1394-10-06 15:06
1101
0
25100
دانشجوی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران تاکید کرد:

لزوم بازنگری بر سیاست های گمرکی/ گشایش اقتصادی در گرو اجرای اقتصاد مقاومتی

علی مظفری از دانشجویان کارشناسی ارشد روابط بین الملل دانشگاه تهران گفت: طبق آمار گمرک در 6 ماه نخست سال جاری، حدود 37 میلیون دلار معادل 110 میلیارد تومان واردات بی رویه از امریکا به کشور داشته ایم که آمار سنگینی بوده و لازم است دولتمردان در سیاست های گمرکی بازنگری کنند.

به گزارش گلستان ما، علی مظفری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه با اشاره به مبنای فقه اسلامی بر سیاست خارجی کشورمان عنوان کرد: قاعده قرآنی «نفی سبیل» که به معنای عدم تسلط و سیطره کفار بر مومنان است، مهمترین قسمت آن بوده که با این برجام ساختار آن خدشه دار شد.

وی در پی امضای قانون محدودیت ویزا از سوی امریکا، آن را  نقض عهدی دیگر در خصوص برنامه اقدام مشترک (برجام) خواند و گفت: فریبکاری در دوگانگی میان اظهارات، نقض عهد های مکرر، ورود فریبکارانه با غرض پیشبرد هدف های خصمانه و سابقه تاریخی بد عهدی هایی مانند بد عهدی بیانیه سعدآباد و 2 سال و نیم تعلیق هسته ای بدون انجام تعهدات طرف های مقابل، ناخواسته هر انسانی را به بی اعتمادی سوق می دهد که ضرورت رجوع به متن مذاکرات در موارد ابهام سند برجام و رد تفسیرهای طرف های مقابل، قطعاً شرایط بهتری را برای اجرای آن فراهم خواهد کرد. 

مظفری افزود: نبودن مرجعی برای راستی آزمایی تعهدات طرف مقابل امکان آزادی عمل و تفسیر امریکایی ها را فراهم کرده است، در حالی که برای ایران، آژانس بین المللی انرژی اتمی را به عنوان مرجع رسیدگی انتخاب کرده اند.

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر نقاط ابهام و ضعف های ساختاری برجام که در صورت عدم مراقبت دقیق و لحظه به لحظه ی آن، منجر به خسارت های بزرگ برای حال و آینده کشور می شود، گفت: باید تأکید کنم که در برجام رخنه ها و منافذ امنیتی کلانی برای  ساختار قدرت و امنیت کشور وجود دارد و در واقع شورای امنیت با برجام و قطعنامه 2231، قدرت تسلط و نفوذ خود را در ابعاد مختلف بر اجزای نظام جمهوری اسلامی فزونی بخشیده است.

این دانشجوی ارشد روابط بین الملل  نگرانی هایی که در برجام بوده و هست را رقیق سازی مواد، از دست دادن توان هسته ای، پروژه بازرسی ها و شناسایی نقاط استراتژیک توسط افراد بیگانه، استثنا شدن بعضی از تکالیف برای ایران و مدت زمان طولانی آن، پذیرفتن پروتکل الحاقی خلاف بند قانونی، بحث برگشت پذیری ضعیف توان هسته ای ایران و مکانیزم ماشه برای فشار به ایران برشمرد.

گشایش اقتصادی کشور در گروه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

مظفری با اشاره به تأکیدات پیاپی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی و میزان موفقیت دولت بر اجرای آن عنوان کرد: به نظرم مقام معظم رهبری مسیر را برای دولتمردان روشن و حتی سیاست های اقتصاد مقاومتی را هم ابلاغ کرده اند، اما واضح است که تلاش دولت در موضوع گشایش اقتصادی با استفاده از سیاست خارجی جهت رفع تحریم ها خیلی بیشتر از تلاش در مسیر اقتصاد مقاومتی بوده و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری فرمودند؛ لیکن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدی گرفتن و پیگیری همه‌‌ جانبـه‌ اقتصاد مقـاومتی میسر نخـواهد شد. 

این دانشجوی نخبه علی آباد کتول ادامه داد: طبق آمار گمرک در 6 ماه نخست سال جاری، حدود 37 میلیون دلار معادل 110 میلیارد تومان واردات بی رویه به کشور از امریکا داشته ایم که واقعاً آمار سنگینی بوده است و نیاز به بازنگری دولتمردان در سیاست های گمرکی را به وجود می آورد.

مظفری حسن ختام صحبت هایش را گریز به صحیفه امام خمینی (ره) و نامه ای از امام علی (ع) به مالک اشتر مبنی بر اینکه؛ «مراقب دشمن بعد از صلح باش چرا که هدفش غافلگیرکردن توست»، متذکر شد: امام خمینی (ره) 27 سال پیش در آخرین پیام انتخاباتی خود فرمودند که امروز روز عاشورای حسینی است، امروز ایران کربلاست، حسینیان آماده باشید و نهراسید، که نمی هراسید، کمربند هایتان را محکم کنید. ای آزادگان و احرار بپاخیزید. قدرت های بزرگ شرق و غرب می خواهند شما را در زیر چکمه ها و چنگال های کثیف و خونین خود خرد کنند که حتی آخ هم نگویید. امروز روز مقاومت است.

این دانشجوی روابط بین الملل در همین راستا اضافه کرد: امروز روز درنگ نیست. امروز روز صیقل انسانیت انسان هاست. روز جنگ است، روز احقاق حق است و حق را باید گرفت و انتظار اینکه جهان خواران ما را یاری کنند، بی حاصل است، امروز روز حضور در حجله جهاد و شهادت و میدان نبرد است. درنگ امروز فردای اسارت باری را به دنبال دارد. امروز باید لباس محبت دنیا را از تن بیرون نموده و زره جهاد و مقاومت پوشید و در افق طلیعه فجر تا ظهور شمس پیش تاخت و ضامن بقای خون شهیدان بود.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.