1403-02-09 15:10
167
0
89774
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

پارک ۵ هکتاری آزادشهر جزو اراضی ملی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: پارک پنج هکتاری داخل شهر آزادشهر در زمره اراضی ملی قرار می‌گیرد و مدارک مثبت در دادگاه تجدیدنظر در حمایت از شهرداری این شهر ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»؛ حمید سلامتی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در گفتگو با خبرنگاران ظهار کرد: مباحثی در خصوص ادعای یک فرد در مورد پارک ۵ هکتاری آزادشهر مطرح شده و این فرد علیه شهرداری آزادشهر اقامه دعوا کرده است.

 وی گفت: پارک درون محدوده شهری، آزادشهر قرار دارد و قبل از سال ۱۳۴۲ در اختیار شهرداری این شهر بود.
 سلامتی افزود: چون عرصه مذکور در اختیار شهرداری بود، منابع طبیعی تاکنون برگ تشخیص فرم شماره ۵ را تکمیل نکردیم.
 وی ادامه داد: پوشش عرصه مذکور از درختان انجیلی، بلوط که بیانگر آن است که محدوده یادشده در زمره جنگل‌های ملی کشور بوده است و حدود ۶۰ سال در اختیار شهرداری بود.
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: فرد مدعی پارک، در دادگاه بدوی توانست شهرداری آزادشهر را محکوم کند؛ اما ما در منابع طبیعی برگه تشخیص و فرم شماره ۵ را تکمیل نموده و رأی ملی‌شدن گرفتیم.
 سلامتی گفت: در دادگاه بدوی ما طرف حساب نبودیم، اما ادله و مستندات کافی برای دادگاه تجدیدنظر در اختیار داریم و این پارک ۵ هکتاری، به طور حتم جزو اراضی ملی تلقی می‌شود.
 گفتنی است؛ بر اساس برخی اخبار منتشر در فضای مجازی فردی با اقامه دعوا علیه شهرداری آزادشهر موفق شد تا در رأی دادگاه بدوی، مالکیت حدود ۵ هکتار از پارک شهر آزادشهر را تصاحب کند. فعالان و دوستداران طبیعت خواهان ورود جدی دستگاه قضایی برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی شده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.