1402-06-10 18:59
870
0
86301
استاندار گلستان در خطبه‌های نمازجمعه گرگان خبر داد:

گلستان در مسیر توسعه با اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی و اقتصادی

 استاندار گلستان گفت: در سفر دوم آقای رئیسی به استان نزدیک به ۹۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طرح عمرانی و اقتصادی تحول‌آفرین در حوزه‌های مختلف افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ استاندار ظهر امروز و به‌عنوان سخنران نمازجمعه گرگان با اعلام این خبر گفت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های افتتاحی و نزدیک به ۷۹ هزار میلیارد تومان برای طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

 علی‌محمد زنگانه افزود: طرح علاج بخشی خلیج گرگان با پیشرفت فیزیک ۹۰ درصدی لایروبی کانال اصلی، افتتاح اسکله گردشگری جزیره آشوراده با ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه، طرح فیبر رسانی به کسب‌وکارها، مدارس و منازل که گلستان را به چشم‌انداز سرزمین هوشمند نزدیک‌تر می‌کند، زهکشی ۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی، تجهیز ۲ هزار و ۱۷۰ هکتار به سامانه‌های نوین آبیاری، ۴۸۰ هکتار بیابان‌زدایی، ۳۰۰ هکتار مدیریت روان آب‌ها، ۱۶۰ هکتار مرمت و بهسازی روان آب‌ها با سطح ۱۶۰ هکتار، بهره‌برداری از ۴۲ کیلومتر راه جدید بهسازی ۱۷۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی، اجرای ده دوربرگردان ایمن، احداث ۳ دهنه پل ۸ متری و تأمین ۲۰ کیلومتر روشنایی از مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی در سفر دوم رئیس‌جمهور به گلستان خواهد بود.

 وی همچنین به طرح مهم تکمیل سد نرماب برای بهره‌مندی ۵۳۵ هزار نفر از ساکنان شرق گلستان از آب اشاره کرد و ادامه داد: در سفر نخست آقای رئیسی به استان یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل این سد اختصاص یافت که تاکنون بیش از ۹۷۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافت.

 استاندار گفت: طرح فاضلاب گنبدکاووس با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار بعد از ۱۸ سال برای ۳۰ هزار انشعاب جدید در سفر رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

 زنگانه همچنین با اشاره به‌اضافه کردن ۷ هزار مگاوات تولید برق در دو سال اخیر به همت دولت سیزدهم گفت: ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح در این بخش داریم که ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن برای تأمین برق استان در سفر دوم آقای رئیسی به بهره‌برداری خواهد رسید.

 آغاز عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی گلستان با حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با حضور رئیس‌جمهور و ساخت و توسعه نیروگاه با ۲۰ هزار میلیارد تومان هم خبری دیگری بود که استاندار به آن اشاره کرد.

 استاندار گلستان همچنین در بخش دیگری از سخنانش از پرداخت مابه‌التفاوت قیمت خرید تضمینی گندم‌کاران تا پایان شهریور خبر داد و گفت: با تلاش هیئت دولت و پیگیری ویژه رئیس‌جمهور تا آخر شهریور مطالبات باقی‌مانده گندم‌کاران که شامل مابه‌التفاوت قیمت خرید تضمینی امسال با پارسال است پرداخت می‌شود.
انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.