1403-06-18 02:12
284
0
91318
سرگردانی نتیجه جلسات بدون خروجی؛

بودجه‌های مدرسه‌سازی در گرگان معطل زمین ماندند

۵۰۰ میلیارد ریال بودجه مدرسه‌سازی به خاطر فقدان زمین در گلستان معطل مانده است، خروجی جلسات هم‌اندیشی نیز بی‌فایده بوده و حالا باید منتظر ماند و دید آیا منابع طبیعی، شهرداری، مسکن و شهرسازی دغدغه‌ای برای بهبود فضای آموزشی در گرگان دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، موضوع کمبود فضای آموزشی در شهرستان گرگان مدت‌هاست که دغدغه محافل نظام تعلیم و تربیت شده است، این مطالبه گرچه بارها در نشست‌های خبری از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان مطرح شد اما شواهد نشان می‌دهد خروجی جلسات متعدد با مدیران متولی عوایدی برای رفع این دغدغه نداشت و حالا بودجه‌های مدرسه‌سازی معطل فقدان زمین ماندند تا شاید دلسوزی پیدا شود و زمین‌هایی برای ساخت مدرسه در اختیار آموزش و پرورش استان بگذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما» پیرامون کمبود فضای آموزشی در شهرستان گرگان گفت: دستگاه‌های زیادی تاکنون قول همکاری برای واگذاری زمین به آموزش و پرورش استان دادند اما تا این لحظه هیچ زمینی برای جبران وضعیت فضای آموزشی در اختیارمان قرار نگرفته است.

سیدرضا نظری با ابراز گلایه از جلسات متعدد بدون نتیجه در راستای واگذاری زمین به آموزش و پرورش بیان کرد: متولیان امر برای تحقق این موضوع جلسات زیادی گذاشتند اما نتیجه لازم حاصل نشد.

وی با استقبال از پیشنهاد ارگان‌ها و نهادها برای دریافت زمین گفت: هر سازمانی که بتواند زمینی در اختیارمان قرار دهد می‌توانیم ساخت و ساز مدرسه را بلافاصله شروع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان افزود: اگر ادارات با آموزش و پرورش در راستای واگذاری زمین همکاری کنند می‌توانیم فضای آموزشی را گسترش دهیم و تراکم دانش‌آموزی در مدارس و کلاس‌های درس را ساماندهی کنیم.

نظری بیان کرد: اگر تعداد دانش‎آموزان حد نصاب لازم را در کلاس داشته باشد و بیش‌تر از حد مجاز در کلاس‌های درس ننشینند بازدهی آموزشی افزایش پیدا می‌کند.

وی در خصوص تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس مدارس دولتی گرگان گفت: برخی کلاس‌ها تا سقف ۴۰ دانش‌آموز در کلاس هستند به عنوان کارشناس و معلمی که سال‌ها در آموزش و پرورش بودم و تدریس کردم معتقد هستم وجود ۴۰ نفر دانش‌آموز در یک کلاس درس نمی‌تواند آموزش کیفی لازم را در پی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان افزود: باید تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس کم‌تر شود تا بچه‌ها بتوانند از فضاهای آموزشی بیشتری بهره ببرند و معلم بتواند در ارائه مسائل علمی موفق عمل کند.

نظری با قدردانی از معلمان استان گلستان که با جان و دل در کلاس‌های درس وقت می‌گذارند، گفت: استاندارد فضای آموزشی برای یک کلاس درس ۲۵ الی ۳۰ نفر است تقریباً فضای آموزشی خوبی در بعضی از شهرها وجود دارد و استاندارد لازم رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر می‌توانستیم سه الی چهار مدرسه دولتی در گرگان بسازیم قطعاً این فضای ۴۰ نفره به ۲۵ نفر نهایت ۲۷ نفر می‌رسید آن وقت امر آموزش کیفی تسهیل می‌شد.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص جانمایی مدارس دولتی جدید در صیاد شیرازی، توشن و قلعه‌حسن گرگان گفت: تا این لحظه در این نقاط هیچ زمینی در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته است.

نظری ابراز کرد: آموزش و پرورش در بحث ساخت و ساز هیچ مشکلی ندارد و بودجه کافی داریم اما زمین برای ساخت و ساز نیست برخی از شهرستان‌های با کمک خیرین پای کار مدرسه‌سازی آمدند که جا دارد از آنها تشکر کنم.

وی بیان کرد: برای اول مهر امسال ۴۲ الی ۴۳ مدرسه جدید در سطح استان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، سال قبل هفته‌ای یک مدرسه را تحویل می‌دادیم اما در این چهار الی پنج ماه هر چهار روز یک مدرسه تحویل می‌دهیم به این معنا که اگر زمین در گرگان در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد نوسازی مدارس با سرعت زیادی پای کار است.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان از ارگان‌های ذی‌ربط مانند شهرداری گرگان، منابع طبیعی و آبخیزداری، مسکن و شهرسازی خواست همکاری لازم را در این زمینه با آموزش و پرورش استان داشته باشند و در جایی که شرایط واگذاری زمین دارند برای ساخت مدرسه دریغ نکنند.

نظری با بیان اینکه ساخت مدرسه جزو ملزومات و دغدغه‌های آموزشی شهر گرگان است، گفت: بچه‌ها با درس خواندن در همین مدارس که تحصیل می‌کنند قرار است آینده مملکت، شهر و استان را متحول کنند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.