1400-02-22 08:36
833
0
74568
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان عنوان کرد؛

عید سعید فطر، ضیافتگاه وصال حق در فصل بندگی است/ جزئیات اقامه نماز عید فطر در گلستان

دیلمی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، نماز عید در مساجد و اماکن دینی با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و با حفظ تمامی دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

 به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام رضا دیلمی در آستانه عید سعید فطر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان،  با محوریت « تحقق زنجیره تواصی به حق و نشر فضیلت ها » عملیات فرهنگی، اجتماعی و قرآنی فصل بندگی با ۱۵ کارگروه تخصصی با موضوعات مختلف در گلستان برگزار شد.

وی افزود: این برنامه ها با استفاده از ظرفیت عظیم تشکل های دینی، انقلابی و مردمی با راهبری شبکه تبلیغی در کارگروه های مختلف همچون تبلیغ نوین، رسانه، کودک و نوجوان، مساجد، هیات، بانوان، محتوا و ارتباطات و...برگزار شد.

دیلمی با اشاره به برگزاری طرح محله همدل، ابراز کرد: این طرح با هدف ایجاد وحدت، همدلی، همبستگی اجتماعی، هم افزایی، امید آفرینی،خدمت رسانی و حل مسائل و مشکلات در قامت محلات و به صورت مردم پایه، در حال اجرا می باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: تاکنون علاوه بر اعزام گروه های جهادی، حدود دو هزار و ۴۰۰ نفر از مردم استان در محلات مختلف به عنوان داوطلب جهادی، برای حل مسائل و مشکلات محله خودشان با ارسال عدد ۱ به سامانه ۵۰۰۰۱۷۵ در این طرح، ثبت نام کرده اند که این روند تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

دیلمی بیان کرد: همچنین در طول ماه مبارک رمضان با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا، مساجد به عنوان پایگاه تواصی به حق و مدیریت بحران  با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باز بود  و در شبهای قدر برنامه های  بسیارخوبی در سطح استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه مسابقات و برنامه های فرهنگی متعددی با استفاده از ظرفیت جامعه نخبگانی استان در این ایام پیش بینی شد، تصریح کرد: در  ایام ماه مبارک در فضای مجازی برنامه های متعددی همچون  منبر های مجازی، جزخوانی، ادعیه خوانی روزانه، مناجات خوانی، مسابقات فرهنگی، ارسال محتوا و ...اجرایی شد.

دیلمی افزود:در بحث محتوا، در سایت « مبشران » و  با محتوای عملیات فصل بندگی،  مباحثی بسیار فاخری در موضوعات متنوع معرفتی، بصیرتی و ... پیش بینی شد تا مردم مومن و انقلابی  استان از آن استفاده کنند.
 
وی در ادامه عید سعید فطر را به معنای بازگشت انسان به آفرینش عنوان کرد و افزود: عید فطر، عید عبادت، بندگی و شستشوی دل از زنگار و معاصی و عید یک ماه مراقبه، محاسبه و تعالی و مبارزه با نفس است.

دیلمی بیان کرد: عید فطر ضیافتگاه وصال در فصل بندگی است.

وی  ضمن تبریک فرا رسیدن این ایام خجسته به مردم شریف استان ، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، نماز عید سعید فطر در مساجد و اماکن دینی با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و با حفظ تمامی دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح  کرد: در شهرهای قرمز و نارنجی، اقامه نماز ضرور تا در فضای باز برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.