1402-07-06 11:17
324
0
86666
در راستای کاهش چالش‌های زیست محیطی؛

استاندار گلستان با وزیر محیط‌زیست ترکمنستان دیدار کرد

در راستای کاهش چالش‌های زیست محیطی به‌ویژه موضوع گرد و غبار، استاندار گلستان با وزیر محیط‌زیست ترکمنستان دیدار کرد.

به گزارش گلستان ما؛ استاندار گلستان در سفر به ترکمنستان در راستای کاهش چالش‌های زیست‌محیطی به ویژه موضوع گرد و غبار استاندار گلستان با وزیر محیط زیست ترکمنستان دیدار کرد.

علی‌محمد زنگانه در حاشیه این دیدار گفت: به دلیل تغییرات اقلیمی در کره زمین به ویژه در منطقه ما شاهد کاهش بارندگی‌ها و افزایش تبخیر و خشکسالی و روند رو به رشد بیابانی شدن هستیم.

استاندار گلستان ادامه داد:  نتیجه آن این بوده که پدیده گرد و غبار در منطقه ما به عنوان یک چالش اساسی به شمار می‌رود.

وی افزود: اتفاق رخ داده از خشک شدن دریاچه آرار تا بیابانی شدن بخشی از صحرای قره قوم که گسترش یافته و سایر مشکلات در منطقه مذاکراتی با وزیر محیط‌زیست ترکمنستان داشتیم تا در خصوص جلوگیری در پسرفت خزر با اقدام مشترک دریایی خزر و موضوعات مرتبط ایجاد کمربند سبز و کشت شورورزی و همکاری مشترک برای نجات تالاب گمیشان و سایر موضوعاتی که در زمینه محیط‌زیستی در راستای کمیت و کیفیت آب دریای خزر مد نظر قرار گرفت انجام شد.

این مقام مسئول یادآور شد: از طریق سند مشترک با همکاری دانشگاه منابع طبیعی با دانشگاه نیوزف فعالیت دانش‌بنیان در این زمینه گسترش می‌یابد.

زنگانه متذکر شد: بیش از ۹۰ درصد گرد و غبار اخیر منشا خارجی داشته که به همکاری مشترک با کشور ترکمستان و قزاقستان بر می‌گردد و در قالب کنوانسیون تهران بتوانیم گام به گام از مخاطرات مشترک را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.