1393-10-13 10:34
2642
0
8285
بسته خبری ویژه؛

از مانع آشتی هاشمی و احمدی نژاد تا عروسی سیندرلایی در تهران ! و شیطنت سلنا گومز در مسجد !

خبرهایی از دنیای سیاست که انگار این داعش دست از سران برنمیدارد و البته خبرهایی از حماسه نهم دیماه مردم و جزییات آن که بدون تردید ماجرای فتنه 88 هم دران دخیل بود و البته خبرهای فوتبالی و بازار داغ نقل و انتقالات و حوادث جالبی که درهمین اطراف ما رخ میدهد. با هم این اخباررا مرور می کنیم..

به گزارش گلستان ما، خبرهایی از دنیای سیاست که انگار این داعش دست از سران برنمیدارد و البته خبرهایی از حماسه نهم دیماه مردم و جزییات آن که بدون تردید ماجرای فتنه 88 هم دران دخیل بود و البته خبرهای فوتبالی و بازار داغ نقل و انتقالات و حوادث جالبی که درهمین اطراف ما رخ میدهد. با هم این اخباررا مرور می کنیم..

***خارج شدن موسوی و کروبی از حصر برای هوا خوری و خرید نان

صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمیدانم این چگونه حصری است که صبح به صبح نان تازه را از دست نگهبانان تحویل میگیرند ، با بیرون ارتباط دارند و تا این حد هم از آن ناله میکنند .

محمدحسین صفار هزندی با بیان اینکه از همان حصر هم بیانیه و نظریه صادر می کنند گفت: نمیدانم این چگونه حصری است که آنها میتواند ارتباط داشته باشند و تازه از آن شکوه هم می کنند و اگر فرصت بیشتری پیدا کنند دست به کارهای بیشتری میزنند، به تازگی هم به آنها گفته شده میتوانند برای گرفتن نان از خانه خارج شوند و هوا بخورند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: خیلی ها فکر میکنند که سران فتنه بلافاصله پس از وقایع سال 88 به حصر خانگی افتادند در حالی که اینگونه نیست و رأفت نظام اسلامی بیش از یکسال به آنان فرصت  داد تا شاید متنبه شده و اظهار پشیمانی کنند.

صفار هزندی افزود: ولی آنان نه تنها دست از مواضع خود برنداشته و اعلام برائت نکردند بلکه در قضیه سوریه ورود پیدا کرده و آشوبگری های خود را به گونه ای دیگر هدایت میکردند و از این جهت به حصر افتادند تا دسترسی دشمن به آنان قطع شده و نتوانند بر خلاف مصالح نظام و مردم کاری کنند.

*** سخنان روحانی درباره 9دی، برایش پرهزینه خواهد بود

وب سایت رادیو فردا"  وابسته به سازمان سیا امریکا در واکنش به سخنان (9دی) دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، در یادداشتی با عنوان «تفسير معنادار روحانی از ۹دی»  با ادبیاتی نامناسب به سخنان روحانی اعتراض می‌کند.

رادیو فردا در ابتدای این یادداشت می‌نویسد: «رييس دولت اعتدال در جديدترين اظهارنظر خود که در ۹ دی ابراز شد، نخواست از کنار روزی که هسته اصلی قدرت آن را به نمادی عليه جنبش سبز و مطالبات دموکراتيک اکثريت مردم ايران تبديل کرده، بی‌تفاوت و در سکوت عبور کند.»

این رسانه وابسته به سازمان "سیا" (CIA) می‌افزاید: «حسن روحانی در تعابيری مختصر اما همدلانه با تجمع ۹ دی ۱۳۸۸، به‌گونه‌ای غيرمستقيم به نقد "جنبش سبز" پرداخت. اين، بعيد است برای رييس جمهوری که طيفی از اکثريت تغييرخواه ايران جزو حاميان انتخاباتی وی بودند، بدون هزينه باشد.»

وب سایت رادیو فردا با چشم پوشی از واقعیت مورد اعتراف همه دشمنان در خصوص حماسه مردمی 9 دی، می‌نویسد: «حسن روحانی جمعيتی را که در نهم دی‌ماه ۱۳۸۸ (پس از عاشورای خونين) توسط نهادهای حکومتی و با تبليغات پرحجم، عليه سبزها بسيج شده بودند، "مردم" توصيف کرده، و گفته است: "در ۹ دی مردم خواستند به يک‌سری اتفاقات ناخوشايند پايان دهند".»

این سخنان دکتر حسن روحانی در پنجمین سالگرد حماسه مردمی 9 دی موجب شد تا خشم این رسانه وابسته را به گونه‌ای برآشوبد که در یادداشت مذکور، رئیس جمهور را فردی غیر مطلع از مسائل کشور در فتنه 88 بداند.

***"توهین" به "مقدسات" پشت "شلوار جین" زنانه!

تولید و عرضه راحت لباس های "زنانه" و "مردانه" در کشور و عدم نظارت صحیح بر نحوه تولید و عرضه لباس در بازار باعث شده است که در بسیاری از موارد، شاهد تهیه و تولید لباس و کفش هایی باشیم که به نوعی به مقدسات دینی توهین می کنند.

بنابراین گزارش، ورود کیف و کفش هایی از کشور "چین" که نام حضرت رسول (ص) توهین می‌کردند، اولین اخبار واصله از اهانت به مقدسات دینی بود. اخباری که بدون هیچ نتیجه ای، در رسانه ها منعکس شد و متاسفانه تاکنون هیچ سازمانی به خود اجازه ورود به آن را نداده و این کالا همچنان بعد از گذشت سال ها در بازار یافت می شود و بعضا می توان نمونه تصاویر آن را بعد از خرید، توسط مشتری در شبکه های اجتماعی ملاحظه کرد!

در این میان، اقدام جدیدی که به تازگی در بازار مشاهده شده، تولید شلوارهای جینی است که بر پشت آن عبارت «بسم الله الرحمن الرحیم» نوشته شده و ویژه "خانم ها" است که با "نگین" هم تزئین شده است!

 این شلوارها که به راحتی در بازار به فروش می رسد، بدون توجه مشتری به عبارت نوشته شده خریداری می شود  و هیچ ارگانی هم بر آن نظارت نمی کند!

این توهین ها به مقدسات دینی که صرفا در شبکه های اجتماعی توسط خود مردم اطلاع رسانی می شود، بدون هیچ واکنشی از سوی سازمان های نظارت کننده، همچنان پا برجاست و تولیدکنندگان آن نیز روز به روز با قدرت به کارشان در این زمینه ادامه می دهند!

***اعتراف خلبان اردنی برای مجله داعش

در حالی که ماجرای سقوط جنگنده اف-16 اردنی در منطقه رقه در سوریه، هنوز در صدر اخبار رسانه هاست، روایت تازه ای در برخی از کشورهای غربی شکل گرفته است. در این مجال، آمریکا بدون این که مستقیما انگشت اتهام خود را به سمت دولت سوریه نشانه رود، اعلام کرد که جنگندۀ اردنی توسط داعش هدف قرار نگرفته است، بدون آن که توجیه مناسبی نظیر سقوط جنگنده به سبب احتمال نقص فنی، ارائه کند.

پایگاه خبری رأی الیوم، نوشت: به گفته منابع غربی، اعترافات "معاذ الکساسبه" خلبان اردنی در گفت وگو با "دابق" مجله داعش، مبنی بر این که جنگنده اش بر اثر اصابت موشک حرارتی سقوط کرد، کاملا درست و دقیق است.

به نوشته رأی الیوم، بعید نیست که واحدهای دفاعی سوریه، جنگنده اردنی را هدف قرار داده باشند تا این پیام را به آمریکا و هم پیمانانش برساند که موشک هایی با قابلیت هدف قرار دادن جنگنده های آمریکا را در اختیار دارد و می تواند در زمان مناسب از آن ها استفاده کند.

در این میان، منابع دفاعی در لندن، بر این گمان هستند که ممکن است سوریه، از روسیه، موشک های اس 300 ضد جنگنده دریافت کرده و شاید جنگنده اردنی، با یکی از این موشک ها هدف قرار گرفته است.

پایگاه خبری رأی الیوم به نقل از یک دیپلمات عرب درباره این روایت تازه، گفت: جنگنده اردنی، بر اثر اصابت موشک سقوط کرد، اما داعش فاقد این نوع از موشک هاست.

به نوشته العالم، در حال حاضر هم دولت سوریه، هم آمریکا و هم اردن در قبال مسئولیت هدف قرار دادن این جنگنده سکوت پیشه کرده اند و به این ترتیب، هیچ روایت رسمی، جز روایتی که داعش ادعا کرده است، وجود ندارد به همین سبب، نمی توان قاطعانه در این خصوص حکم کرد.

***17 بچه کافی نیست باز هم می خواهیم!

در حالی که خانم و آقای کاژن - به ترتیب 42 و 46 ساله- روز سه شنبه از هفدهمین فرزندشان استقبال کردند، اعلام کردند که در تدارک بچه بعدی اند و نمی خواهند خود را از افتخار داشتن او محروم کنند.

 پدر خانواده می گوید: ورود هر عضو تازه، تجربه ای شگفت انگیز است و من هر بار نمی توانم از شوق گریه نکنم.

 البته خانم و آقای کاژن، امسال پدر بزرگ- مادر بزرگ شدن را هم تجربه خواهند کرد.

***شیطنت سلنا گومز در مسجد دردسر ساز شد

سایت دیلی میل نوشت: هفته قبل "سلنا گومز" خواننده و بازیگر آمریکایی سفری را به همراه دیگر خوانندگان و چهره های معروف به امارات داشته و در بازدید از مسجد بزرگ شهر ابوظبی او حجاب مرسوم مسلمانان را رعایت نکرده است که این امر دردسر جدیدی را برای او بوجود آورده است.

دیلی میل نوشت: سلنا در صفحه اینستگرام، عکسی از خودش را منتشر میکند که قوزک پای خود به تصویر کشیده و به نوعی به دنبال زیر سوال بردن قوانین مسجد می باشد.

بعد از انتشار این عکس، مسلمانان زیادی در صفحه اینستگرام او کامنت ها اعتراض آمیز و انتقادی زیادی را منتشر می کنند که در آخر او مجبور می شود که این عکس را از صفحه خود حذف کند.

***گلشیفته مزد عریان شدن‌اش را گرفت

سایت اینترنتی معروف فیلم آمریکا "TC.Candler" سالانه فهرست صد زن زیبا در سراسر جهان را منتشر می کند.

در فهرست 2014 این سایت، نانا، عضو گروه آواز کره جنوبی به عنوان زیباترین زن معرفی شد. نام گلشیفته فراهانی نیز در این فهرست دیده می شود.

گفتنی است چند روز پیش مجله فرانسوی "ایگوییست" عکسی کاملا برهنه از گلشیفته فراهانی را منتشر کرد.

گلشیفته فراهانی تابستان گذشته در گفتگو با نیویورک‌تایمز فاش کرده بود که در مقابل دوربین یک عکاس ایتالیایی مقیم پاریس برهنه شده است.

وی در این مصاحبه گفته بود: «وقتی که این ایده را مطرح کرد، گفتم: ببین پائولو، من تا به حال مشکلات زیادی به‌خاطر این ماجرا داشته‌ام. بهتر است از این کار صرف‌نظر کنیم. ولی بعد با خودم گفتم: اگر پائولو راورسی این عکس‌ها را نگیرد چه کسی بگیرد؟ انگار از تن من عبور می‌کرد و از روحم عکس می‌گرفت[!]»

***واکنش گستاخانه آل‌خلیفه به سخنان ظریف

پس از آنکه جمهوری اسلامی ایران بازداشت "شيخ علی سلمان" دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين را محکوم کرد، دولت بحرين در واکنشی عجولانه به سخنان محمدجواد ظریف، بدون پاسخگوئی به انتقادات مجامع بین المللی به این اقدام منامه، از دخالت جمهوری اسلامی در مسائل داخلی اين کشور انتقاد کرد.

گفتنی است که حکومت پادشاهی بحرین که اعتراضات مدنی شیعیان این کشور را با سرکوب و موج دستگیری ها پاسخ می‌دهد، ایران را به نقض حقوق بشر و آزادی بیان متهم کرده است.

این مواضع منامه در غالب اطلاعیه‌ای از سوی وزارت امور خارجه این کشور اعلام شده است.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان در سخنانی خیرخواهانه با بيان اين که «برخوردهای قهری با رهبران مورد احترام مردم مخاطرات و تهديدات را افزايش خواهد داد» گفته بود «واکنش‌های بين‌المللی مجامع و مراجع دينی و مذهبی به دستگيری شيخ علی سلمان، نشان می‌دهد که ايشان از احترام زيادی برخوردارند و مشی اعتدالی ايشان و جمعيت الوفاق مقبوليت مردمی و بين‌المللی دارد».

*** اینکه سوال می کنند "از داعش می ترسید یا از پراید" دردآور است

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه رهبری از من پرسیده‌اند چرا مردم کمتر کالاهای داخلی را مصرف می‌کنند گفت: ما در این زمینه تحقیقاتی انجام داده‌ایم متاسفانه اکنون تولیدکننده ایرانی به کالای تولیدی خود برچسب کشور همسایه را می‌زند. فرهنگ استفاده از تولیدات خارجی باید اصلاح شود. ژاپن زمانی کالاهای با کیفیت پایین تولید می‌کرد اما مردم ژاپن پای اجناس خود ایستاد تا کیفیت آن بالا رود البته مسئولان ژاپن هم قول دادند تا کیفیت کالاها را افزایش دهند. ما هم باید به تولیدکننده خود فرصت دهیم. دردآور است که در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پراید صادراتی به عراق نشان داده می‌شود و گفته می‌شود که مردم عراق باید از داعش بترسند یا از پراید؟

***اصولگرایان احمدی‌نژاد را قبول ندارند، چه با مشایی چه بدون او

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:  بازگشت آقای احمدی نژاد به سیاست منتفی است. به همین دلیل من روی این قضیه اصلا فکر نمی کنم.

ممکن است برای مجلس فعالیت هایی داشته باشند اما برای ریاست جمهوری قطعا نمی تواند حضور یابد. چراکه ما رفتار ایشان با رهبر انقلاب، مسائل اجتماعی، حجاب، مفاسد اقتصادی و ... دیدیم. چطور می توان دوباره به ایشان اعتماد کرد. نمونه بارز آن هم معاون اول دولت ایشان بود. یعنی مجموعه فسادها و افراد مسئله دار را همه می دانستند جز آقای احمدی نژاد. من به عنوان نماینده مردم معتقدم ایشان برای بازگشت به قدرت دارای شرایط لازم نیست.

وی افزود: به نظر من رحیم مشایی یک شخصیت سیاسی یا فرهنگی مهمی در جامعه ما نبود که بخواهد مولفه ای متغیر و اثر گذار باشد و با رفتن ایشان از کنار احمدی نژاد بخواهد اتفاقی در کشور رخ دهد. بلکه این جایگاه رحیم مشایی در دولت قبل بود که اهمیت داشت و شخص او را نیز مهم جلوه می داد. بنابراین با کنار رفتن مشایی از سیاست هیچ نگاه تازه ای در خصوص احمدی نژاد ایجاد شود.

آقای احمدی نژاد کارهای مثبت زیادی کرد و در عین حال اشکالات زیادی نیز در کار خود داشت. اگر قرار باشد اصولگرایی یک تعریف منطقی داشته باشد، باید به شبهات و سوالات اساسی پاسخ داده شود. نه تنها در خصوص احمدی نژاد بلکه درباره هر فرد دیگری، باید به شبهات پاسخ داده شود. من به عنوان فردی که در جریان اصولگرایی قرار دارم معتقدم آزموده را آزمودن خطاست. فردی که در گذشته امتحانش را پس داده، خطاهایش مشخص شده و ما نتوانستیم رفتارش را تحمل کنیم، نباید دوباره بر اساس شرایط جدید مورد بازنگری قرار داده شود.

***هشدار پلیس آمریکا درباره حمله گسترده ایرانی ها

به نوشته سایت های فارسی زبان غرب، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به شرکت‌های آمریکایی درباره حملات احتمالی هکرهای ایرانی هشدار داد. شرکت‌های فعال در بخش دفاعی، کنسرن‌های انرژی و نیز موسسات آموزشی مخاطب هشدارهای پلیس آمریکا هستند.

پس از حمله های سایبری آمریکا و رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته ای نطنز و سایر مراکز ایران در سال های گذشته، اکنون آمریکا و صهیونیست ها از قدرت گرفتن هکرهای ایرانی و جنگ سایبری ایران علیه خود به شدت نگران شده اند و هر از گاهی نسبت به احتمال چنین حملاتی هشدارهایی صادر می کنند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید براساس اسناد محرمانه‌ای که این خبرگزاری روز جمعه (۱۲ دسامبر/) به‌دست آورده، پلیس فدرال آمریکا (FBI) از شرکت‌های فعال در بخش‌های دفاعی و انرژی و نیز موسسات آموزشی خواسته است در صورتی که هدف حمله هکرهای ایرانی قرار گرفتند، فورا به پلیس اطلاع دهند.

به نوشته سایت دویچه وله، پلیس فدرال آمریکا درباره این هشدار توضیحات بیشتری ارائه نداده است. یک سخنگوی اف.بی.آی توضیح داد که این نهاد به‌طور منظم اطلاعات لازم برای مقابله با هکرها را در اختیار موسسات اقتصادی بخش خصوصی قرار می‌دهد.

"سایلنس"، شرکت آمریکایی فعال در امنیت فضای مجازی اوایل دسامبر درباره حملات گسترده هکرهای ایرانی به موسسات آمریکایی هشدار داده بود.

در گزارشی که شرکت "سایلنس" در روز اول دسامبر ۲۰۱۴ منتشر کرد، گفته شده که بیش از ۵۰ شرکت و نهاد در دست‌کم ۱۶ کشور قربانی حملات هکرهای ایرانی در دو سال گذشته بودند.

***نقش پر رنگ نکونام در قهر علی کریمی

در حالی که تیم ملی در استرالیا سرگرم آماده سازی خود برای حضور در جام ملت های آسیاست، در تهران شایعه شده با دخالت كاپیتان تیم ملی، پرونده علی کریمی بسته شد و فدراسیون قید اعزام جادوگر به استرالیا را زد!

فدراسیون فوتبال که در تلاش بود هر طور شده به علی کریمی دسترسی پیدا کند و با دلجویی از جادوگر، به قهر و دلخوری کریمی و کارلوس كی روش پایان بدهد و کریمی را به استرالیا بفرستد، ناگهان پرونده کریمی را بست و دست از تلاش برداشت.

گفته می شود کی روش که از قهر ناگهانی دستیار خود شاکی است، از استرالیا به فدراسیون پیغام داده دیگر کریمی را در اردو نمی پذیرد اما در تهران شایعه شده کی روش هیچ اظهارنظری در این خصوص نکرده و نکونام مانع اعزام کریمی به استرالیاست!

راست و دروغش گردن راوی که می گفت مشکل کریمی با جواد نکونام است نه با کی روش و کاپیتان تیم ملی که به نوعی در قهر جادوگر نقش داشته تمام توان خود را به کار بسته تا کی روش با حضور کریمی در اردوی تیم ملی موافقت نکند.

قصد تایید این شایعه را نداریم اما شایعه سازان می گویند بعضی ها با هماهنگی یک ملی پوش از تهران به کی روش اطلاعات غلط می دهند و به دروغ به سرمربی تیم ملی می گویند کریمی می خواهد علیه تو مصاحبه کند!

*** قلعه نویی به من گفت که به پیکان برگردم

بازیکن سابق تیم فوتبال پیکان گفت: «کاری که پیکانی‌ها با من کردند خیلی بی‌رحمانه بود و باعث شد تا من در سن ۲۲ سالگی فوتبالم خراب شود.»

میلاد کرمانی ‌مقدم در خصوص عدم حضورش در تیم پیکان اظهار داشت: «متاسفانه پس از اینکه امیر قلعه‌نویی مرا در استقلال نخواست به پیکان آمدم و مسئولان پیکان هم تا روز آخر مرا معطل کردند و در پایان گفتند که تو را نمی‌خواهیم. این در حالی بود که من از تیم‌های پدیده، صبا، نساجی و مس کرمان پیشنهاد داشتم اما تا آخرین روز فصل نقل و انتقالات مرا معطل کردند و نتوانستم به این تیم بروم.»

وی ادامه داد: «پیکانی ها چون قصد داشتند بازیکن برزیلی که توسط یکی از افراد قرار بود به تیم بیاید را اضافه کنند مرا قبول نکردند. همین موضوع باعث شد تا بدون تیم بمانم این در حالی بود که سال گذشته در پیکان با وجود اینکه مصدوم بودم بهترین بازی‌ها را انجام دادم.»

بازیکن سابق پیکان یادآور شد: «استقلالی‌ها هم مرا خیلی اذیت کردند، دائم وعده و وعید دادند و در پایان هم اتفاقی نیفتاد. قلعه‌نویی به من گفت که به پیکان برگردم زیرا در آنجا بازی بیشتری به من برسد و می‌توانم آینده بهتری داشته باشم. پیکانی‌ها بی‌رحمانه‌ترین کار را با من کردند و با 22 سال سن فوتبالم را خراب کردند.»

***آماده باش ارتش اسرائیل برای مقابله با حملات ایران و حزب الله

روزنامه رای الیوم نوشت: «منابع امنیتی تل آویو از افزایش قدرت دفاعی و هجومی اسرائیل در جنگ دریایی در ماه های اخیر خبر می دهند. در این راستا اسرائیل در حال مجهز کردن نیروی دریایی خود به سلاح های جنگ دریایی پیشرفته از طریق آلمان برای آماده شدن جهت دفع حملات احتمالی مقاومت منطقه است. بعد از آنکه اسرائیل چاه های نفت در برخی مناطق مرزی را کشف کرد، شرکت های اسرائیلی مقدمات لازم را برای آغاز عملیات حفاری برای اکتشاف و استخراج نفت آغاز کرده اند.»

  این روزنامه در ادامه نوشت: «شیخ "نعیم قاسم" جانشین دبیرکل حزب الله، مقامات اسرائیل را به سرقت ثروت لبنانی ها متهم کرد و از آنها خواست هر گونه عملیات اکتشاف و استخراج نفت در مرز مشترک لبنان با سرزمین های اشغالی را متوقف کنند. ارتش اسرائیل برای حملات احتمالی حزب الله به محل کشف و استخراج چاه های نفتی پروژه احداث مانع دریایی میان لبنان و اسرائیل را در دستور کار خود قرار داد. این مانع دریایی در دریای مدیترانه و در خط مرزی دریایی میان فلسطین اشغالی و راس الناقوره در لبنان ایجاد خواهد شد.»

این روزنامه در ادامه افزود: «در این رابطه، نیروی دریایی اسرائیل برای آماده باش در مقابل حملات مشترک حزب الله لبنان و ایران، به خرید دو زیردریایی پیشرفته از آلمان اقدام کرده است. ارتش اسرائیل همچنین با قرار گرفتن در حالت آماده باش، در نظر دارد تا با استفاده از این زیردریایی ها امکان انتقال سلاح توسط ایران به گروه های مقاومت فلسطینی ممانعت کند. این اقدام اسرائیل بعد از آن صورت گرفت که جمهوری اسلامی ایران از زیردریایی های رادار گریز پرده برداشت. نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در این خصوص به تهیه چهار کشتی نظامی پیشرفته نیز اقدام کرده تا توازن قدرتی با ایران در جنگ دریایی به وجود آید.»

*** فکر نمی‌کنم توافقی با ایران رخ دهد

سناتور "مارکو روبیو" در گفت‌وگو با "رادیو ملی امریکا" (NPR) درباره موضع کنگره در دور جدید فعالیتش نسبت به تحریم‌ها علیه ایران، گفته است: «لایحه تشدید تحریم‌های ایران به قدر کفایت در کنگره جدید طرفدار دارد که اوباما، نتواند آن را وتو کند. ... از همین امروز برای تصویب تحریم‌های بیشتر تلاش می‌کنیم... فکر نمی‌کنم در نهایت توافقی با ایران رخ دهد.

وی در رابطه با اکثریت آرا در کنگره امریکا گفته است: «به نظر من، ما از اکثریتی خیلی خوب برای تصویب تحریم‌های بیشتر علیه ایران برخوردار خواهیم بود؛ اکثریتی که مانع از وتو [دولت اوباما] می‌شود و از دولت می‌خواهد تا هر گونه توافق با ایران را به تأیید کنگره برساند.»

روبیو در برابر این پرسش که "حتی اگر تشدید تحریم‌ها توافق با ایران را به مخاطره بیاندازد، آیا او باز هم موافق با گسترش تحریم‌ها خواهد بود"، پاسخ داد: «بله، زیرا معتقدم که چشم‌اندازی برای توافق با ایران وجود ندارد.»

مارکو روبیو و شماری دیگر از قانون‌گذاران پرنفوذ، از جمله سناتور "مارک کرک" و "رابرت منندز" از حزب دموکرات و نیز "اد رویس" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، معتقدند که «اوباما باید تحریم‌های جدیدتری علیه ایران تدارک ببیند تا بر فشارهای اقتصادی بر این کشور افزوده شود و ایران را مجبور به محدود ساختن برنامه اتمی خود کند».

در این میان، منندز و کرک لایحه‌ای را برای تشدید تحریم‌های ایران، در صورتی که توافقی حاصل نشود و یا ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای عمل نکند، تهیه کرده‌اند.

سناتور روبیو می‌گوید: «شماری از همکاران او در سنا از تصویب لایحه‌ی قانونی حمایت می‌کنند که دولت را موظف خواهد کرد هر نوع توافقی با ایران را به تصویب کنگره برساند.»

***کلاغی که قار قار کردن یادش رفت + عکس

منافقین فرقه رجوی در یکی از سایتهای خود، طی خبری احضار دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به مجلس شورای اسلامی را با تیتر بزرگ "ظریف دوباره به مجلس اظهار شد" اعلام نموده و برگ زرین دیگری به تاریخ ادبیات منافقین افزودند.

وب سایت "رجویسم" متعلق به اعضای جدا شده از گروهک تروریستی منافقین، ادعای میهن پرستی و پاسداشت زبان و ادبیات کهن پارسی عده‌ای تروریست در گوشه‌ای دور افتاده از جهان چنان بلند شده که گوش فلک را کر کرده است. در سخنرانی‌های سرکردگان منافقین و در حوزه رسانه‌ای، این تشکیلات منحوس  همواره سعی دارند با استفاده از کلمات ثقیل، خود را یک ایرانی اصیل و مقید به ادبیات کهن پارسی نشان دهند. اما از آنجا که به فرموده حضرت امام خمینی(رحمه‌الله علیه) خداوند متعال دشمنان نظام اسلامی ایران را عده‌ای احمق قرار داده است، باز هم از باغ بی آب و علف و خشکی زده منافقین، بری رسید.

منافقین فرقه رجوی در یکی از سایتهای خود، طی خبری احضار دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به مجلس شورای اسلامی را با تیتر بزرگ "ظریف دوباره به مجلس اظهار شد" اعلام نموده و برگ زرین دیگری به تاریخ ادبیات منافقین افزودند.

این درست که امکان اشتباه‌های نگارشی در نوشتن متنی دور از ذهن نیست. اما اینکه معنای لغوی غلط باشد، نشان و ریشه در نا آشنا بودن با فرهنگ و ادبیات ایران دارد.  بهتر بود رجوی به جای نشستهای مختلفی که در اشرف برگزار می‌کرد یک کلاس ادبیات و زبان فارسی برای اعضای بی‌سواد تشکیل می‌داد و به آنها می‌فهماند معنی کلمه "اظهار" بیان کردن و آگاه نمودن است.

هر چند از رجوی و تشکیلاتش انتظاری جز این اشتباهات فاحش نیست و لیکن باید به منافقین بی‌سواد یادآور شویم در این جمله باید به جای کلمه "اظهار" از کلمه احضار استفاده نمایند.

***سفر محرمانه هیئت آمریکایی به دمشق

روزنامه رای الیوم  به سفر هیئت آمریکایی به دمشق پرداخت و نوشت: یک هیئت امنیتی آمریکایی در سفری محرمانه به دمشق سفر کرد. این هیئت آمریکایی دیدار و گفتگوهایی با مقامات سوریه صورت داد. تاکنون هیچ خبری از اهداف این سفر و موضوعات گفتگو، در رسانه ها منتشر نشده است.

***سفر هاشمی رفسنجانی به شمال مانع آشتی وی با احمدی نژاد شد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره فتنه ۸۸ و همچنین حماسه ۹ دی اظهار داشت: من در رابطه با بحث حضور مردم در راهپیمایی نهم دی باید بگویم که خیلی از این هایی که حالا می گویند ما خیلی زحمت کشیدیم در خنثی کردن فتنه، در آن راهپیمایی نبودند. من خیلی از چهره­‌ها را می‌شناسم که امروز معروف شدند و صحبت‌هایی می‌کنند نسبت به فتنه و فتنه‌گران که آن روز حضور نداشتند.

رضایی افزود: ما وقتی از فتنه ها صحبت می کنیم باید به دنبال تبدیل کردن فتنه ها به فرصت باشیم و باید به دنبال درس آموزی از فتنه ها باشیم. وگر نه به طرفداری از یک نفر، علیه نفر دیگر یا اینکه بخواهیم یک جناح را تطهیر کنیم و یک جناح را بخواهیم محکوم کنیم قطعا این ظلم به مردم و نظام است. باید سعی کنیم فرصت بسازیم. البته حماسه ۹ دی را هیچگاه نباید فراموش کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مقام معظم رهبری، در زمان ریاست جمهوری شان، اولین بار آقای میرحسین را برای نخست وزیری به امام پیشنهاد کرد و آقای هاشمی هم موافق بود. اعضای حزب هم موافق بودند. ولیکن گروهی که بعدها به اصلاح طلب ها معروف شدند. با این انتخاب مخالف بودند. در دوم نخست وزیری این طور نشد. در دور دوم، رهبری خود فرد دیگری را به عنوان نخست وزیر معرفی کردند البته آقای موسوی تا قبل از وقایع سال ۸۸ عضو مجمع و مشاور رهبری بودند. حرف من این است که کسی که اینقدر با آقا ارتباط داشته و عضو مجمع تشخیص بوده چطور خودش می­آید و قانون را زیر پا می­گذارد و یک مرتبه صحنه را بر می گرداند؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به تلاش خود برای حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد در سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: خیلی تلاش کردم که ایشان را به این جلسه بیاورم ولی ظاهراً ایشان به شمال رفته بودند و نشد که شرکت کنند. دلم می خواست که ایشان در مراسم تنفیذ حضور داشته باشند.

***صفحه khamenei.ir به کمپین ضد نژادپرستی در آمریکا پیوست

صفحه khamenei.ir در توئیتر در جدیدترین مطلبش از گسترش نژادپرستی توسط پلیس آمریکا انتقاد کرد.

  به گزارش عصرایران، سایت khamenei.ir در شبکه های اجتماعی معروف مانند فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام صفحه دارد و به طور مرتب، مطالبی را درباره موضوعات روز و سخنرانی های مقام معظم رهبری منتشر می کند.

بسیاری از رسانه های خارجی به مطالب منتشر شده در این صفحه توجه می کنند و این مطالب را به عنوان مطالب آیت الله سیدعلی خامنه ای می دانند.

سایت اینترنتی khamenei.ir متعلق به "پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی" است.

سایت اینترنتی khamenei.ir در شبکه های اجتماعی فیس بوک، توئیتر، اینستگرام و گوگل پلاس، صفحه دارد و مطالب مختلفی را به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی در ارتباط با آیت الله خامنه ای منتشر می کند.

دو سایت اینترنتی khamenei.ir و leader.ir مهمترین و معتبرترین منابع انتشار خبر، عکس و فیلم درباره آیت الله سیدعلی خامنه ای در فضای مجازی هستند.

سی ان ان هم نوشت: پیشوای عالی ایران (آیت الله) علی خامنه ای پلیس آمریکا و شیوه تعامل این نیرو با تظاهرات حامیان سیاهان در این کشور را مورد سرزنش قرار داد.

در این نوشته توئیتری به نقل از آیت الله خامنه ای آمده است: از پیروان عیسی انتظار می رود در مسیر او و مبارزه او علیه طاغوت حرکت و به مظلومین کمک کنند.

آیت الله خامنه ای همچنین حوادث فعلی در نیویورک و میسوری را به درگیری ها در خاورمیانه تشبیه کرده اند.

به نوشته سی ان ان، صفحه khamenei.ir  در این  نوشته از هشتگ  " #BlackLivesMatter" استفاده کرده است.

این هشتگ هم اکنون از سوی هواداران "لاریک گارنر" شهروند آمریکایی آفریقایی تبار 43 ساله استفاده می شود. او در یورش نیروهای پلیس آمریکا دچار خفگی شد و درگذشت.  این حادثه موجی از اعتراضات علیه پلیس و نژادپرستی در آمریکا را در شهرهای این کشور به دنبال داشت.

سایت سی ان ان البته تاکید کرده است که نمی تواند به صورت مستقل درباره خبرها و اطلاعات منتشر شده از طریق شبکه های اجتماعی اطمینان کسب کند.

***شعار می‌دادند "اگر تقلب بشه، ایران قیامت میشه"، اما نشد

داریوش سجادی همکار پیشین نشریات اصلاح طلب با اشاره به ادعاهای فتنه گران درباره مصادره به مطلوب ملت حماسه‌آفرین ۹ دی و انتساب این حماسه به ساندیس خوران حکومت می‌نویسد: تنها نکته مغفول در این ماجرا عدم التزام سبزها به این اقاریر مطروحه است مبنی بر آنکه؛ در ۹ دی مشتی ساندیس‌خوار متصل به حکومت، در مقابل فوج میلیونی(!) که شعار می‌دادند بجنگ تا بجنگیم فائق آمدند، حال آن که همان فوج سلحشور شعار می‌دادند «موسوی دستگیر بشه- ایران قیامت میشه».

وی ادامه می‌دهد: شعار «نه غزه- نه لبنان» برخلاف ساحت مذموم‌اش برخوردار از برکت هم بود. به این اعتبار که سبزها بااین شعار نگرانی طرفداران انقلاب اسلامی در جهان را مرتفع کردند و دلبستگان به انقلاب اسلامی در بیرون از مرزها که ابتدا بحران در تهران را جنگ بین بچه‌های انقلاب تلقی کرده بودند بعد از این شعار و شعارهای مشابه نگرانی‌شان مرتفع شد و مطمئن شدند این بحران در ادامه نزاع همیشگی انقلاب و ضد انقلاب است.

سجادی خاطرنشان کرد: از سال ۸۸ به این طرف هزار و یک دلیل برای اثبات دروغ تقلب اقامه شد که البته هیچکدام نتوانست و نخواهد توانست سبزها را متقاعد کند(!) اما در این میان اگر ارزنی معرفت و انصاف بود تنها یک دلیل برای اثبات دروغ بودن تقلب تکافوی ادله می‌کرد؛ تقلب یعنی به دروغ رأی اکثریت مردم ایران به موسوی را بنام احمدی‌نژاد خوانده‌اند. از سوئی سبزها شعار می‌دادند «اگر تقلب بشه- ایران قیامت میشه». اما نشد(!) و دامنه «قیامت» در حد فاصل تهران مرکزی و شمال تهران باقی ماند. چنانچه واقعاً تقلب شده بود آنگاه قاطبه ملت با یک بغض ملی شانه به شانه سبزها ایران را قیامت می‌کردند که نکردند!

وی در پایان نوشت: اخیراً جلال جلالی‌زاده، نماینده سابق مجلس درباره اخراج محمود احمدی‌نژاد از جمعیت ایثارگران، با بیان اینکه توبه و اعتراف هرکس و هر گروهی از اشتباهاتش، حرکت مثبت و ارزنده‌ای است، اظهار داشته «این موضوع موجب می‌شود تا دیگرانی هم که دچار اشتباه در تصمیم‌گیری‌های کلان شده‌اند، اعتراف و از مردم عذرخواهی کنند» فرمایش جلالی‌زاده فرمایش متینی است اما قابل تسری است و همه آن کسانی هم که در جبهه مقابل طی ۵ سال گذشته لجوجانه و عنودانه با ناخن کشیدن بر سیمای جمهوریت و رهبری نظام، کشور را در التهاب نگاه داشتند ایشان نیز اکنون و به همین طریق موظفند دست به یک «بازتولید بیعت رضوان» بزنند.

***با وزیر کشور برخورد قانونی می شود

عباس زارع زاده سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی پیرامون خبری در خصوص فعالیت مجدد اعضای سابق حزب منحله مشارکت در قالب حزب جدید "اتحاد ملت ایران" گفت: باورهای غلطی که در این آقایان شکل گرفته این است که مردم به جریان خاصی رأی دادند و این نگرش موجب شده تا در فضای سیاسی طلب‌کارانه برخورد کنند.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های این افراد برای اخذ مجوز فعالیت در استانه انتخابات مجلس دهم، تصریح کرد: این افراد برای بازسازی و بازگشت به فضای سیاسی کشور خیز برداشتند در حالی که این کار هیچ چیز را عوض نمی‌کند، چرا که اعضای سابق حزب مشارکت به اشتباه تصور می‌کنند که رفتارهای گذشته نزدیک آنها دیده نشده است.

وی افزود: رفتار اینها رصد می‌شود و این کارشان در صورت صحت، کاری خلاف و دور زدن قانون است، اعضای مشارکت با این رویه نمی‌توانند کسی را فریب دهند و شخصیت حقیقی‌شان تحت پوشش حقوقی گم نمی‌شود.

زارع‌زاده با تاکید بر ضرورت برخورد قطعی با این افراد عنوان کرد: نباید اجازه فعالیت به این افراد داده شود و به نظر می‌رسد که تصور اشتباهی برای بازگشت دارند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی درخصوص خبر طرح این موضوع با وزیر کشور از سوی اعضا حزب مشارکت و احتمال دریافت مجوز از سوی این افراد، تاکید کرد: کمیسیون شوراهای مجلس حتما به این مسئله توجه دارد و ما این موضوع را در اولین نشست کمیسیون بررسی می‌کنیم و اگر وزارت کشور هم بخواهد با این وضعیت‌شان به این آقایان مجوز دهد با وزیر هم از مجرای قانونی برخورد خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه یک حزبی که منحل شود و دوباره همان اعضای مسئله‌دار سابق بخواهند با نام دیگری فعال شوند این دور زدن مردم است و اگر این وضعیت پیش برود به دنبال بررسی‌های کمیسیون، خود وزیر کشور هم زیر سئوال می‌رود چون تکلیف حزب مشارکت و رفتارهای آنها در سال‌های گذشته بر همه ما روشن است.

***خبرسازی منافقین برای جلب توجه آمریکایی ها

اعضای گروهک منافقین از ابتدای حضور علنی در فضای پیش از انقلاب، سرقت و دزدی را به بهانه تامین نیازهای تشکیلاتی در دستور کارشان داشتند.

این رویه بعد از انقلاب و در عین حال پس از حضور ایشان در عراق نیز ادامه داشت، تا آنجا که اعضای مزدور این گروهک تروریستی حتی به ارباب عراقی شان "صدام" نیز رحم نکردند و پس از حمله آمریکایی ها به عراق با استفاده از آشفتگی اوضاع دست به سرقت های گسترده زدند.

در این راستا مهمترین سرقت های منافقین، تخلیه پایگاه های پشتیبانی ارتش عراق بود که تعداد قابل توجهی خودرو و تجیزات لجستیکی را در خود گنجانده بود.

پس از آن منافقین با جعل سند و پلاک این خودرو ها را به خود عراقی ها می فروختند و تا جایی این رویه ادامه داشت که نوسانی در بازار خودروی عراق ایجاد شد.

حال با این سبقه جالب توجه، آنها مدعی هستند که با تخلیه پادگان اشرف اموالی که متعلق به مردم عراق است و آنها بازپسگیری کرده اند توسط مردم عراق به سرقت رفته اند.

نکته جالب توجه این است که منافقین اذعان می کنند آمریکایی ها دست از حمایت ایشان در عراق برداشته اند و دیگر به آنها تعهدی ندارند.

این ادعا ثابت می کند که اعضای این گروهک تروریستی به خوبی می دانند که خبرسازی های رسانه ایشان با صرف هزینه های کلان و پرداخت به عناصر بازنشته اروپایی و آمریکا هیچ نتیجه عملی در رویه برخود قاطع مردم و دولت عراق به ایشان ندارد.

***باید به شیطان پرست ها و همجنس بازها احترام گذاشت

دفاع فاضل میبدی از بهائیان در حالی است که پیش از این سایت حلقه لندن (جرس) به قلم محسن کدیور، حمایت مشابهی از بهائیان کرده و اظهارات موسوی بجنوردی مبنی بر اینکه اعضای بهائیت هیچ حقی ندارند را تخطئه کرده بود.

فاضل میبدی در سایت وابسته به گروه متبوع خود نوشت: نمی‌توان کسی را به عنوان اینکه بهایی یا دارای مذهبی دیگر است و تابع جمهوری اسلامی ایران است از حقوق شهروندی از جمله حق تحصیل محروم کرد.

وی می‌افزاید: طبیعی است که عقاید بهائیت نزد ما مسلمانان مردود است و هیچ مسلمانی باور آنها را به رسمیت نمی‌شناسد، همانطور که باورهای بسیاری از دیگر ادیان و مذاهب نیز مورد قبول اسلام نیست، جز این که در دنیای متکثر و با نگاه پلورآلیستی (تکثرگرایی) باید به همه آیین‌ها احترام بگذاریم.(!) همچنین طبیعی است که هر آیین و مذهبی بر اساس اعتقادات خود عمل می‌کند و در فقه اسلامی داشتن عقیده جرم تلقی نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این مسئله اگر غیر مسلمانی با رئیس دولت اسلامی قراردادی بست و قوانین کشور اسلامی را که امروز به عنوان قانون اساسی نام‌گذاری شده است، پذیرفت و مالیات یا جزیه پرداخت همان حقوق مسلمانان را دارا است و این غیرمسلمان می‌تواند با حفظ حقوق شهروندی خود در آن کشور زندگی کند چرا که قوانین حاکم بر کشور را پذیرفته است.

معنای ادعای فاضل میبدی درباره ضرورت احترام به همه آیین‌ها این است که باید به شیطان‌پرست‌ها، همجنس‌بازان و... احترام گذاشت و اعمال و رفتار آنها را پذیرفت چون آنها هم قائل به آئینی هستند و بنابراین رفتار آنها جرم نیست!

***سانسور عکس حسن روحانی توسط رسانه دولتی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی همزمان با سالروز رحلت جانگداز پیامبر گرامی و عظیم الشان اسلام حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت دومین اختر تابناک ولایت و امامت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در بیمارستان بهارلو حضور یافت و از بیماران عیادت و دلجویی کرد.

حضور رئیس جمهور سرزده و عیادت از بیماران در حالی بوده است که هنگام بازدید از بخش زنان و صحبت روحانی با یکی از بیماران که عکس‌های منتشر شده سن بالای این خانم را نشان می‌دهد، شخص مورد نظر دست رئیس جمهور را گرفته است و البته خبرگزاری دولت عکس این لحظه را منتشر کرده است.

البته انتشار این عکس از حاشیه‌ سازی‌هایی را مطابق همیشه در فضای مجازی و صفحات اجتماعی به دنبال داشته است و به دنبال ایجاد این حاشیه‌ها در اقدامی خبرگزاری ایرنا عکس منتشره راحذف کرده است و به دنبال حذف آن حساسیت در فضای مجازی بالاتر گرفت.

از آنجایی که همیشه مقامات و مسئولین ایرانی خود را پایبند به اصول اخلاقی و دینی دانسته و نه قواعد بین‌الملل؛ همیشه در پی راهی بوده‌اند که مؤدبانه از دست دادن با زنان خودداری کنند در نتیجه این تلاش‌ها و ترفندها گاه شرایطی جالب توجه و حتی موقعیت‌هایی خاص رقم خورده‌اند.

همه این موارد در حالیست که حذف بی جهت عکس منتشر شده رئیس جمهور کنونی از سوی خبرگزاری ایرنا حساسیت‌ها را بالا برده و جسارت پرداختن بیشتر به این مهم را فراهم خواهد ساخت.

باید گفت احتمال اینکه این قبیل اتفاقات در هر دوره‌ای بنا بر شرایط و مقتضیات صورت گیرد وجود دارد اما در این میان عکاسان و شاید رسانه‌‌های خبری هوشیاری بیشتری را باید در این زمینه از خود نشان دهند و بهتر باشد خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی که منتسب به دولت است در انتشار عکس‌های خاص خود دقت و ریز بینی بیشتری را مدنظر قرار دهد چراکه انتشار این عکس به خودی خود معنی خاصی را به دنبال نداشت اما انتشار و حذف آن پس از جنجال سازی‌ها حساسیت بالاتری را به دنبال داشت.

***سلاخی حیوانات تمامی ندارد

سلاخی خرس‌های سمیرم، کشتن الاغ با ضربات پتک و از پا درآوردن پلنگ با سگ‌های شکاری و ضربات تبر، اینها فقط تعدادی از فیلم‌های سیاهی است که از کشتار حیوانات منتشر شده و احساسات جامعه را جریحه‌دار کرده؛ البته باید به این تعداد صدها فیلم و عکس دیگر از شکنجه حیوانات را اضافه کرد که هر کدامشان برای ریختن آب پاکی روی اخلاق و فرهنگ یک جامعه کافی است.

با این که برخی از متهمان این جنایت ها دستگیر و محاکمه شده اند، هنوز هستند افرادی که بی پروا به چنین جنایت هایی دست می زنند و از عمل زشت و غیرانسانی خود فیلم تهیه می کنند تا با انتشار آن به خیال خود قدرت نمایی کنند.

در تازه ترین حادثه که روز گذشته رسانه ای شد، دیده بان حقوق حیوانات فیلمی را روی سایت خود قرار داد که در آن سه فرد مجهز به سلاح جنگی کلاشینکف پس از شلیک به یک قلاده روباه و نیمه جان کردنش، این حیوان را که به سوراخی پناه برده بود با دست بیرون کشیدند و با چاقو سر بریدند. این فیلم برای دوستداران حیوانات، حادثه تلخ سلاخی خرس های سمیرم را یادآوری می کند.

***بالن‌های ضدموشک آمریکا به پرواز در آمد

اولین خودروی دارای رادار به عنوان بخشی از یک آزمایش سه ساله جدیدترین سیستم دفاعی در تاسیسات نظامی نزدیک بالتیمور در مریلند به پرواز درآمد.

به گفته سازندگان، این سیستم 8.2 میلیارد دلاری هنگامی که کاملا مستقر شود، شامل دو بالن بدون سرنشین هلیومی خواهد بود که می‌تواند اقیانوس‌ها و خط ساحلی را در شعاع 547 کیلومتری اسکن کند.

یکی از بالن‌ها بطور متمادی در دایره‌ای از بالای نیویورک تا کرانه‌های خارجی کارولینای شمالی و همچنین تا غربی‌ترین بخش مرکز اوهایو را اسکن می‌کند.

بالن دیگر با خود رادار دقیقی را برای کمک به ارتش در زمین جهت تعیین اهداف حمل می‌کند.

در بخشی از توسعه این پروژه، مهندسان یکی از بالن‌های به اندازه زمین فوتبال را تا ارتفاع چند هزار متری زمین بالا برده و مجموعه‌ای از آزمایشات را برای اطمینان از عملکردهایی که برای آن طراحی شده، انجام دادند.

هفته گذشته، کنگره آمریکا اختصاص 43.3 میلیون دلار دیگر را برای اولین سال آزمایش این سیستم تصویب کرد. به گفته طرفداران این پروژه، با وجود هزینه بالای ساخت و آزمایش، این سیستم می‌تواند در طولانی مدت، هزینه‌های مورد نیاز برای بازرسی توسط هواپیماهای متداول را کاهش دهد.

***شاهكار بزرگ پرسپوليس؛خریدی که همه را متعجب کرد!

حميد درخشان و دستيارانش با ديدن فيلم بازي‌هاي تادئو، از باشگاه خواستند اين بازيكن را جذب تيم كنند ولي وقتي تادئوي برزيلي به تهران آمد، تازه درخشان متوجه شد ماجرا چيست. اين بازيكن به محل تمرين پرسپوليس در درفشي‌فر رفت تا كارش را شروع كند. همان لحظه‌اي كه داشت پيراهن تيم را در رختكن مي‌پوشيد، بازيكنان نزديك بود از تعجب شاخ دربياورند زيرا پيراهن تيم برايش تنگ بود!

اين بازيكن حداقل 7 كيلو اضافه وزن دارد و در حالي كه ساير بازيكنان مشغول بدنسازي بودند، به همراه حسين عبدي به زمين چمن رفت تا تمرينات بدني‌‌اش را آغاز كند. شاهكار پرسپوليسي‌ها در اين خريد نيز كاملاً هويداست و نشان مي‌دهد كادرفني فقط با ديدن فيلم، اقدام به جذب تادئو كرده‌اند. البته يكي از اعضاي كادرفني در جواب به سؤال ما كه چرا اين بازيكن را با چنين شرايطي جذب كرده‌‌ايد، گفت: «مطمئن باشيد در 40 روز گذشته آنقدر تمرين مي‌كند تا چشمانش از حدقه دربيايد و 5 كيلو كاهش وزن هم داشته باشد!»

*** ضربه شدیدی که استقلال از یک پرسپولیسی خورد

استقلال در فصل نقل‌وانتقالات به هیچ‌وجه نتوانست انتظار هوادارانش را برآورده کند. جدایی بازیکنانی مثل آندرانیک تیموریان و محمد قاضی و نیز ناتوانی در خرید مهره‌های کارآمد، در حالی آبی‌ها را در موضع ضعف قرار داد که این تیم در ابتدای فصل هیچ مشکلی از این بابت نداشت.

شاید باورنکردنی باشد، اما به نظر می‌رسد بازداشت مدیرعامل پرسپولیس بیشتر از آنکه به سرخپوشان لطمه زده باشد، عرصه را بر استقلال تنگ کرده است.

در حقیقت از ماه‌ها پیش شایعاتی در مورد کمک‌های مالی سیاسی به استقلال وجود داشت که حسین ماهینی و یکی از اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس به نوعی آن را تایید کردند.

در همین راستا اخیرا امیررضا خادم هم گفت که سیاسی 30 میلیارد در فوتبال هزینه کرده که فقط هشت میلیاردش برای پرسپولیس بوده و بقیه آن خرج دو باشگاه دیگر شده است.

حالا این ماجرا را بگذارید کنار ناتوانی عجیب استقلال در جذب کاوه رضایی و محسن مسلمان تا به نتایج جالبی برسید.

باشگاهی که ابتدای فصل همه ملی‌پوشانش را با قدرت نگه داشت و کلی هم خرید خوب داشت، چطور ناگهان به چنین وضعی مبتلا شد؟

***بازیکن چپ پای ملی پوش در آستانه پیوستن به پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس به زودی با دفاع چپ تیم ملی قرارداد امضا خواهد کرد. ضرغام اسماعیل داود القریشی دفاع چپ تیم ملی عراق است که سخت مورد توجه حمید درخشان قرار گرفته و از مسئولان باشگاه پرسپولیس درخواست کرده مقدمات جذب این بازیکن را فراهم کنند.

القریشی فقط 20 سال سن دارد اما با این حال 18 بازی ملی در کارنامه فوتبالی این بازیکن دیده می‌شود و در آخرین بازی تیم ملی عراق که مقابل تیم ملی ازبکستان بود در ترکیب ثابت تیم ملی کشورش حضور داشت.

مدافع چپ 20 ساله عراقی از سال 2010 در تیم الشرطه عضویت داشته و برای این تیم تا کنون 10 گل به ثمر رسانده است. او قابلیت بازی در پست دفاع چپ و هافبک چپ را دارد اما در اکثر بازی‌های تیمش به عنوان مدافع چپ به میدان رفته و در حقیقت قرار است در پرسپولیس هم در این پست بازی کند.

مدافع مدنظر درخشان قرار است تیم ملی کشورش را در بازی دوستانه ایران مقابل عراق همراهی کند و احتمالا تا آن موقع کار پیوستن او به پرسپولیس نهایی شده است.

القریشی قرار است جانشین میثم حسینی در پرسپولیس شود، هر چند یک بازیکن استرالیایی و یک مدافع فلسطینی هم به درخشان معرفی شده اما نظر سرمربی سرخ‌پوشان روی بازیکن عراقی است تا سهمیه آسیایی پرسپولیس با جذب وی اختصاص یابد.

***کیانی بازوبند کاپیتانی را به آندو نمی دهد!

پیش از توافق قطعی آندو با تراکتورسازی گفته می شد این بازیکن علاوه بر درخواست مبلغ میلیاردی بابت قرارداد شش ماهه خواستار بستن بازوبند کاپیتانی سرخپوشان تبریزی هم شده است.

از این رو پس از پیوستن تیموریان به تراکتورسازی همه منتظر تغییر کاپیتان این تیم بودند و انتظار می رفت رسول خطیبی سرمربی جوان تراکتورسازان که به واسطه دوستنی دیرینه اش با آندو او را دوباره به تبریز برده، بازوبند را از مهدی کیانی بگیرد و به تیموریان بدهد.

اما خطیبی به شدت شایعه تغییر کاپیتان تراکتورسازی و دادن قول بازوبند به آندو را تکذیب کرده و گفته است:«آندو شرطی برای بازوبند نگذاشته و ما هم قولی برای دادن بازوبند به او نداده ایم. آندو بازیکن حرفه ای و می داند که این چیزها با اصول حرفه ای گری مغایرت دارد. کاپیتان ما مثل سابق مهدی کیانی است و تغییر نمی کند.»

***ترکیدن لب های پروتز شده یک دختر اهوازی!!

یک دختر اهوازی چندی قبل بعد از پروتز لب بالایی خود، به قصد پروتز لب پایین نزد یکی از پزشک های پوست و زیبایی معروف شهر اهواز رفت که در نهایت با ترکیدن لبش سلامت صورت و زیبایی خود را از دست داد.

برخی از سایت‌های اینترنتی با انتشار تصویری مدعی شده‌اند: مطب پزشک خاطی پلمپ شده است. پزشکان به این دختر گفته اند با ۱۰ عمل جراحی شاید تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از لب او برگردد.

***عروسی سیندرلاها در تهران!

به گفته برخی از اداره‌کنندگان تالارهای عروسی قیمت ورودی بسته به امکانات و درجه سالن متفاوت است. بقیه‌ هزینه‌های این نوع عروسی‌ها به انتخاب نوع و تعداد غذا، میوه و شیرینی انتخابی و فیلمبردار و عکاس بستگی دارد مانند همان عروسی‌های سیندرلایی.

آنها هلی‌کوپتر اجاره می‌کنند، سفر اجباری می‌روند، فیلم و کلیپ و ژورنال و عکس‌های خفن می‌گیرند، طراح و دوزنده لباس دارند، آشپز و کترینگ و باغ و نورپردازی، و البته آرایشگر و گریمور دارند ... نه قرار نیست یک فیلم سینمایی ساخته شود، این‌ هنرها و خدمات همه برای برگزاری یک مجلس عروسی است.

اصلا نمی‌توانی برای برگزاری این مراسم قیمتی تعیین کنی! با این که مراسم عروسی در فصل زمستان ارزان‌تر تمام می‌شود اما این روزها با پایان یافتن ایام عزاداری ماه صفر و رواج عروسی‌ها روزانه میلیون‌ها تومان هزینه برگزاری مراسم مختلف عروسی می‌شود.

روی یکی از هزاران دیوار شهر شماره‌ای نوشته‌ و در کنار آن یادداشت کرده‌اند: یک باغ دنج عروسی؛ تماس می‌گیریم تا باغی برای عروسی خیالی‌مان! اجاره کنیم. مرد از آن سوی خط می‌گوید: «چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟ تاریخ برگزاری‌تان را بگویید؟»

ما اصرار می‌کنیم تا قیمت را اعلام کند و او پاسخ می‌دهد:« قیمت به منویی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. از منوی ۴۰ تومن شروع شده و تا نفری ۱۸۰  تومن می‌رسد که سرو غذاهای سلطنتی را دارد. ورودی یکی از بهترین باغ‌های ما ۲۵ میلیون تومان است. اگر برای شما گران است با همین ۲۵ میلیون تومن می‌تونید یک عروسی خوب و مجلل برگزار کنید از باغ‌های دیگه ما استفاده کنید و از منوهای ارزان‌تر!»

با یک مرکز مزون دوخت لباس عروس در منطقه کامرانیه تماس می‌گیریم و خانمی از آن سوی خط درباره قیمت لباس‌های عروس می‌گوید:« الان گروه‌هایی این‌قدر قوی و پولدار هستند که می‌روند از فرانسه یا ترکیه لباس می‌خرند بعضی‌های‌شان هم پیش ما می‌آیند. گروه‌های ضعیف‌تر می‌روند مرکز شهر لباس عروس آماده می‌خرند و یا سفارش می‌دهند و طبقه متوسط هم بین مزون‌ها در حرکتند.»

از او قیمت می‌خواهیم و می‌شنویم:« لباس‌های مزون ما از سه تومن شروع می‌شوند و سقف قیمتی ندارند همه دانتل هستند برای همین کمی گران‌ترند قبلا ساتن مد بود حالا دانتل مد است. اگر زنجیره کامل باشد کار یک لباس عروس سه روز بیشتر طول نمی‌کشد. زنجیره شامل طراح، کسی که برش می‌زند، کسی که می‌دوزد و فردی که کار دست روی لباس انجام می‌دهد می‌شود.»

برگزاری مراسم عروسی تبدیل به یک صنعت پولساز شده است که فقط دو ماه در سال تعطیل است. حالا صدها نفر در کترینگ‌ها و خدمات مجالس عروسی مشغول به کارند و خدمات مجالس عروسی را انجام می‌دهند و در نهایت از یک عروسی صدها شاخه گل، بادکنک ترکیده، غذا و نوشیدنی میوه و شیرینی نیمه خورده باقی می‌ماند و البته یک فیلم و ده‌ها قطعه عکس و یک آلبوم و کسی هم ضامن خوشبختی آنها نیست.

در گوشه دیگری از شهر در خیریه‌ها و جلسات خانگی برای برگزاری عروسی‌های کم‌هزینه پول جمع‌آوری می‌کنند و در گوشه پنهان‌تر جوانانی هستند که زیر بار وام‌ها و قرض‌های کلان‌تر می‌روند برای برگزاری عروسی‌های خیلی خیلی متوسط.

***تنبلانه ترین و مسخره ترین ورزش در دنیا

اولین کلمه ای که در تضاد برای تنبل می توان استفاده کرد "ورزش" است. افرادی که تنبل باشند به هیچ عنوان ورزش را راهی برای کسب سلامتی نمی دانند اما در سال 2006 یک ورزش جدید را ژاپنی ها به جهانیان معرفی کردند که مخصوص این افراد است.

در این ورزش عجیب که تنها نیاز است نشیمن گاه را چند سانتی از زمین بلند کنید، تنبل ها قادر به کسب عنوان قهرمانی هستند. در این ورزش شما باید با حرکت بدن نشیمن را از زمین جدا کرده و یک طناب را از زیر خودتان عبور دهید.

به تازگی یک ژیمناستیک کار 20 ساله چینی به نام "یی ژیهوا" توانست رکورد دنیا را از دست ژاپنی ها خارج کند. او در عرض یک دقیقه 166 بار طناب را از زیر خود رد کرد و نامش وارد کتاب گینس شد.

ودر پایان/لختی با شهدا

**اگر شما هم بودید از بوی کباب بدتان می آمد!

ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﺩﺍﺷﺖ ﺑﻪ ﺑﻮﯼ ﮐﺒﺎﺏ! ﺣﺎﻟﺶ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺪ ﻣﯽ ﺷﺪ.

ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺑﻪ ﺑﻮﯼ ﮐﺒﺎﺏ ﺣﺴﺎﺳﯽ؟

ﮔﻔﺖ: «ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﻣﯿﻦ ﺑﻮﺩﯼ ﻭ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﯾﻪ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﭼﺎﺷﻨﯽ ﻣﯿﻦ ﻓﺴﻔرﯼ ﻋﻤﻞ می کرﺩ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﻟﻮ ﻧﺮﻩ ﻣﯿﻦ ﺭﻭ می گرﻓﺖ ﺯﯾﺮ ﺷﮑمش ﻭ ﺫﺭﻩ ﺫﺭﻩ می شد ﻭ ﺣﺘﯽ ﺩﺍﺩﯼ ﻧﻤﯽ ﺯﺩ و ﻓﻘﻂ ﺑﻮﯼ گوﺷﺖ ﮐﺒﺎﺏ ﺷﺪﻩ به مشامت می رسید، ﺗﻮ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﻮ ﺣﺴﺎﺱ نمی شدی...؟؟»

 ***بعد از دعای کمیل، صورت همه بچه ها سیاه شده بود!

شب جمعه بود؛ بچه ها جمع شده بودند تو سنگر برای دعای کمیل.

چراغا رو خاموش کردند. مجلس حال و هوای خاصی گرفته بود. هرکسی زیر لب زمزمه می کرد و اشک می ریخت.

یه دفعه اومد گفت: اخوی بفرما عطر بزن... ثواب داره.

آخه الان وقتشه؟

بزن اخوی... بو بد میدی... امام زمان نمیاد تو مجلسمونا! بزن به صورتت کلی هم ثواب داره.

بعد دعا که چراغا رو روشن کردند صورت همه سیاه بود!

تو عطر جوهر ریخته بود...!

بچه ها هم یه جشن پتوی حسابی اش گرفتند...

***بعد از شهادتم مرا در آمبولانس نگذارید، می ترسم سرم گیج برود!

وصیت نامه هم بود وصیت نامه های اول جنگ. این اواخر دیگر به ندرت می شد کسی در وصیت نامه اش چهارتا حرف حسابی بزند.

طبیعی هم بود. وصیت کردن دیگر چه جایی می توانست داشته باشد، آن هم برای کسانی که معمولا در هفت آسمان یک ستاره هم نداشتید.

دوستی وصیت کرده بود: «وقتی شهید شدم، شما مرا که می شناسید، مواظب باشید مرا در آمبولانس نگذارید. می دانید که من بدماشین هستم و می ترسم سرم گیج برود، آن وقت مجبور شوند سرم به من وصل کنند.»

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.