1401-12-01 22:10
293
0
83666

خدمات‌دهی به ۵۰۱ روستایی کلاله توسط دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان

اعضای گروه جهادی معاونت بهداشتی و معاونت فرهنگی دانشجویی، دانشکده دندانپزشکی و بسیج جامعه پزشکی گلستان، به ۵۰۱ نفر از مردم شهرستان کلاله خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه دادند.

به گزارش گلستان ما؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: با توجه به وسعت هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربعی کلاله و وجود بیش از ۱۱۵ روستا و محدودیت خدمات دندانپزشکی، گروه‌ جهادی دانشگاه علوم پزشکی استان با هدف خدمت رسانی به روستاهای محروم با ۲۰ تیم جهادی در قالب گروه‌های دندانپزشکی، پرستاری، اطاق عمل و هوشبری همراه با تجهیزات کامل از ۲۷ بهمن به مدت سه روز در سالن ورزشی شهدای زاو منطقه پیشکمر مستقر شدند.

دکتر موسی شبیهی افزود: بیش از ۶۰ نفر شامل دانشجویان سال آخر دندانپزشکی، پزشکان متخصص و دستیار دندانپزشک به همراه گروه‌های هوشبری و پرستاران از دانشکده دندانپزشکی گرگان و متخصصان حاضر در کلاله در این فعالیت جهادی با ۲۰ دستگاه یونیت دندانپزشکی سیار به جامعه هدف خدمت ارائه کردند.

وی بیان کرد: آموزش نکات بهداشتی مربوط به سلامت دهان و دندان، معاینات سلامت دهان و دندان به همراه عصب کشی و جرم‌گیری، کشیدن دندان، مشاوره و خدمات تخصصی با اولویت گروه‌های هدف شامل زنان باردار و مادران شیره و کودکان زیر ۱۴ سال و در صورت نیاز افراد میانسال و سالمند به مراجعه کنندگان ارائه شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: این دانشگاه امسال برای نخستین بار در کلاله، گروه جهادی را در بخش دندانپزشکی برای خدمت به ساکنان ۱۲ روستای منطقه محروم پیشکمر اعزام کرد.

شبیهی ادامه داد: طبق برنامه عملیاتی تدوین شده توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان در قالب قرارگاه جهادی دانشگاه، ارائه خدمات درمانی توسط این گروه‌ها با اولویت نیازهای هر منطقه در چندین نقطه از شهرستان کلاله از جمله دهستان تمران و کنگور هم برنامه ریزی شده و در برنامه‌های پیش رو قرار دارد.

وی افزود: در این برنامه شبکه بهداشت و درمان و کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان کلاله همکاری لازم را با گروه‌های جهادی دانشگاه در زمینه‌های حضور دندانپزشک، دستاران، پزشک عمومی، پرستار، کارشناسان بهداشت، امور دارویی و نیز تکمیل پرونده الکترونیک افراد و ثبت داده‌ها و خدمات ارائه شده به گروه‌های هدف و مراجعان در سامانه ناب و همچنین کمک‌های پشتیبانی، هماهنگی با شوراها و دهیاران منطقه داشتند.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.