1399-10-13 13:50
483
0
72429
عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان:

مکتب سلیمانی روح مقاومت را در کشورهای منطقه زنده کرد

مصیب عباسی گفت: شهید سلیمانی مصالح مقاومتِ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را درگروه های مقاومت گسترش داد که با تکانه های ظالمان سست نشوند.

به گزارش  گلستان ما؛ مصیب عباسی ظهر امروزدر ویژه برنامه گفتگوی تحلیلی، تبینی با موضوع «بصیرت تولی و تبری و بیداری اسلامی»  اظهار کرد: دیماه  وقایع مهمی در دل خود دارد که استیصال بدنه و ارکان حکومت پهلوی، فرار شاه و قالب شدن گفتمان انقلاب در پیش از انقلاب ، خروش حماسی و مردمی 9 دیماه و تایید محکم بر انقلاب و ولایت از جمله آن است.

 وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به خواست  ملت و با رهبری ولایت مدل سازی شد و مکتبی جهانی شد، افزود: در مکتب انقلاب اسلامی انسان های بزرگی پرورش یافتند و افراد بزرگی چون امام (ره)، مقام معظم رهبری و بزرگانی چون آیت الله مصاح یزدی و ..در مکتب انقلاب اسلامی نقش آفرین بودند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا است  که  از دل آن بزرگان دینی، علمی و نظامی پرورش یافتند که یکی از برجسته ترین آن مکتب شهید سلیمانی را به وجود آورده است.

وی مردم سخت به بیداری و دانش سومندانه نیازمندند، ادامه داد: قاسم سلیمانی مقاومت برآمده از انقلاب اسلامی را رهبری می کند و تداوم دهنده مکتب خمینی ، امام خامنه ای و مکتب ایرانی سلمان است .

عباسی اذعان کرد: شکل و فرم تربیت شهید سلیمانی از دوره کودکی تا شهادت قابل مطالعه است و انسان های بزرگ مسیر تربیتی درستی داشتند وگرنه تا این اندازه جهانی نمی شوند.

این استاد دانشگاه درباره ویژگی مکتب شهید سلیمانی اضافه کرد: خودسازی یکی از ویژگی های مکتب سلیمانی است و شهید سلیمانی توانست خود را به نقطه ای برساند که هیچگاه از مسیر خودسازی خارج  نشود و حتی در دوران مسئولیت خود نیز از خودسازی خود را بی نیازنداند و همواره برای دانش افزایی خود تلاش کند.

عباسی با بیان اینکه استکبارستیزی  نشانه بلند مقاومت است،  گفت: شهید سلیمانی مصالح مقاومت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را درگروه های مقاومت گسترش داد که با تکانه های ظالمان سست نگردند و مکتبی به وجود آورد که روح مقاومت را به تمام ملت های ستم دیده و سلطه در جهان تزریق کرد .

عضوهیئت علمی دانشگاه گلستان با بیان اینکه حاج قاسم و شهدا عینیت انقلاب هستند، گفت: تحریف مکتب حاج قاسم خطرناک است  و مکتب حاج قاسم  باید بدون اغراق و کم و کاست برای نسل های آینده باقی بماند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.