1400-01-14 21:39
903
0
73958
نماینده غرب گلستان خبرداد:

آغاز عملیات "بندر سبز خزری" از نیمه دوم سال/ انتقاد ایری از واگذاری 50 ساله بندرگز

ایری، گفت: سازمان بنادر متولی بندرگر است و متاسفانه به صورت 50 ساله به سازمان همیاری شهرداری واگذار شده و باید تلاش کنیم این گره باز شود.

به گزارش گلستان ما، عبدالجلال ایری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهارکرد: طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده می‌تواند به عنوان یک طرح اساسی استان گلستان را متحول کند زیرا آشوراده جزیره طبیعی آماده‌ای است که در حوزه سیاسی گلستان قرار دارد و یکی از آرزوهای دیرینه استان بود.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌های مکرر متوجه شدیم گره کار در شورای عالی معماری و شهرسازی است، حدود 30 ماه این طرح به شورای عالی معماری و شهرسازی ارائه شده بود اما متاسفانه در فرآیند گردش کار قرار نگرفت و در نهایت با پیگیری‌های مداوم تحقق پیدا کرد.

وی، افزود: حدود 22 هکتار در جزیره آشوراده طرح‌های گردشگری و اقامتی با سازه‌های چوبی راه اندازی می‌شود، در 138 هکتار پشتیبانی و حریم جزیره آشوراده هم پروژه‌های مختلف گردشگری، فرهنگی،درمانی، ورزشی و غیره اجرا خواهد شد و برآورد شده 10 هزار شغل ایجاد کند.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه این 138 هکتار تا کنون به شخصی واگذار نشده و قرار است دستگاه‌ها بر اساس طرح ورود کنند، اذعان کرد: طرح جزیره آشوراده تصویب شده و دستگاه‌های اجرایی در ساحل بندرترکمن چندین هکتار زمین گرفتند در حالی که ربطی به آنها ندارد و اگر سندی نداشته باشند باید با آنها برخورد شود، متاسفانه اکنون برای رسیدن به دریا باید از زمین‌های دولتی رد شویم.

ایری، تصریح کرد: پروژه جزیره آشوراده بندرترکمن را به قطب گردشگری گلستان تبدیل می‌کند و موجب پویایی اقتصاد استان خواهد شد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بندرگز و بندرترکمن می‌توانند به عنوان بنادر گردشگری مطرح باشند، گفت: بندرگز ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید با رفع موانع تلاش کنیم تا بگوییم بندرگز ساحل و بندر دارد اما هنوز به آن مرحله نرسیدیم و در برداشت از منابع مشکل داریم.

وی افزود: سازمان بنادر متولی بندرگر است و متاسفانه به صورت 50 ساله به سازمان همیاری شهرداری واگذار شده و باید تلاش کنیم این گره باز شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس، یادآورشد: بخشی از ساحل بندرترکمن از طرف شهرداری به بخش خصوصی واگذار شده و قرار بود 45 سال فعالیت گردشگری داشته باشد و با وجود رسیدن به پانزدهمین سال انعقاد قرارداد فقط پارکینگ احداث شده و لازم است تا دستگاه قضایی ورود کند.

ایری اضافه کرد: بندرترکمن ظرفیت اسکله هزار تنی دارد اما این اتفاق رخ نداد و طی 30 سال یک بار هم لایروبی نشده و از طریق قوه قضائیه پیگیر لغو قرارداد هستیم.

وی با اشاره به راه اندازی بندر سبز خزری بیان کرد: بندر سبز خزری راه اندازی خواهد شد و طی سه تا 6 ماه آینده مصوب می‌شود و در نیمه دوم امسال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، هزار و 600 میلیارد تومان برای احداث این بندر در نظر گرفته شده که اتفاق بسیار بزرگی برای استان خواهد بود.

نماینده مردم غرب گلستان، عنوان کرد: سرمایه گذاری دولتی در بندر سبز خزری رخ خواهد داد و تا زمانی که زیرساخت توسط دولت فراهم نشود بخش خصوصی نمی‌تواند ورود کند مانند بندر خواجه نفس که 15 سال است به نتیجه نرسیده است.

وی یادآور شد: بندر خواجه نفس در اختیار بخش خصوصی است، ما در گلستان به بخش خصوصی کمک می‌کنیم اما عقب نشینی آب دریا برای این بندر هم مشکل ایجاد کرده و بخش خصوصی متضرر شده است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی از افتتاح دکل حفاری نفت و گاز در گمیشان خبر داد و گفت: 300 میلیون یورو برای این پروژه برنامه ریزی شده و اگر به نتیجه برسد تاثیرگذاری فوق العاده‌ای خواهد داشت.

ایری افزود: اگر این حفاری به نتیجه نرسد دو مورد حفاری دیگر خواهیم داشت و برنامه ریزی به گونه‌ای است که به نفت یا گاز خواهیم رسید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.