتر از اکنون عمل کنند.

امید است جوانان عزیز ومردم گرامی که حامیان درجه اول میراث شهدا وخانواده معظم انها هستند در نهضت روشنگری ،مطالبه گری وخلق تفکر خلاق وپیش برنده وطرح روش های حکمرانی در گام دوم انقلاب تحقف بخش انتظارات شهدا باشند.

شهید حاج قاسم سلیمانی امتداد دهنده راه شهدا درحفاظت از اسلام وانقلاب اسلامی وگفتار وسخنان او عصاره پیام شهدا بود وهست وبا قدرت بی نظیر چون امام خمینی وایه الله خامنه ایی در افشای توطئه های امریکا  قدرت ها فعال بود ودر این مسیر جانش را تقدیم انقلاب کرد وبه عنوان یک قهرمان واقعی ملی واسلامی در تاریخ انقلاب ماندگار شد وبر جریده روزگار مکتب سلیمانی ثبت گردید .‌

مصیب عباسی  عضو هئیت علمی دانشگاه گلستان 
پنجم اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.