1400-01-01 15:03
1310
0
73788
به قلم مریم کهساری؛

بایدها ونبایدهای انتخابات شورای شهر

امروزه برای مدیریت در شهرستان و کشور نیازمند کسانی هستیم که در تدوین و اجرای برنامه ها هدفمند و عمل گرا باشند.

به گزارش گلستان ما؛ مریم کهساری فعال اجتماعی استان گلستان در یادداشتی نوشت: تغییر و رشد فرهنگی و اجتماعی ، تغییر عملکرد و نگرش ها، تغییر جوامع و حرکت رو به جلو یا توقف و سکون در مسائل اجتماعی اقتصادی و سیاسی مرهون انتخاب راهبر اندیشمند و دارای برنامه و آینده نگر است.

 امروزه برای مدیریت در شهرستان و کشور نیازمند کسانی هستیم که در تدوین و اجرای برنامه ها هدفمند و عمل گرا باشند.

 معیار تخصص و تعهد که در کلام شهید چمران موج میزند نصب العین حضور مشتاقان خدمت در مسئولیت‌ها باید قرار گیرد.

امروزه با توجه به تجربیات گذشته و مقتضیات زمان باید افرادی  درمسند مسئولیت قرار گیرند که سیاستگذاری، اشراف بر قوانین ،روحیه کار جمعی و تشکیلاتی ،مشاوره پذیر بودن ،اگاه به  کمیسیون‌های تخصصی وتعهد وتقید به مسئولیت اجتماعی و تخصص و اطلاعات کافی ووافی در حوزه زیرساخت‌های  شهری  و عمرانی  را داشته باشند.

 مطالعه نقشه شهری شهرستان، آسیب ها و ظرفیت ها و پی‌ریزی برنامه ی  مطلوب برای نگاه به افق آینده و ساختن آرمانشهری اسلامی ومترقی هم در بعد عمرانی وهم در بعد فرهنگی  نیازمند حضور افرادی موثر با قدرت پیگیری و مطالبه گری در سطح عالی می باشد.

افرادی که بتوانندامتیازات و شرایط اقتصادی را به سمت توسعه ی کاربردی و اجتماعی شهر هدایت کنند ودر این مسیربرماست که از  انتخاب های هیجانی و قومیت گرایی،  که  با تهییج احساسات و عواطف انتخاباتی همراه است دوری کرده و سعی کرده باانتخابی عقلانی و منطقی فرصت سازی برای شهرستان باشیم  نه فرصت سوز!!

 تجارب موجود در دوره های مختلف درسی گهربار برای همه ی ماست که از اعتماد به نامزدهایی که رفتارهایی کلیشه ای و مردم فریبِ دمِ انتخاباتی دارند،پرهیز نماییم و از اعتماد به کاندید هایی که  با وعده‌های کذایی ، دروغین ،غیر عملی و  بعضاً وعده‌هایی  خارج از شرح وظایف و اختیارات شورای شهر دارند ،خودداری کنیم.

همچنین در مواجهه باکاندیداهایی  که تخریب رقبا و اثبات خود با نفی دیگران ، بخشی از مهندسی انتخاباتی شان است،هوشیارباشیم.

 شورای شهر به عنوان دولتی محلی و کارآمد می‌تواند از فرصت‌ها و قوت‌ها بیشترین استفاده را نموده به شرط آنکه این دولت محلی شهری رهبری توانمند و تیمی پر انرژی با تفکری جهادی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.