1395-03-29 12:14
1550
0
33769

نمایندگان گلستان از رقابت نهایی ریاست دو کمیسیون مهم مجلس بازماندند

اسد ا… قره خانی نماینده علی آباد کتول و دبیر مجمع نمایندگان استان و نورمحمد تربتی نژاد نماینده گرگان و آقلا در مجلس دهم از رقابت نهایی ریاست دو کمیسیون مهم مجلس بازماندند

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، بعد از مشخص شدن حضور هفت نماینده گلستانی در هفت کمیسیون تخصصی مجلس، از دو نماینده استان برای حضور در رقابت ریاست کمیسیون نام برده می شد.

اسد ا… قره خانی نماینده علی آباد کتول و دبیر مجمع نمایندگان استان که بسیار تلاش کرد تا با تجربه دو دوره نمایندگی مجلس و حضور در کمیسیون انرژی در فرایند رقابت ریاست این کمیسیون، جزو گزینه ها باشد، اما بدلیل حضور نمایندگان با تجربه مانند حسنوند و ادیانی در فراکسیون ولایت، نتوانست گزینه نهایی این فراکسیون در رقابت با امیری خامکانی نماینده فراکسیون امید باشد.

در کمیسیون کشاورزی دکتر تربتی نژاد شرایطش متفاوت از قره خانی بود، او در حالی از سوی مجمع آذری زبان ها به عنوان ریاست کمیسیون مورد حمایت قرار گرفت که در آن بیانیه طولانی بدلیل کشاورزی بودن استان گلستان و سوابق تحصیلی و دانشگاهی دکتر تربتی نژاد از نمایندگان آذری زبان خواستند که از ریاست او حمایت کنند.

شرایط لابی در مجلس و حضور شریعت نژاد نماینده مازندران در مجلس که استان کشاورزی می باشد، در چرخه رقابت این کمیسیون سبب شد تا در آخرین اخبار منتشر شده مشخص شود که دکتر تربتی نژاد نیز گزینه نهایی فراکسیون امید برای این کمیسیون نمی باشد.

اگرچه دو نماینده استان از حضور در رقابت نهایی ریاست کمیسیون انرژی و کشاورزی باز مانده اند، اما تا زمان رای گیری در کمیسیون ها امکان هر اتفاقی وجود دارد.

اما بر اساس اخبار بدست آمده و به  گزارش کانال پارلمان نیوز اسامی نمایندگانی که در رقابت نهایی ریاست کمیسیون ها هستند به شرح زیر است:

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:
از مجتبی ذوالنور،حشمت الله فلاحت پیشه،علاءالدین بروجردی و مصطفی کواکبیان به عنوان مدعیان ریاست بر این کمیسیون نامبرده می شود هر چند که به نظر میرسد رقابت نهایی مابین کواکبیان و بروجردی خواهد بود.

کمیسیون عمران:
محمد دامادی و کمال الدین شهریاری دو گزینه بلامنازع ریاست بر این کمیسیون هستند هرچند از افرادی همچون اسماعیلی، حسین زاده و افضلی نیز اسم برده می شود.

کمیسیون صنایع و معادن:
ولی ملکی نماینده دو دوره مشگین شهر، عزیز اکبریان نماینده سه دوره کرج و سبحانی فر نماینده دو دوره سبزوار به عنوان گزینه های ریاست بر این کمیسیون مطرح هستند.

کمیسیون کشاورزی:
شمس الله شریعت نژاد،نماینده رامسر، حاتمیان نماینده درگز و کیخا نماینده زابل مدعیان ریاست بر کمیسیون کشاورزی هستند.

کمیسیون اقتصادی:
با کنار کشیدن پورابراهیمی و زارع به نفع محمود بهمنی و کاظم دلخوش به نفع الیاس حضرتی باید شاهد رقابتی دیدنی مابین یک اصولگرا و اصلاح طلب بود.

کمیسیون فرهنگی:
در این کمیسیون احمد مازنی (فراکسیون امید)  و احمد سالک(فراکسیون ولایت)  گزینه های دو طیف محسوب می شوند.

کمیسیون انرژی:
فریدون حسنوند،سیدعلی ادیانی و امیری خامکانی گزینه های جدی ریاست بر این کمیسیون هستند.

کمیسیون بهداشت:
علی نوبخت حقیقی و حسینعلی شهریاری فینالیست های ریاست بر این کمیسیون هستند.

نویسنده: عین ا… تاجیک- همیشه خبرنگار

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.