1394-07-20 18:54
1840
3
21907
نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر:

مخالف طرح ارائه شده به مجلس بودم / خطوط قرمز در برخی از الفاظ برجام رعایت نشده

نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر گفت: برجام مجموعه ای از تعهداتی را برای کشور ما ایجاد می کند و در طرف مقابل هم کشورهای دیگر باید الزاماتی به انجام تعهداتی داشته باشند که در توافق برجام برخی از الفاظ واژگانی که استفاده شده بخشی از آنچه که جزء خطوط قرمز بوده رعایت نشده و تیم مذاکره کننده اعتقاد دارد که این ها را اجرایی می کنند و جزء اجرائیات این توافق است.

به گزارش گلستان ما ؛ «رضا صابری» نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر در خصوص رای گیری برجام در مجلس در گفتگو با گل رامیان گفت: رای من به برجام محرمانه است و اگر قرار بر اعلام آراء بود، مجلس بصورت علنی برگزار می شد.

وی اظهار کرد: نفوذ فرهنگی و سیاسی آمریکا به واسطه توافقات یکی از نگرانی های رهبری برای آینده کشورمان است و این ممکن است خطراساسی در مسیر برجام برای کشور ما ایجاد کند و به همین خاطر مسئولین باید مراقبت جدی کنند تا کشور ما مسیر نفوذ سیاسی و یا فرهنگی دشمنان نشود.

لغو کامل تحریم ها در برجام به صراحت نیامده است / بازرسی صنایع دفاعی یکی از نگرانی های اصلی است

صابری با اشاره دلیل اصلی مخالفان برجام در مجلس، افزود: یکی از مطالبات و دلیل اصلی نظام در مذاکرات لغو کامل تحریم ها بوده درصورتیکه آنچه در متون برجام وجود دارد این مطالبه ملت ایران به صراحت ذکر نشده و واژه ای به نام لغو در برجام استفاده نشده است .

وی با اشاره به نکته دوم منتقدین در متن برجام، اضافه کرد: در قطعنامه صادرشده از طرف سازمان ملل، صنایع دفاعی ما مورد بازرسی آنها واقع شده و این یکی از نگرانی های اساسی است و پشتوانه برجام یک قطعنامه شورای امنیت است و ما نبایستی اجازه دهیم که موشکهای بالستیک ما مورد سوال آنها در مسیر مذاکرات باشد و به هیچ وجه حوزه اقتدار نظام را مورد اجازه بازرسی قرار نمی دهیم.

نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر بیان کرد: تیم مذاکره کننده اعتقاد دارد که  پایبند به برجام هستند و شورای امنیت برای آنها الزام آور نیست ولی دشمنان ما از همین فرصتها علیه ما استفاده کرده اند.

بعد از توافق برجام نیز شاهد دشمنی آمریکا هستیم

وی در خصوص عدم اعتماد به آمریکا گفت: حتی بعد از توافق برجام نیز شاهد دشمنی آمریکا هستیم و همچنان اعلام اقدام نظامی علیه ایران را بیان می کند و اعتقاد ما این است که آمریکاییها طرف قابل اعتمادی نیستند و هدف اصلی آنها آسیب به نظام است و نیز استراتژیک آنها امنیت اسرائیل است نه قدرت نظام جمهوری اسلامی.

صابری عنوان کرد: آمریکاییها بعد از توافق هسته ای به دنبال ورود به مذاکرات از باب مسائل منطقه ای و مسائلی که خودشان طراحی می کنند، بودند و متاسفانه گاها در داخل کشور هم ازطرف برخی افراد بیان میشد و نگرانی نفوذ دشمن وجود داشت که تذکر بسیار به موقع رهبری که «هیچ مذاکره ای با آمریکا نداریم» را به عنوان یک اصل در سیاست خارجی ما تصویب کردند.

وی خاطرنشان کرد: دولت در مسیر برجام تعهداتی را پذیرفته و قطعا از هفته آینده به سمت اجرایی کردن خوداهد رفت و انتظار داریم آنچه که به فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان دستاوردهای ما از فعالیتهای هسته ای بوده را حفظ نمایند و به سمت لغو کامل تحریم ها حرکت کنند.

در برجام برخی خطوط قرمز رعایت نشده

در ضمن صابری در گفتگو با پایگاه خبری تیتر آزاد گفت: برجام مجموعه ای از تعهداتی را برای کشور ما ایجاد می کند و در طرف مقابل هم کشورهای دیگر باید الزاماتی به انجام تعهداتی داشته باشند که در توافق برجام برخی از الفاظ واژگانی که استفاده شده بخشی از آنچه که جزء خطوط قرمز بوده رعایت نشده و تیم مذاکره کننده اعتقاد دارد که این ها را اجرایی می کنند و جزء اجرائیات این توافق است.

مجموعه ی موافقین و مخالفین این توافق در مجلس روز گذشته نظراتشان را مطرح کردند که با رای اکثریت کلیات این طرح تایید شد و نمایندگان معتقدند که باید طرحی ارائه شود که آسیب دولت را کم کند، اما بحث اصلی از فردا شروع خواهد شد که تصمیمات گرفته شده تعیین می کند که این توافق از نظر مجلس قابل پذیر است یا خیر.

عده ای از نمایندگان امیدوارند بتوانند در جزئیات این طرح خواسته های خودشان را اجرا کنند و به همین خاطر بحث ها اصلی از روز آینده در خصوص جزئیات این طرح شروع خواهد شد.

آرای بدست آمده ی روز گذشته فقط شکل کلی داشته و در جزئیات به دنبال این هستیم نواقص این طرح را برطرف کنیم، چرا که جزئیات است که نظر نمایندگان را باید تامین کند./ گل رامیان - تیتر آزاد

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ش

رای من به برجام محرمانه است ؟؟

0
0
پاسخ
1394-07-20 18:42
رضا

احسن به بصیرتت

0
0
پاسخ
1394-07-20 19:41
ش

به تصاویر نمایندگان در مجلس نگاه کنید ببینید چه کسانی دارای بصیرتند

0
0
پاسخ
1394-07-20 20:16

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.