1400-11-20 10:19
498
0
78537
گلستان به برکت عمر 43 ساله انقلاب اسلامی قطب کشاورزی شد؛

کلکسیون محصولات کشاورزی در گلستان به برکت انقلاب اسلامی/ خام فروشی تولیدات متوقف شود

نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی گفت: به برکت انقلاب اسلامی کلکسیونی از محصولات کشاورزی را در استان گلستان داریم، در حالیکه قبل از انقلاب در این منطقه کشت تک محصولی رواج داشت.

به گزارش گلستان ما، عبدالجلال ایری با برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمامی بخش‌ها و رشد فزاینده تولیدات کشاورزی در استان گلستان اظهار کرد: کشاورزی در این مناطق به برکت انقلاب اسلامی رونق گرفت در حالیکه قبل از انقلاب وضعیت این بخش رضایتبخش نبود.
وی زهکشی اراضی شور شمال استان را اقدامی قابل تحسین در مقایسه با قبل از انقلاب ارزیابی کرد و افزود: قبل از انقلاب در پهنه سرزمینی گرگان و دشت فقط سه هزار هکتار زهکشی انجام شده بود که آن‌هم در اختیار درباریان قرار داشت اما فقط در سالهای اخیر ۱۱۰ هزار هکتار زهکشی در گلستان به پایان رسیده و ۵۰ هزار هکتار دیگر هم در آستانه بهره برداری است .
ایری گفت : ساکنان شمال گلستان حرفه ای بجز کشاورزی ندارند که با اجرای زهکشی در اراضی زراعی این منطقه بهره وری و تولید محصول گندم و جو در این مناطق بیش از ۲ برابر افزایش یافته و زمین هایی که سال ها بایر بودند دوباره به زیر کشت رفت.
وی گفت : یکی از نیازهای اساسی و زیرساختی گلستان دربخش کشاورزی ضرورت توسعه صنایع تبدیلی آن است که دولت سیزدهم برنامه های خوبی در دست اجرا دارد.
ایری افزود: توقف خام فروشی تولیدات کشاورزی گلستان نیازمند سرمایه گذاری در فرآوری و بسته بندی است که دستگاه های مرتبط از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان می توانند نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد زیر ساخت های لازم این بخش ایفا کنند.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.