1399-10-04 11:32
468
0
72253
استاندار گلستان تاکیدکرد؛

آماده‌ باش گلستان با هشدار نارنجی هواشناسی/ دستگاه ها آماده بحران سرما باشند

استاندار گلستان با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های برف و باران در آخر هفته جاری در استان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای مقابله با بحران آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش  گلستان ما، هادی حق شناس در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهارکرد: خوشبختانه در بارش‌های آخر هفته بحرانی پیش رو نداریم اما وضعیت استان در حالت هشدار است.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی آمادگی کامل داشته باشند اما اداره کل هواشناسی و راهداری و حمل و نقل جاده بیش از دیگر دستگاه‌ها همراهی لازم را داشته باشند.

استاندار گلستان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید امکانات در اختیار خود و پیمانکاران‌شان را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کنند تا بتوانند در زمان بحران از آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه اداره کل مدیریت بحران دستورالعمل وضعیت زرد نارنجی و قرمز را تهیه کند، بیان کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی طی پنج شنبه و جمعه آینده شاهد برودت 6 تا 8 درجه ای دمای هوا و بارش باران و در نقاط کوهستانی شاهد بارش قریب 50 سانتی متر برف خواهیم بود بنابراین همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی الزامی است.

حق شناس گفت: در گلستان قریب به 14 میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌شود و اگر چنانچه مردم دمای خانه‌های خود را یک تا دو درجه کاهش دهند نیازی به قطع گاز واحدهای تولیدی نظیر واحدهای تولید آجر نیست.

  وی اضافه کرد: بیش از 243 هزار خانه روستایی در استان وجود دارد که تاکنون بیش از 158 هزار واحد مسکونی بیمه شده یا در آستانه انعقاد قرارداد بیمه هستند و نیاز است باقی روستاییان نیز با پرداخت مبلغ 12 هزار تومان در طول سال منازل خود را بیمه کنند و تا رقم 25 میلیون تومان خسارت در صورت وقوع حادثه را دریافت کنند.

حق شناس خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10شهر استان تحت بیمه حوادث هستند و نیاز است باقی شهرها نیز با همکاری شهروندان و شهرداری‌ها بیمه منازل در برابر حوادث صورت گیرد.

فرماندار گرگان با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان و احتمال ریزش برف و وقوع یخبندان در گرگان در گفتگویی اظهار کرد: شهرداران هر چهار شهر پیش بینی لازم را برای مقابله با بحران و یخ زدگی معابر داشته باشند.

محمد حمیدی افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هم تمهیدات لازم را برای مواجهه با احتمال مسدود شدن محورهای کوهستانی مانند زیارت و توسکستان را در نظر بگیرد.

وی یادآورشد: اداره کل هواشناسی در این چند روز، وضعیت کامل آب و هوایی و اخطاریه های هواشناسی را به مدیران دستگاه های مربوطه اطلاع رسانی خواهد کرد.

فرماندار گرگان در ادامه با اشاره به پیش بینی افزایش میزان مصرف گاز گفت:  ضروری است همه شهروندان صرفه جویی لازم را در مواقع بحرانی در مصرف گاز داشته باشند.

وی بیان کرد: تمامی ادارات، بیمارستان ها، نانوایی ها و مراکز خدماتی اقدام به دوگانه سوز شدن سیستم گرمایشی و غیره کنند.

 موسی الرضا صفری، معاون خدمات شهری شهرداری گرگان هم گفت: تاکنون ۶۵٠ تن ماسه و نمک تهیه و در انبار های مخصوص دپو شده است، همچنین ماشین های سنگین نمک پاش و برف روب آمادگی کامل را جهت امداد رسانی در محور های یخ زده دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.