1394-09-13 11:57
1291
0
23800
استاد دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول:

نفوذ نتیجه نیاز است / زیرساخت های کشور را برای رفع نیاز بسازیم

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول معتقد است نیاز زمینه ساز نفوذ است و اگر بخواهیم مانع نفوذ بیگانه به کشورمان شویم باید زیرساخت های کشور را برای رفع نیاز آماده کنیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ سعید قربانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: نفوذ می تواند ابعاد مختلفی داشته باشد و زمانی رخ می دهد که ما در حوزه های مختلف نتوانیم نیاز خود را تامین کنیم.

وی با تاکید کرد: تا زمانی که ما به چیزی نیازمند هستیم، افرادی از خارج کشور برای رفع آن ورود پیدا می کنند، بنابراین باید ابتدا نیاز را برطرف کنیم تا بتوانیم جلوی نفوذ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بیگانه را به کشور بگیریم.

قربانی نفوذ فرهنگی را مهمترین موارد نفوذ دانست و اظهار کرد: یکی از اصلی ترین مسایل، سبک زندگی ایرانی اسلامی و فرهنگ ماست که با نفوذ تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ولایت فقیه به عنوان دیده بان و راهبر جامعه اسلامی اذعان داشت: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را یکی از کاراترین سیستم های مقابله با نفوذ اقتصادی مطرح کرده اند که تنها راه برون رفت کشورمان از مقوله نفوذ است.

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به راهکارهای مقابله با نفوذ دشمن در حوزه علمی کشور، تصریح کرد: در حوزه مبانی تئوریک و علمی، اگر چه پژوهش هایی در دانشگاه های کشور انجام می شود، اما دنباله رو علوم و پژوهش های خارجی است که در مجلات خارجی مانند ISI منتشر می شود و ملاک تعیین رتبه علمی اساتید و نخبگان قرار می گیرد.

قربانی با تاکید بر لزوم راه اندازی مجلات معتبر علمی داخلی، گفت: برای راه اندازی چنین مجلاتی باید ابتدا زیرساخت هایی همچون آزمایشگاه های مدرن و پژوهشگاه های مجهز طرح ریزی و بخش هایی از بودجه علمی کشور در این زمینه هزینه شود.

وی رشد علمی را زمینه ساز رشد کشاورزی، صنعت و تجارت دانست و متذکر شد: باید فضای علمی کشور را به سمت تولید علمی کاربردی پیش ببریم تا بتوانیم نیازهای واقعی امروز جامعه را برای مقابله با نفوذ بیگانگان، تامین کنیم.

قربانی با اشاره به اینکه دانشمندان کشورمان با تلاش جهادگونه ی خود موفق به تولید انرژی هسته ای شدند، افزود: کار علمی، نیازمند مدیریت جهادی و فداکاری است تا بتواند بارور شده و نیازهای جامعه را رفع کند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی، خاطر نشان کرد: برندهایی مانند مک دونالد، فرهنگ، اقتصاد و سیاست مک دونالدی را هم با خود می آورد که نه تنها کشور به این محصول نیازی ندارد بلکه فرهنگ آن با فرهنگ ایرانی اسلامی ما سازگار نیست.

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول در پایان با بیان اینکه باید خطر نفوذ دشمن را جدی بگیریم، گفت: مسئولین ما باید بجای واردات مواد مصرفی و خوراکی که مقام معظم رهبری نیز با ورود آن به کشور مخالف هستند و نتیجه ای جز نفوذ بیگانه ندارد، به دنبال ورود تکنولوژی در بخش های مختلف باشند تا بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد رشد و توسعه کشورمان باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.