1399-07-18 14:51
1240
0
70872
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در برنامه شهر فرنگ:

کمک هزینه بیکاری 15 میلیونی به تمامی اعضای صندوق هنر پرداخت می شود/ هزینه های درمان بیمه تکمیلی تا پایان آبان بروز می شود

سیدزاده گفت: با پیگیری وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی و مجموعه دولت خصوصاً دکتر نوبخت ۱۲۰ میلیارد تومان به کمک هزینه بیکاری تخصیص پیدا کرد و براین اساس در روزهای پیش رو به ۷۷ هزار عضو صندوق هر نفر مبلغ 15 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

به گزارش گلستان ما، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، شامگاه پنج شنبه هفدهم مهر با حضور در برنامه تلویزیونی شهرفرهنگ شبکه خبر خدمات این موسسه به جامعه فرهنگ، هنر و رسانه و اقدامات انجام شده برای جبران خسارت های وارد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا به فعالان فرهنگی و هنر کشور را تشریح کرد.

سیدزاده در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و کمک هزینه بیکاری ایام کرونا گفت: از آنجا که بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر مشمول دریافت بیمه بیکاری نمی شوند تصمیم گرفتیم برای حمایت از آنها مبلغی را به عنوان جایگزین بیمه بیکاری به آنها پرداخت کنیم. با پیگیری وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی و مجموعه دولت خصوصاً دکتر نوبخت ۱۲۰ میلیارد تومان به این موضوع تخصیص پیدا کرد. 

وی در ادامه افزود: براین اساس در روزهای پیش رو به ۷۷ هزار عضو صندوق مبلغ 15 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت. این مبلغ در قالب هنرکارت به اعضا پرداخت خواهد شد و تاکنون براساس فراخوان های صندوق بیش از ۵۶ هزار نفر در سامانه هنرکارت ثبت نام کرده اند.

 رایزنی برای رفع بیمه بیکاری هنرمندان در حال انجام است

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از رایزنی با دولت برای رفع موانع قانونی برقراری بیمه بیکاری هنرمندان خبر داد و تصریح کرد: اعضای صندوق از حمایت های بیمه حرف و مشاغل آزاد برخوردار هستند و بیمه شدگان آن مانند کارمندان استخدامی نیستند که از سوی کارفرما بیمه شده اند.

وی افزود: صندوق هنر نیز به اعضا، حقوقی پرداخت نمی کند بلکه تنها بخشي از حق بيمه آنها را به تأمین اجتماعی پرداخت می کنیم. برای بیمه حرف و مشاغل آزاد بیمه بیکاری در نظر گرفته نشده است چراکه اعضاي ما بابت کاري بيمه نشده‌اند و اثبات زمان بیکاری فعالان حوزه فرهنگ و هنر عملاً امکان پذیر نیست. 

سیدزاده در خصوص اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: با این وجود برای بهره مندی اعضای صندوق از بیمه بیکاری، در دولت این موضوع مطرح شد اما متأسفانه منع و خلا قانونی در این بحث وجود دارد که پیگیر رفع آن هستیم. امسال نیز بدلیل تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، طی پیگیرهای انجام شده از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی۱۲۰ میلیارد تومان بعنوان بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است.

هزینه های درمانی بیمه درمان تکمیلی تا پایان آبان به روز رسانی می شود

مدیرعامل صندوق اعتباری هنردر برنامه شهرفرهنگ شبکه خبردرباره گله‌مندی برخی اعضاي صندوق نسبت به خدمات بيمه تکميلي و بازپرداخت هزينه‌هاي درمان گفت: افتخار من این است که هیچ هنرمندی در مجموعه صندوق نگران هزینه های درمانی خود نباشد و از ۳ سال گذشته تاکنون این قول من بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه بیمه درمان تکمیلی یکی از نقص های ما ضعف اطلاع رسانی و دیگر کم اطلاعی اعضا از نحوه دریافت و پرداخت خسارت های درمانی است. 

سیدزاده در ادامه افزود: حدود ۳۰ هزار نفر از خدمات بیمه درمان تکمیلی صندوق برخوردار هستند که ۶۰ درصد حق بیمه آنها و افراد تحت تکفل از سوی صندوق پرداخت می شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اذعان داشت: سامانه بیمانو امکان نظارت بر شرکت بیمه و ارائه اطلاعات شفاف به بیمه شدگان را در پیگیری دریافت هزینه های درمانی فراهم کرده است و از مراجعات حضوری اعضا بخصوص در ایام کرونا کاسته است. 

وی تصریح کرد: برای حمایت از اعضا در ایام همه گیری ویروس کرونا صندوق هنر بیمه درمان تکمیلی ۳۰ هزار نفر از اعضای تحت پوشش را به مدت سه ماه رایگان تمدید کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.