1394-12-04 07:40
736
0
27999
یک کارشناس مسائل سیاسی:

ولایتمداری یک خصیصه ابداعی در کشور ما نیست / اسراف کنندگان در تبلیغات انتخاباتی تشنه قدرت‌اند

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: ولایتمداری یک خصیصه ابداعی در کشور ما نیست بلکه در همه کشورها ولایتمداری وجود دارد اما تنها در ایران است که این جایگاه مبتنی بر احکام الهی است.

به گزارش گلستان ما ؛ علی سلیمان دوست، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در مراسم یادواره شهدای عرصه سلامت و بزرگداشت روز بسیج جامعه پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شده بود، گفت: مشارکت حداکثری یک شرط لازم برای استحکام نظام و جبهه مقاومت است اما شرط کافی نیست.

این استاد دانشگاه متذکر شد: انتخابات مظهر اقتدار و ثبات پایه نظام است، اقتداری که امروز موجب امنیت کشورمان شده و احدی نمی‌تواند به این انقلاب نگاه چپ بیاندازد.

وی تصریح کرد: مشارکت در انتخابات باید همراه باید رعایت شرایط آن و مبتنی بر قانون باشد، قسمتی از این شرایط مربوط به کاندیداها شده و قسمتی نیز مربوط به مردم است که بر اساس ان به انتخاب اصلح برسند.

سلیمان دوست با تأکید بر رعایت شرایط انتخابات، خاطرنشان کرد: یکی از شرایط اصلی و اساسی و قانونی، التزام عملی به ولایت است، هر کاندیدی چه اصلاح طلب باشد چه اصولگرا و یا چه سنی باشد چه شیعه، اگر التزام عملی به ولایت داشته باشد، قانون مدار باشد، اسلام مدار باشد و خدا را ملاک قرار بدهد اصلح است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در تشریح مقام و جایگاه ولایت فقیه اظهار کرد: ولایتمداری یک خصیصه ابداعی در کشور ما نیست بلکه در همه کشورها ولایتمداری وجود دارد اما تنها در ایران است که این جایگاه مبتنی بر احکام الهی است.

وی بر لزوم توجه به مر قانون در امور کشور به خصوص امر انتخابات تأکید کرد و گفت: نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مر صریح قانون است و همه موظف به تبعیت از این قانون هستند؛ طبق فرمایش امام راحل وقتی مسئله ای قانونی شود تغییر پذیر نیست لذا همه موظف به تبعیت از قانون در قبل، حین و بعد از انتخابات هستیم.

سلیمان دوست بر دو اصل مردم داری و استکبار ستیزی نیز در انتخاب فرد اصلح تأکید کرد و متذکر شد: دعوای ما با آمریکا تمام شدنی نیست این اصلی است که یک نماینده ای که به مجلس راه پیدا می‌کند باید آن را بداند تا از نفوذ این دشمن شماره یک غافل نشود.

این استاد دانشگاه در اثبات دشمنی بی پایان آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی، به تجاوز دو ناو جنگی هوشمند استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: اینکه دو ناو جنگی با سیستم هدایت درست نزدیک آب‌های ایران خراب شود یک بلف سیاسی است، یک نماینده باید به این سیاست آگاه باشد و با اذعان به دشمنی استکبار جهانی راه‌های نفوذ آنان را در کشورمان سد کنند؛ ضمنا یک نماینده باید فتنه‌های داخلی را تشخیص بدهد و در برابر آن موضع شفاف و صریح اتخاذ کند و منافع ملی و ولایت فقیه را در اولویت کاری خویش قرار دهد و بصیرت داشته باشد.

سلیمان دوست در بخش دیگر سخنانش نیز به هزینه‌های بالای تبلیغاتی برخی کاندیداها در این ایام اشاره و تصریح کرد: این افراد تشنه قدرت هستند و فکر خدمت به مردم را نمی‌کنند./ خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.