1394-09-25 16:06
928
0
24484

خسروی: بجای تعریف نفوذ باید راهکار ارائه دهیم

رئیس سابق دانشگاه پیام‌نور گالیکش گفت: نفوذ کار دشمن است و این واضح است و نیاز به تعریف و تفسیر ندارد و باید هر چه زودتر راهکاری برای مقابله با آن پیدا کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی خسروی، کارشناس ارشد روابط بین الملل و رئیس سابق دانشگاه پیام‌نور گالیکش، در میزگرد تخصصی «ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در مقابل جریان نفوذ» که در حوزه منتظریه (عج) شهرستان گنبد کاووس برگزار شده بود، گفت: به نظر می‌آید گذر زمان هم حوزه و هم دانشگاه‌ها را دستخوش مشکلاتی کرده است.

وی افزود: بر اساس تحقیقاتی که شخصا انجام داده‌ام چه در دانشگاه و چه در حوزه، درصدی از دانشجویان و طلبه‌هایی که تربیت می‌شوند به اهداف مشخص این دو نهاد نمی‌رسند، در واقع دانشگاه از حیث دانشجوپروری به معنای دانشجوی انقلابی و مفید و کاربلد و همچنین حوزه در همین زمینه، اندکی دچار مشکل شده‌اند.

خسروی تاکید کرد: با افزایش کمی دانشگاه‌ها کیفیت آموزش پایین آمده است، برای مثال در گذشته که تعداد دانشگاه کم بود مانند دانشگاه تهران، صنعتی شریف و یا فردوسی مشهد، کیفیت عالی‌تری شاهد بودیم؛ اما امروزه که در یک شهرستان کوچک تعداد دانشگاه‌ها به ۸ تا ۱۲ عدد می رسد؛ مشخصا پیداست آنطور که باید رسالت اصلی دانشگاه عملی نخواهد شد.

معاون دانشگاه پیام‌نور گنبد کاووس تصریح کرد: حوزه‌های علمیه نیز هر چند اندک ولی میزان کیفیتی که در گذشته داشته‌اند را تا حدودی از دست دادند که علت این امر نیز زیاد شدن تعداد حوزه‌های علمیه است.

این استاد دانشگاه پس از شناسایی آسیب‌هایی که در زمینه حوزه و دانشگاه وجود دارد، به لزوم وحدت این دو در مقابل نفوذ اشاره کرد و گفت: برای بستن جریان نفوذ دشمن باید در حوزه و دانشگاه افرادی مومن، متعهد و کاربلد تربیت شوند تا بتوانند سنجیده و درست در مقابل این جریان بایستند، در واقع سد کردن راه نفوذ به افزایش کیفیت آموزش و تربیت در این دو نهاد بستگی دارد.

خسروی به قیاس زمان حاضر با زمان عوان انقلاب و صدر اسلام پرداخت و آنها را یکی دانست و ابراز کرد: جریان نفوذ در زمان صدر اسلام و زمان امام حسین (ع) نیز انجام می‌شد، در آن زمان این نفوذ از جانب شمر و یزید و عمر سعد بود؛ اما اکنون آمریکا و اسرائیل به دنبال این خیانت‌ها هستند؛ بنابراین زمان عوض شده اما شرایط همان است، پس باید فکری کرد، در غیر این صورت، کما فی السابق، زمانه به جلو می رود و ما به عقب.

رئیس سابق دانشگاه پیام‌نور گالیکش متذکر شد: ما باید بجای حرف‌های فلسفی و شعار دادن به سمت کاربردی کردن برویم، بجای تعریف نفوذ و یافتن ریشه آن، باید راه‌های مقابله با آن را پیدا کنیم، نفوذ چیز تازه ای نیست، دشمن تا کنون نفوذ کرده، می‌کند و خواهد کرد که اگر نکند باید به آن شک کرد؛ چرا که ذات او وی را مستلزم نفوذ می‌کند، نفوذ کار دشمن است و این واضح است و نیاز به تعریف و تفسیر ندارد و باید هر چه زودتر راهکاری برای مقابله با آن پیدا کرد.

خسروی گفت: با گسترش شبکه‌های مجازی و تبدیل شدن دنیا به دهکده جهانی دشمن خیلی به ما نزدیک شده است، ما باید این واقعیت را ببینیم و در عوض پاک کردن صورت مسئله راهکار ارائه بدهیم، اینکه استاد دانشگاه و یا یک روحانی از مردم بخواهد ماهواره نبینند و یا از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند، در واقع صورت مسئله را پاک کرده‌اند؛ در حالی که برای رفع این معضلات نیازمند راهکار هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.