1396-05-07 09:53
1357
0
42046
مشخصات اعضای کابینه از دیدگاه دانشجویان:

رییس جمهور وزرایی شایسته نظام اسلامی معرفی کند

تعدادی از فعالین دانشجویی دانشگاهها استان با توجه به انتخاب کابینه ازسوی رییس جمهور به انتخاب کابینه ای فراجناحی ، ولایتمدار و جوان تاکید داشتند.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام تا کمتر از ده روز دیگر مراسم تحلیف ریاست جمهوری برگزار می شود و بعد از آن نیز قرار است  با انتخاب کابینه جدید دولت جدید عملا کار خود را شروع نماید.

هرچند تا دو هفته بعد از مراسم تحلیف رییس جمهور مهلت دارد اعضای کابینه را معرفی کند اما شنیده ها حاکی است که رییس جمهور قرار است در روز برگزاری مراسم اعضای کابینه جدید را به مجلس معرفی نماید.

گمانه زنی ها و ملاکهایی از سوی جریانهای مختلف  برا ی  ویژگیهای یک  کابینه فعال و کار آمد معرفی شده و  در جلسات متعددی که رییس جمهور با گروهها و شخصیتها داشتند ملاکهایی برای انتخاب وزرا پیشنهاد شد.

اینکه چه کسانی انتخاب می شوند در نهایت بستگی به نظر رییس دولت دارد اما انتظاری که مردم از دولت دارند این است تا با کابینه قوی و کار آمد بتواند مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کند و روز به روز بر کار آمدی نظام اسلامی بیفزاید.

در همین رابطه چند تن از دانشجویان در گفتگو  با این پایگاه خبری ملاکهایی که باید در انتخاب اعضای کابینه قرار گیرد را مطرح نمودند.

دست رد به سینه خائنین به کشور

فاطمه جعفری از دانشجویان دانشگاه گلستان، دلسوزی و ضابطه مندی افراد را از ویژگی بارز اعضای کابنه دولت خواند.

وی افزود: رییس جمهور نباید کسانی که دارای سوء سابقه هستند و به کشور خیانت کرده اند را انتخاب کند.

این فعال دانشجویی بیان کرد: در نظر گرفت منفعت مردم باید الویت اصلی ملاک انتخاب  برای وزرا باشد و حتما باید این افراد دارای علم و مهارت در زمین کاری خود باشند.

پرهیز از شعارگرایی

الهه شیر محمدی مسئول واحد خواهران  جامعه اسلامی  دانشکده علوم پایه آزاد قم نیز یکی دیگر از دانشجویان بود که به خبرنگار ما گفت:  ولایتمداری  وزرا یکی از ملاکهای مهم است که باید رییس جمهور در انتخاب وزرا در نظر بگیرد.

این فعال سیاسی دانشجویی اظهار داشت: رییس جمهور  باید با رعایت ویژگی عدالت و انصاف  و تعهد بتواند یک کابینه کار آمد را انتخاب کند چرا که مردم دیگر انتظار شنیدن وعده و وعید ندارند بلکه کار و نتیجه ملموس بویژه در زمینه اقتصادی و معیشتی می خواهند.

کابینه ای به دور از حاشیه

فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گنبد نیز با بیان اینکه  انتصاب مناصب  در نظام جمهوری اسلامی همواره  باید بر اساس دو شاخصه  تعهد و تخصص صورت پذیرد و نبود هر کدام در مسئولین نشاندهنده  فاجعه می باشد.

وی با بیان خاطره ای از شهید چمران گفت: وقتی از دکتر چمران پرسیدند  تعهد بهتر است یا تخصص ؟ گفت: می گویند تقوا از تخصص لازم تر است آن را می پذیرم. اما می گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست.

مصطفی محمودی ادامه داد: استفاده از نیروهای جوانی که دارای انگیزه و نشاط باشند باید مد نظر رییس جمهور باشد.

این دانشجو معلم، آشنایی وزرا با درد اقشار محروم جامعه، ولایتمدار بودن، سوابق مدیریتی درخشان و نداشتن سوء سابقه و در نظر گرفتن عزت و سربلندی نظام را از دیگر مشخصه های یک کابینه کار آمد دانست که باید منتخب مردم آنها را مد نظر داشته باشد.

موضع مشخص کابینه نسبت به فتنه۸۸

فاطمه استارمی  یکی دیگر از فعالین دانشجویی معتقد بود دوران شعارها تمام شده است  و کابینه آینده باید به دور از هرگونه حاشیه به دنبال اجرای شعارهای زیبای انتخاباتی خود باشند.

وی با بیان اینکه گاهی شاهد تناقضاتی بین صحبت های سران کشور می شویم لذا رییس جمهور محترم و کابینه باید مواضع خودشان را نسبت به فتنه 88 و همچنین دشمنی و بدعهدی آمریکا صراحتا اعلام نمایند.

داشتن تقوای سیاسی یکی دیگر از ملاکهای وزرا بود که این فعال دانشجوییی در صحبتهای خود به آن اشاره کرد.

رییس جمهور در دوره جدید غربالگری کند

فعال فرهنگی و نشریات  دانشگا گلستان نیز غربالگری  وزرا در دوره جدید را ضروری خواند و افزود: رییس جمهور باید با شایسته سالاری یک کابینه فراجناحی تشکیل دهد.

رامین مهاجر نوعی نیز داشتن تقوا و تخصص  را  برای انتخاب اعضای کابینه و وزرا لازم و ضروری دانست.

ضرورت تشکیل کابینه جدید و فراجناحی

مریم محمودی  که از دانشجویان انقلابی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی است در ادامه این گفتگوی دانشجویی در مورد انتظار خود از رییس جمهور برای تعیین کابینه گفت: امیدواریم در دوره جدید کارها به دست افراد جوانتر واگذار شود که البته  رییس جمهور در سخنرانی هایشان  قولهایی  دادند که این  مسئله بسیار امیدوارکننده است.

وی گفت: با تمام احترامی که برای افراد مسن قائلیم اما این افراد می توانند با در اختیار قرار دادن تجربه خود در اختیار جوانان موجب پیشرفت کشور شوند.

این فعال دانشجویی گفت: از رییس جمهور این انتظار را داریم که اعتدال را در سن کابینه رعایت کنند  چراکه ما به شعار اعتدالشان امیدواریم.

مریم محمودی افزود: فراجناحی بودن یکی از مسائلی است که باید رییس جمهور باید در انتخاب وزرا باید به آن توجه داشته باشد و با وجودیکه دکتر روحانی اعلام کرند که دولت فراجناحی خواهد بود اما اینکه گفته شده است  افراد کابینه باید جزء آن تفکری باشند که ۲۴ میلیون نفر به آن رأی داده اند ناقض سخنان اولیه شان است.    

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.