1402-06-02 16:14
507
0
86222
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس تاکید کرد:

پرهیز از اختلاف مهمترین وظیفه علمای شیعه و سنی

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: مهمترین وظیفه علمای شیعه و سنی پرهیز از اختلاف است.

به گزارش گلستان‌ما، آخوند عبدالباسط نوری‌زاد روز پنجشنبه دوم شهریور ۱۴۰۲ در نهمین یادواره ۷۹ شهید طلبه و روحانی استان گلستان که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه علمای دین در هدایت مردم گفت: مهمترین وظیفه علمای شیعه و سنی پرهیز از اختلاف و احترام متقابل است.

 

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس افزود: خوف و خشیت الهی دیگر وظیفه علمای دینی است که باید مدنظر آنان که در صف نخست نبرد فرهنگی و تبلیغ معارف اسلامی هستند، قرار گیرد.

 

وی اضافه‌ کرد: رسالت علما و روحانیون همانند نبی مکرم اسلام (ص) و سایر انبیای الهی تبلیغ دین و هدایت مردم است و شهدای این قشر هم برای دفاع از اسلام و سرزمین اسلامی مان جان خویش را نثار کردند.

 

آخوند نوری‌زاد ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال ایجاد اختلاف بین علما و روحانیون از مذاهب و فرق اسلامی و نیز بین مسئولان و مردم هستند که راه مقابله با این حربه دشمن پرهیز از اختلاف و احترام متقابل علما از هر مذهب و فرق اسلامی است.

 

به گفته امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس، علما و روحانیون در عصر امروز باید تابع منویات رهبر معظم انقلاب باشند.

 

آخوند نوری‌زاد افزود: دشمن به دنبال تضعیف ایمان بانوان و دختران این سرزمین است، لذا علما و روحانیون در آگاهی بخشی به جامعه به ویژه بانوان بیشتر تلاش کنند.

 

حجت الاسلام محمود ترابی، امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای روحانی، گفت: عزت و اقتدار و آرامش و امنیت ایران اسلامی ما مرهون خون شهیدان شیعه و اهل سنت است.

 

وی به وحدت حاکم بین اقوام و مذاهب اسلامی در گلستان اشاره کرد و افزود: این استان می‌تواند به عنوان الگوی خوب وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام معرفی شود.

 

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.