1402-06-04 10:27
663
0
86242
استاندار گلستان:

تلاش برای آبگیری سدنرماب در سفر رئیس‌جمهور به گلستان

استاندار گلستان گفت: با تخصیص اعتبارات به پروژه سدنرماب در تلاشیم آبگیری سد نرمال در سفر رئیس‌جمهور انجام شود.

به گزارش گلستان ما، علی‌محمد زنگانه در آیین افتتاح پروژه‌های هفته دولت در شهرستان آق‌قلا اظهار کرد: در انتهای دولت گذشته اعتبار تملک دارایی یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و در دوساله آخر آن چهارهزار میلیارد تومان بوده است و این عدد به ۱۶ میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان در دو سال دولت سیزدهم رسیده است.

استاندار گلستان ادامه داد: یکی از بحران‌های اصلی استان آب است و در دولت سیزدهم دو هزار میلیارد تومان هزینه شده است، کارشناسان بیان می‌کردند اگر کار ویژه‌ای برای گلستان رقم نخورد در مرکز استان یک ساعت میانگین آب خواهیم داشت و اعتبارات حوزه آب در گرگان ۳۷ برابر شد.

زنگانه یادآور شد: در برخی از شهرستان‌ها نیز اعتبارات حوزه آب ۱۱ تا ۱۴ برابر افزایش‌یافته است، وضعیت فعلی مطلوب نیست و ۹۹ درصد آب شرب استان از آب‌های زیر زمینی تأمین می‌شود.

وی افزود: دولت یک هزار میلیارد تومان برای سدنرماب اختصاص داده که ۹۷۰ میلیارد تومان تا این لحظه برای سد نرماب واریز شده است و آخرین واریزی سال ۱۴۰۲ بوده و ۱۰۰ درصد از ۸۵ میلیاردی که برای سد نرمال بوده تخصیص‌یافته است.

رنگانه خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که در سفر رئیس‌جمهور آب‌گیری سد را آغاز کنیم، استان گلستان جزو سه استانی است که در چهار شاخصه معدن، صنایع، خدمات و کشاورزی رشد اقتصادی مثبتی را داشته است.

وی یادآور شد: رشد صنعتی گلستان ۷.۹ درصد بوده و این اتفاق بزرگی است و مدیران اجرایی استان در کنار هم ایستادند و برای توسعه استان تلاش می‌کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: نرخ بهره‌وری نیروی کار گلستان رتبه یوم در کشور است و نرخ بیکاری استان ۰.۶ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع پتروشیمی از دیگر پروژه‌هایی مهمی است که پیگیری می‌شود، در گلستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن در هفته دولت آغاز می‌شود.

وی گفت: منطقه آزاد ما زمانی موضوعیت پیدا می‌کند بتوانیم زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم و ۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول یادآور شد: دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه زیرساختی برق در استان از هفته دولت تل سفر رئیس‌جمهور به استان اجرا خواهیم کرد.

زنگانه خاطرنشان کرد: سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در گلستان آماده بهره‌برداری است که دو هزار و ۵۰۰ نورد آن در بخش‌های روستایی قرار دارد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.