1399-05-10 08:09
789
0
69669
استاندار گلستان :

۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نجات خلیج گرگان تصویب شد/سرنوشت نامطلوب زیست محیطی در صورت غفلت از احیاء

استاندار گلستان از تصویب ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نجات خلیج گرگان خبر داد و گفت:در صورتی که اقدامی برای احیای خلیج گرگان صورت نگیرد به سرنوشت دریاچه ارومیه منجر خواهد شد و شهرهای اطراف این خلیج را ریزگردها تحت تاثیر قرار خواهند داد.

به گزارش گلستان ما، هادی حق شناس در بازدید از خلیج گرگان اظهار کرد: پیرو بازدید دولت از خلیج گرگان و جلسه‌ای که سال جاری با حضور دکتر جهانگیری برگزار شد، مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع سازمان بنادر، محیط زیست، جهادکشاورزی و وزارت نیرو مصوب شد تا طی پنج سال برای نجات خلیج گرگان اقدامات اجرایی انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر منتظر ابلاغ این اعتبار از سوی دولت هستیم تا جهت نجات خلیج گرگان اقدامات لازم را به عمل آوریم.

حق شناس با اشاره به راهکارهای اجرایی برای نجات خلیج گرگان، تصریح کرد: براساس طرح مطالعات اقیانوس شناسی ایران، مهم ترین راهکار برای نجات خلیج گرگان لایروبی کانال های خوزینی و چپاقلی است.

وی  بیان کرد: همچنین لایروبی رودخانه های منتهی به خلیج گرگان و تامین حق آبه های رودخانه های منتهی به این خلیج از دیگر راهکارهای اجرایی برای نجات خلیج گرگان خواهد بود.

حق شناس گفت: آژیر خطر مبنی بر خشک شدن خلیج گرگان به دولت اعلام شده و منتظر اقدام عملی برای آن هستیم.

استاندار گلستان با اشاره به خشک شدن ۱۰ هزار هکتار از خلیج گرگان خارنشان کرد: در صورتی که اقدامی برای احیای خلیج گرگان صورت نگیرد به سرنوشت دریاچه ارومیه منجر خواهد شد و شهرهای اطراف این خلیج را ریزگردها تحت تاثیر قرار خواهند داد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.