1399-04-13 14:47
2012
0
69257
تلاش فرمانداران بازنشسته برای ماندن در قدرت؛

وقت کشی استاندار گلستان با فرمانداران خسته و بازنشسته/ استاندار گلستان به نیروهای جوان و با انگیزه اعتماد کند/ لزوم پوست اندازی گلستان در حوزه مدیریتی

در حالی که استان گلستان یکی از محرومترین استانهای کشور محسوب می شود و برای پیشرفت و توسعه، مستلزم نگاه ویژه است؛ استاندار گلستان به جای اعتماد به نیروهای جوان و با انکیزه، با فرمانداران بازنشسته وقت کشی می کند.

به گزارش گلستان ما؛ بارها و بارها از مسئولین کشوری و استانی شنیدیم که زیر چتر سبز استان گلستان، فقر خوابیده است و این استان نیازمند توجه بیشتر است.

در کنار فقر این استان، ظرفیت های بالقوه ای از نظر منابع مادی و انسانی وجود دارد که برای بالفعل کردن آن، نیاز است تا به این ظرفیت ها توجه ویژه ای شود.

برای بالفعل کردن ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، باید از منابع انسانی دارای روحیه جهادی و با انگیزه استفاده کرد تا به این واسطه مردم نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات آنها بهره مند شوند.

فرمانداران در شهرستان ها جزو لاینفک عوامل توسعه شهرستان ها محسوب می شوند و با ایده ها، پیگیری های و تلاش های آنها می‌توان دل به آینده روشن شهرستان ها بست؛ اما اگر روحیه جهادی و پیگیری در مسئول ارشد شهرستانی وجود نداشته باشد؛ مسلما شهرستان ها به جای روند توسعه ای، مسیری رو به عقب را در پیش خواهند گرفت.

در گذشته و در همین دولت، برخی از  مدیران جوان استان گلستان در سمت ها مختلف ثابت کردند که در صورت اعتماد به آنها، می‌توانند نقش بسزایی در عمران و توسعه شهرستان ها و در سطوح بالاتر استانی و کشوری داشته باشند.

اما در کنار همین اثبات توانایی مدیران جوان، مدیران خسته و پیر هم ثابت کردند که وجود آنها نه تنها باعث توسعه و عمران شهرستان ها و استان نمی شود؛ بلکه در برخی موارد سکوت، انزوا و عدم پیگیری آنها، باعث پس رفت می شود که در این خصوص موارد زیادی برای ذکر وجود دارد.

علی رغم توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به جوانان و استفاده از ظرفیت های آنها در پست های کلیدی و حساس، متاسفانه در دولت تدبیر و امید به این مقوله توجه نشده و شاهد سکانداری نیروهای خسته و پیر(بازنشسته) در سمت فرمانداری های استان گلستان هستیم.

اما نکته قابل توجه در این خصوص این است که علی رغم بازنشسته شدن برخی فرمانداران در استان گلستان، هنوز هم شاهد جولان آنها در سمت فرمانداری هستیم و در کنار آن شنیده می شود که برخی از آنها برای ماندن در قدرت، متوسل به روش های مختلف شده اند و این حاکی از آن است که منافع شخصی بر منافع عمومی و مردم ارجعیت دارد.

با این تفاسیر و با توجه به کارنامه خوب هادی حق شناس در بحران کرونایی و کنترل آن  در مرحله اول، و نیازمندی این استاندار به بازوانی چابک و با پشتوانه تجربه به عنوان فرماندار برای کنترل بحران های آتی و حرکت به سوی توسعه استان، می طلبد که استاندار گلستان وقت کشی نکند و با در نظر گرفتن منافع عمومی و مردم و با توجه به اینکه استان گلستان در محرومیت مطلق قرار دارد؛ مانع جاه طلبی برخی سیاسیون شود و با اعتماد به نیروهای جوان و با انگیزه، اقدامات لازم برای پوست اندازی مدیریتی را انجام دهد تا به این واسطه و در واپسین سال دولت تدبیر و امید شاهد اقداماتی ارزشمند در زمینه توسعه و عمران گلستان و به تبع آن ارائه خدمات نظام به مردم باشیم.

انتهای پیام/


 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.