1394-09-05 20:58
2031
0
23555
وزیر کشور دولت اصلاحات :

سلایق سیاسی در مدار قانون مطرح شوند / مجلس وکیل‎الدوله نمی‎خواهیم / همه باید احساس شهروند درجه یک بودن کنند

موسوی لاری با اشاره به تکثر سلیقه‎های سیاسی گفت: برای اداره جامعه سلایق متفاوتی وجود دارد که این سلایق را نمی‎توان سرکوب کرد و نمی‎توان گفت که یک سلیقه برتر است و دیگران باید کنار بروند .

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو ، حجت‎الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در همایش اصلاح‎طلبان دولت تدبیر و امید گلستان در گرگان افزود: باید زیر چتر قانون اجازه داده شود که سلایق مطرح شوند تا مردم بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اسلام منادی وحدت است، خاطرنشان کرد: وقتی ما یک جامعه متکثر از کرد، لر، ترک، بلوچ، ترکمن، فارس و عرب داریم و زمانی که این جامعه بر مدار اسلام اداره می‎شود باید به گونه‎ای باشد که همه احساس کنند شهروند درجه یک این نظام هستند لذا وقتی چنین نگاهی داریم باید مقدمات آن را نیز فراهم کنیم.

مردم باید داوری کنند

وزیر دولت اصلاحات افزود: نمی‎شود از همه تریبون‎ها و امکانات برای القاء یک طرز تفکر استفاده کد تا مردم داوری کنند ما به عنوان کسانی که پایبند به جمهوری اسلامی و قانون اساسی هستیم و اسناد بالادستی را قبول داریم و عهدنامه مالک در اختیارمان است باید اجازه دهیم تا مردم داوری کنند که کدام دیدگاه می‎تواند کشور را در مسیر رشد قرار دهد.

موسوی لاری گفت: بعد از گذشت 37 سال به یاد شهدای 5 آذر گرگان برای کسانی که برای تحقق آرمان‎های انقلاب اسلامی سینه سپر کردند در این محفل جمع شدیم، هر کس می‎گوید دیدگاه من رساتر است، مدلی که من برای اداره کشور ارائه می‎کنم کارآمدتر است.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی نمونه‎هایی از دولت‎های مختلف روی کار آمدند که می‎توان آن را مورد ارزیابی قرار داد که در هشت سال دولت موسوی، هشت سال دولت هاشمی، هشت سال دولت خاتمی و هشت سال دولت احمدی‎نژاد چه عملکردی داشتند ما یک کارنامه از دولت‎ها داریم که آنچه گذشت را بررسی کنیم نه آنچه خواهد بود یا چه می‎شود.

دولت هایی که بودند نقد شوند نه کسانی که خواهند آمد

وزیر دولت اصلاحات گفت: در دولت خاتمی دوران اصلاحات شما مسائل را مرور کنید که از نظر اقتصادی وضعیت چگونه بود، مناسبات بین‎المللی، توجه به حقوق شهروندی، توجه واقعی به شعائر دینی چگونه بوده است مهم اینکه بتوانی تشخیص دهیم کدام قرائت درستی است و کدام نگاه ما را به هدف نزدیک و کدام یک ما را از هدف بازمی‎دارد.

موسوی لاری با اشاره به اینکه چهار دولت مذکور را باید در 10 آیتم مختلف بررسی کرد و مورد ارزیابی قرار داد، افزود: این دولت‎ها باید در زمینه اقتصاد، فرهنگ، مسائل دینی، سیاست خارجی، تعامل بین اقوام ارزیابی شود و بر اساس آنچه عمل کردند به آنها نمره داده شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که معمولاً اشتباه صورت می‌گیرد جایی بوده که عده‎‎ای تریبون دستشان است و شروع به شعاردادن می‎کنند، اینکه ما که بودیم و چه کردیم باید مطرح شود باید کسانی که بودند نقد شوند نه کسانی که خواهند آمد.

کارنامه دولت‎ها با مردم صحبت می‌کند/ جریان اصلاح‎طلبی وظیفه خود می‌داند از قانون اساسی با همه مشخصاتش دفاع کند

موسوی لاری با بیان اینکه باید عملکرد دولت‎ها در مسائل اقتصادی، معیشت مردم و مهار تورم مورد بررسی قرار گیرد، افزود: ما باید براساس ملاک‎هایی که به عنوان سند بالادستی برنامه‎ریزی کشور و سیاست‎های کلی که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است، دولت‎های مختلف را ارزیابی کنیم.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان در انتخابات مجلس دهم افزود: شاخص رشد در صنعت، کشاورزی و خدمات در دولت اصلاحات در چه مرحله‎ای بوده یا در دولت سازندگی و دوران هشت ساله اصولگرایان با محوریت احمدی‌نژاد چگونه اداره شده است و چگونه دولت به رئیس جمهور بعدی تحویل داده شده، باید به صورت جدی بررسی شود.

وی با بیان اینکه کارنامه دولت‎ها با مردم صحبت می‌کند و کارکردهای آنان را نشان می‌دهد، گفت: جریان اصلاح‎طلبی وظیفه خود می‌داند از قانون اساسی با همه مشخصاتش دفاع کند و خودش را بخشی از نظام که میثاق آن قانون اساسی است، می‌داند، جریان اصلاح‌طلبی خودش را در متن انقلاب می‌داند و هم قبل و بعد از انقلاب اسلامی سهم داشته است نیاییم شعاری برخورد کنیم.

از طریق  انتخابات و صندوق‎های رأی به تغییر مدیریت می‌اندیشیم

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان در انتخابات مجلس دهم با تأکید بر اینکه انتخابات عرصه حضور و تقویت نظام اسلامی است، گفت: اینکه آقای «الف» یا خانم «ب» انتخاب می‌شوند یا نمی‌شوند، مسئله دوم بوده و مسئله اصلی این است که ما از طریق  انتخابات و صندوق‎های رأی به تغییر مدیریت می‌اندیشیم.

موسوی لاری بیان داشت: 8 سال دولت احمدی‌نژاد بیش از 800 میلیارد دلار درآمد به اندازه یک قرن درآمد نفتی را معلوم نیست چه کرده است، از نظر توسعه قرار بود کشور در برنامه چهارم که اولین سال دولت اصولگرایان بود، رشد 8 درصدی داشته باشد وقتی دولت را تحویل دادند به رشد منفی 5.6 رسیده بود که باید دید این سرمایه ملی کجا رفت.

وی با اشاره به اینکه نمی‎توان یک دولت را مقصر دانست، گفت: بخش‎های نظارتی و مجلس در این زمینه مقصر هستند، ما دلمان مجلسی می‎خواهد که بتواند مسائل را نظارت، کنترل و مدیریت کند.

مجلس وکیل الدوله نمی خواهیم

وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به اینکه برای انتخابات آتی دو تابلو وجود دارد، افزود: تابلوی 84 که اصلاح‌طلبان با هم اختلاف داشتند و 4 کاندیدا داشتند که یک آقای گمنامی آمد و رأی آورد و آن همه مسائل برای کشور ایجاد شد، یک تابلوی دیگری هم داریم که در سال 92 اصلاح‌طلبان نشستند و عقلشان را روی هم گذاشتند و دورنمای بهتری برای کشور ترسیم کردند.

موسوی لاری بیان داشت: آدم عاقل این طور نیست که یک پله بالا رفته و دوباره پایین بیاید، ما در انتخابات 92 یک پله بالا رفتیم و اکنون مجلسی می‎خواهیم که مکمل اندیشه‎های اصلاح‌طلبانه باشد و بتواند دولت را در سیاست خارجی داخلی و مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمک کند، نه اینکه وکیل الدوله باشد و این جزء با اجماع، اتحاد و از خود گذشتگی حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام ‎ /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.