1403-02-13 11:29
241
1
89833
نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شواری اسلامی تاکید کرد:

نقش کلیدی معلمان در فرآیند پرورش نسل جوان

نماینده شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان به‌ عنوان مهره‌های کلیدی در فرآیند پرورش نسل جوان، نقشی بسیار مهم و حیاتی دارند.

رضا آریان‌پور در گفتگو با پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما» با تبریک هفته معلم گفت: معلمان به‌ عنوان حلقه کلیدی در فرایند پرورش نسل جوان، نقشی بسیار مهم و حیاتی دارند و آن‌ها نه تنها دانش‌آموزان را به دنیای دانش معرفی می‌کنند؛ بلکه ارزش‌ها، اخلاقیات، و مسئولیت‌های اجتماعی را نیز در آن‌ها تقویت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حوزه آموزش‌ و پرورش حوزه‌ای حساس و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و درخور خود است؛ افزود: در سال‌های اخیر برنامه‌های متنوعی جهت ارتقاء کیفیت بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش در کشور در نظر گرفته و اجرا شده است.

این نماینده خانه ملت بیان کرد: این برنامه‌ها شامل، افزایش فضاهای فیزیکی، بهبود و ایمن‌سازی فضاهای آموزشی موجود، تجهیز مدارس به امکانات آموزشی، کمک‌آموزشی، سرمایشی، گرمایشی و اداری مناسب، بازنگری در سیاست‌ها و راهبُردهای آموزشی، استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش، ارتقا توانمندی معلمان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌های تخصصی، و ارتقا متون و برنامه‌های تحصیلی و کتب درسی است.

آریان‌پور با بیان اینکه قشر معلم و فرهنگی با توجه به جایگاه خطیر و مهم و سرنوشت‌ساز آنها شایسته احترام و توجه ویژه هستند؛ گفت: مجلس یازدهم نیز در راستای حمایت از این عزیزان زحمت‌کش و قدردانی از معلمان پرتلاش، قانون رتبه‌بندی را که جزو مطالبات قدیمی فرهنگیان بود و سال‌ها مسکوت مانده بود را علی‌رغم مخالفت‌ها و چالش‌هایی که سر راه آن بود مصوب کرد.

وی توضیح داد: قانون رتبه‌بندی با پیگیری‌های مستمر نمایندگان به مرحله اجرایی رسید، با اجرای این قانون تا حدودی میزان دریافتی معلمان افزایش یافت که کمکی در بهبود معیشت معلمان خواهد بود و از طرف دیگر باعث افزایش انگیزه و تلاش آنها در جهت کسب امتیاز لازم برای قرارگیری در رتبه‌های بهتر خواهد شد، همچنین از بعد نظارتی پیگیر تبدیل وضعیت و احقاق حقوق معلمان نهضت، خرید خدمات، پیش‌دبستانی، قرآنی و غیره بودیم، به‌عنوان نماینده مجلس، ما مسئولیت داریم تا قوانین و سیاست‌هایی را تدوین کنیم که در کنار بهبود شرایط زندگی و کاری معلمان و کاهش دغدغه‌های آنها، در بهبود شرایط آموزش‌وپرورش فرزندان مردم و تقدیم دانش‌آموزانی باسواد و فرهیخته به جامعه و خانواده‌ها مؤثر باشد.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه نقش دولت در تسریع پیشبرد اهداف آموزشی کشور را مهم و اساسی دانست و اظهار کرد: بی شک، ارتقا نقش و انگیزه معلمان در پرورش نسل آینده از اولویت‌های اصلی دولت و متولیان سیستم آموزشی کشور باید باشد و ایجاد بسترهای مناسب برای ارتقا شرایط کاری و اجتماعی معلمان، ارتقا مهارت‌ها و توانایی‌های آن‌ها، و حمایت از آن‌ها در تحقق اهداف آموزشی و پرورشی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: مسلماً، معلمان به‌عنوان پایه و اساس ساختار آموزشی کشور، به حمایت و قدرشناسی تک‌تک آحاد جامعه نیاز دارند و ارتقا نقش و جایگاه معلمان در پرورش نسل آینده یک وظیفه مشترک است که نیازمند همکاری و پشتیبانی مسئولین، خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه با معلمان و نظام آموزشی است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.