1399-06-20 20:24
1325
0
70294
نایب رییس مجلس در دفتر گلستان ما :

نیازمند کمیسیون فضای مجازی در مجلس هستیم / اشتغال و‌معیشت بیشترین تقاضای مردم / تقویت پیام رسان داخلی اولویت ماست

غلامرضا منتظری با بیان اینکه نیازمند کمیسیون فضای مجازی در مجلس هستیم گفت : باید پیام رسانه‌ای داخلی تقویت شوند تا بتوانند جای پیام رسانه‌ای خارجی را بگیرند.

به گزارش گلستان ما، غلامرضا منتظری در نشست با اعضای تحریریه گلستان ما، اظهار داشت: بر اساس تصمیم مجلس شورای اسلامی و در راستای افزایش حضور وزیران به صحن مجلس و افزایش میزان سوال از آنها، علی رغم اینکه تاکید بر برگزاری جلسات در کمیسیون های تخصصی است؛ از این پس جلسات در صحن مجلس به سه جلسه افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم گرگان و آق قلا افزود: با توجه به اینکه مردم انتظار دارند مشکلات کشور برطرف شود و بخشی از این مشکلات با طرح سوال از وزیران مرتفع خواهد شد؛ تلاش بر این خواهد بود که حضور وزیران در صحن مجلس افزایش یابد و به وزیر کشور نیز تذکر لازم مبنی بر اینکه اگر شرایط کشور تغییر نکند؛ مجلس گام های دیگر را برمی دارد؛ داده شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، گفت: اقتصاد و فرهنگ دو راهبرد اصلی مجلس شورای اسلامی است و براساس تاکید رهبری بر جمعیت و خانواده، فضای مجازی و سبک زندگی، خوشبختانه کمیسیون فرهنگی مجلس به این موضوعات بصورت جدی ورود کرد و ان شالله در هفته آینده پیش نویس طرح آن به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

منتظری ادامه داد: این طرح نواقص گذشته را ندارد و ما در آن موانع ازدواج آسان را بررسی کردیم، مشوق های بلند مدت و کوتاه مدت با استفاده از تجربه کشورهای بزرگ در نظر گرفته شده است و کار جدیدی که در این پیش نویس وجود دارد؛ یک فصل تحت عنوان ضمانت اجرایی است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام عظمای ولایت مبنی بر تکمیل سازوکارهای شبکه ملی اطلاعات و حمایت از پیام رسان های داخلی، گفت: باید در درجه اول پیام رسان های داخلی تقویت و همان قابلیت ها و ظرفیت های پیام رسان های خارجی برای آنها ایجاد شود تا بتوان به پیام رسان های داخلی به عنوان جایگزین پیام رسان های خارجی نگاه کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا تاکید کرد: علی رغم وجود شورای عالی فضای مجازی، با توجه به گستردگی و حساسیت این فضا، نیازمند کمیسیون فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی نیز هستیم تا بتوانیم بصورت تخصصی به این موضوع ورود کنیم.

منتظری به موضوع جدا سازی وزارتخانه ها نیز پرداخت و گفت: با توجه به اینکه موضوع معیشت مردم در اولویت مجلس یازدهم است؛ بصورت رسمی در خصوص جدا سازی وزارتخانه ها رایزنی و اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه مجلس بصورت جدی به موضوع بورس ورود خواهد کرد؛ افزود: متاسفانه شاهد افزایش قیمت کالاها و در حوزه نهاده های دامی نیز با مشکلات زیادی روبرو هستیم که با اقدامات وزیر جهاد کشاورزی شاهد مرتفع شدن بخشی از این مشکلات بودیم و مسلما با تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه برای ایجاد ثبات باید وزارت صمت نیز در کنار وزارت جهاد کشاورزی باشد؛ باید جلسه ای مشترک بین این دو وزارت و مجلس برگزار شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین دغدغه افرادی که با نمایندگان تماس برقرار می کنند؛ دغدغه اشتغال، معیشت، در بخش مدیران ارتقای جایگاه و مسکن است.

وی اشاره ای به یکی از قول های خود مبنی بر دیدار چهره به چهره با مردم طی هر سه ماه داشت و گفت: دیدارهای چهره به چهره ما با مردم روستاها به دلیل شرایط کرونایی کاهش چشمگیری داشت و در این راستا در هر روستا رابطی انتخاب می شود تا پیگیر محقق شدن وعده های ما در این روستاها باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم از بسیاری از اقدامات صورت گرفته در مجلس بی خبر هستند و نیاز است این اقدامات به سمع و نظر مردم برسد؛ یکی دیگر از برنامه های مدنظر ما نشست فصلی با رسانه ها می باشد و مجلس نیز باید با تعیین اولویت های کاری خود، میزان پیشرفت خود در اولویت های اعلامی را از طریق رسانه اطلاع رسانی کند.

وی در پایان بر اتحاد بین اعضای مجمع نمایندگان استان گلستان و هم چنین ارتباط نزدیک دفترهای ارتباط مردمی آنها با یکدیگر، تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.