1403-03-27 07:44
107
0
90393
یادداشت؛

وضعیت امروز ما و نمای فردا

محمد دیلم‌کتولی، فعال رسانه‌ای گلستان در یادداشتی با اشاره به دوران دفاع مقدس گریزی به انتخابات و وضعیت امروز کشور زد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» _ محمد دیلم‌کتولی؛ دوران دفاع مقدس برای ما بچه‌های جبهه و جنگ و مجروحین و جانبازان دفاع مقدس تاریخ پُرتکراری است که هر روز و هر ساعت از جلو چشم‌مان عبور می‌کند.

آن دوران گاهی شاهد باشکوه‌ترین لحظات بودیم و گاهی غمناک‌ترین احساس را تجربه می‌کردیم، قصد دارم یکی دوتا از آن شرایط سخت و پیچیده را بازخوانی کنم.

در بهمن ماه ۶۵ برای عملیات کربلای چهار رفتیم با استعداد قوی، اراده محکم و پولادین و آموزش مستمر و پیچیده، اما دشمن با نفوذی‌ها و ابزار پیشرفته از عملیات آگاهی یافت و با «عدم پیروزی و عدم الفتح» مواجه شدیم از روی جنازه عزیزان‌مان گذشتیم، غواصان ما را در زیر خروارها خاک با لودر پوشاندند و ما تیرخورده، ترکش خورده، مغموم و غمگین برگشتیم.

خدای من شاهد است که تا روزی که با آمبولانس به شهرم علي‌آبادکتول می‌آمدم از سوسنگرد تا تهران گریه می‌کردم و روی آمدن به خانه را نداشتم. 

تکرار می‌کنم هم عزیزان‌مان که مخلص‌ترین، زاهدترین و وارسته‌ترین‌های آن‌روزها بودند را از دست دادیم، هم پیروزی نداشتیم و هم دشمن با عملیات روانی روحمان را آزار می‌داد.

امروز برای ما همان روزها تکرار می‌شود، هم مخلص‌ترین، خدوم‌ترین و کارآمدترین انسان عصر حاضر شهید جمهور و شهیدان خدمت را از دست داده‌ایم و روحمان آزرده است و گریه‌ امانمان را بریده، هم دشمنان و ایادی داخلی آنها با عملیات روانی و جنگ ترکیبی فشرده و منسجم روان و مغزهای ما را نشانه گرفتند و هم با وجود تشتت در جبهه انقلاب اسلامی در انتخابات پیشرو وضعیت مناسبی را نمی بینیم!! 

اگر آن‌روز امام راحل عظیم‌الشأن(ره) با کلمات سنجیده ‌و راهبرد اقناعی مناسب آرم‌مان می‌کرد، امروز هم امام جامعه همان نقش را دارد و ما را به وحدت و اجماع و جلوگیری از تشتت آراء دعوت می‌کند.

اگر آن‌روز امام خمینی(ره) با احدی الحسنیین ما را آرام می‌کرد و با پیام خود به حجاج بیت الله الحرام (پیام برائت از مشرکین) شربت گوارایی به کام ما می‌ریخت و خنکمان می‌کرد امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی همان کلام شیوا دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص وحدت این نکته را هم متذکر شدند که: «پیشروان سیاسی و فرهنگی کشورهای اسلامی باید هماهنگ با یکدیگر خود را آماده شرایط نظم جهانی پیش‌رو کنند تا امت اسلامی جایگاه شایسته خود را بازیابد و تجربه تلخ مهندسی سیاسی و سرزمینی پس از جنگ جهانی اول تکرار نشود.»

این جان کلام آن پیام دل‌انگیز است که ترجمان داخلی آن برای رسیدن به اجماع نیروهای انقلاب اسلامی «وحدت و انسجام برای رسیدن به گزینه‌ای که هم بتواند راه سیدالشهدای‌ خدمت را ادامه دهد و هم پشتیبانی از مقاومت را تداوم ببخشد و هم حادثه تلخی مثل انتخابات ۹۲ تکرار نشود.»

ما اگر آن‌روز توانستیم بعد از دو هفته از عملیات عدم الفتح کربلای چهار، عملیات موفق و پُر از پیروزی و نصرت و غلبه بر دشمنان کربلای پنج را تجربه کنیم تاجایی که در سازمان ملل هم رای‌مان نفوذ پیدا کرد و فاتحانه دفاع مقدس را بدون حتی یک وجب خاک و پیروزی های بزرگ به پایان ببریم، باید در انتخابات هشتم تیر ماه با انسجام و وحدت نیروهای خودی انقلاب اسلامی و معرفی یک گزینه دارای سبد رای بالا کارآمد، با کارنامه و مردم پسند، سنگر اجرایی کشور را به دست کسی بسپریم که راه و مسیر روشن شهید جمهور آیت‌الله شهید رئیسی را تداوم ببخشد.

از روح بلند آن انسان مخلص، خدوم، مُغتنم، مردمی و غیره روح بلند سردار دل‌ها مدد بجوییم و در ساعات پایانی روز عرفه برای این فتح بزرگ و کسب این دستاورد عظیم از خداوند قادر متعال استعانت بکنیم .

پس با هم بخوانیم :

«اَلْحَمْدُ لله الَّذى لَيْسَ لِقَضآئِهِ دافِعٌ وَلا لِعَطائِهِ مانِعٌ وَلا كَصُنْعِهِ صُنْعُ صانِعٍ وَهُوَ الْجَوادُ الْواسِعُ فَطَرَ اَجْناسَ الْبَدائِعِ واَتْقَنَ بِحِكْمَتِهِ الصَّنائِعَ لا تَخْفى عَلَيْهِ الطَّلايِـعُ وَلا تَضيعُ عِنْدَهُ الْوَدائِعُ جازى كُلِّ صانِعٍ وَرائِشُ كُلِّ قانعٍ وَراحِمُ كُلِّ ضارِعٍ وَمُنْزِلُ الْمَنافِعِ وَالْكِتابِ الْجامِعِ بِالنُّورِ السّاطِعِ وَ هُوَ لِلدَّعَواتِ سامِعٌ وَلِلْكُرُباتِ دافِعٌ وَلِلدَّرَجاتِ رافِعٌ

خداى راسپاس که براى حکمش برگرداننده‌اى و براى بخشش بازدارنده‌اى و همانند ساخته‌اى ساخته هیچ سازنده‌اى نیست و اوسخاوتمند وسعت بخش است، انواع مخلوقات را پدید آورد، و ساخته‌ها را با حکمتش محکم نمود، طلیعه‌ها بر او پوشیده نمى‌ماند، و ودیعه ها نزد او ضایع نمی‌شود پاداش دهنده هر سازنده و بى‌نیازکننده هر قناعت‌گر، و رحم‌کننده بر هر نالان و فرو فرستنده سودها، و نازل‌کننده کتاب جامع با نور درخشان است، او شنونده دعاها، و دورکننده بلاها، و بالابرنده درجات است.»

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.