1394-07-08 17:00
1605
0
21291
رابط فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی گلستان؛

فردی که راه را بر حجاج می بندد،مسلمان نیست

مدرس حوزه علمیه و رابط فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی گلستان در خصوص فاجعه منا گفت:کسی که راه را بر حجاج می بندد،مسلمان نیست و نمی توان او را مسلمان نامید.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، آخوند عبدالجلیل فرهمند با بیان این مطلب افزود:وحدت  مسلمین در رمی جمرات شکل می گیرد و همه با ندای” اللهم لک لبیک” یکپارچه می شوند ولی دشمنان این را نمی خواهند و نقشه های اینچنینی برنامه ریزی می کنند.

وی در خصوص پادشاه سعودی گفت:کسی که خودش در آمریکا زندگی می کند، چگونه می خواهد بر مسلمانان حکومت کند،فردی باید بر مسلمانان حکومت کند که با مسلمانان باشد و با آنها زندگی کند.

این عالم اهل سنت افزود: مدیریت ضعیف آل سعود باعث شد تا واقعه دردناک رمی جمرات را شاهد باشیم بنابراین آنها باید قبول کنند که در مدیریت توانایی لازم را ندارد و آن را به سازمان کشورهای اسلامی واگذار کنند.

وی با اشاره به بی کفایتی و بی تدبیری مسئولین آل سعود گفت: این رفتار ها از کسی که اعتقاد قلبی به اسلام ندارد، بعید نیست و آل سعود باید از تک تک حجاج مکه عذر خواهی کند.

آخوندعبدالجلیل فرهمند با تاکید بر اهمیت حج در اسلام خاطر نشان کرد:حج رکن اصلی اسلام است و دشمنان با طرح فاجعه مکه سعی در زیر سوال بردن آن را دارند.

وی هدف داعش را ابتدا تخریب کلمه لا الی الا الله و سپس اهانت به نام مبارک پیامبر(ص) دانست و گفت: امروز دشمنان سعی دارند که اسلام را دینی برای با لگدمال کردن یکدیگر همراه خشونت نشان دهند.

این مدرس حوزه علمیه اظهار کرد:یکی از اعتقادات مسلمانان شفاعت پیامبر اسلام(ص) است که متاسفانه وهابی ها و آل سعود آن را قبول ندارند و به زوار قبرپیامبر(ص) توهین و جسارت می کنند.

آخوند فرهمنددر پایان پیامی را در راستای محکومیت این بی کفایتی و وقوع فاجعه بزرگ قرائت کرد: این فاجعه بزرگ را بر حجاج کشورهای اسلامی بویژه حجاج استان گلستان تسلیت گفت،متن این پیام را در ادامه می خوانید.

“خبر حوادث مکه ومنا وعروج عارفانه هموطنان وحجاج اسلامی جهان اسلام شیرینی عیدقربان را تلخ کرد”

بسم الله الرحمن الرحیم

«و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله»

فاجعه‌ی مصیبت‌ بار درایام باعظمت حج ابراهیمی امسال شاهد حوادث غمناک ودلخراش مکه و منا که در آن جمع کثیری از ضیوف‌ الرحمان و مومنانِ مهاجر الی‌الله از کشورهای گوناگون، و بالاخص از حجاج کشور اسلامیمان و خاصه حجاج استان گلستان ،جان باختند، وزخمی شدن تعدادی زیادی از زائران بیت الله الحرام امت اسلام راعزادار نمود; خبر ارتحال جانگداز این عزیزان همه دوستداران را متأثر نمود واین ضایع أسفناک را به مقام معظم رهبری و تمام خانواده حجاج تسلیت عرض نموده ، از خداوند منان برای آن عزیزان از دست رفته علو درجات و جنات النعیم و برای باز ماندگان صبر و شکیبابی مسألت می نمائیم.

امیدوارم با توکل به خداوند. وتکیه وصبر وصلاه وفکر واندیشه باز ونیت خیر تمامی موانع ومشکلات پیش روی امت اسلامی مرتفع گردد “

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.