1399-12-18 22:15
1005
0
73598
گزارش روز دوم حضور وزیر میراث فرهنگی در گلستان؛

افتتاح 12 طرح میراث فرهنگی تا آغاز ساخت بزرگترین مجتمع گردشگری و تجاری گلستان

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روز دوم سفر خود در گلستان ۱۲ طرح میراث فرهنگی، سه خانه قدیمی مرمت شده و ساخت بزرگترین مجتمع گردشگری، تفریحی و تجاری استان را افتتاح و از نخستین مزرعه گردشگری کشور در گرگان بازدید کرد.

به گزارش گلستان ما؛  در روز دوم حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گلستان سه خانه قدیمی مرمت شده منازل شفیعی ها، باقری ها و رضا قلی نژاد در بافت تاریخی گرگان با کاربری اقامتی، پذیرایی و گردشگری افتتاح شد.

برای مرمت و احیا این سه میراث ارزشمند ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

خانه تاریخی شفیعی گرگان با کاربری اقامتی با ۴۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری احیا شد.

این واحد اقامتی که با یکهزار متر مربع زیربنا، ۹ اتاق و ۲۰ تخت افتتاح شده است زمینه اشتغال زایی ۱۵ نفر را فراهم کرده است.

افتتاح نخستین مزرعه گردشگری کشور در استان گلستان

مونسان سپس از مزرعه توسکا شهرستان گرگان بازید کرد و گفت: در این مزرعه با غرس نهال بر حمایت از طرح‌های گردشگری شامل بوم گردی،گردشگری کشاورزی و مرمت خانه‌های قدیمی تاکید می کنیم.

وی سپس اکو کمپ این مجموعه گردشگری را افتتاح کرد.

  سپس با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور ۱۳ طرح میراثی با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

علی اصغر مونسان در آیین متمرکز پروژه‌های حوزه میراث‌فرهنگی کشور اظهار کرد: امروز شاهد بهره برداری ۳۲۰ پروژه میراث فرهنگی در کشور و ۱۲ پروژه این وزارتخانه در گلستان هستیم.

وی افزود: امروز در گرگان ۱۲ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیارد ریال در حوزه میراث‌فرهنگی به بهره‌برداری می‌رسد.

گلستان قطب گردشگری و طبیعت گردی کشور می شود

مونسان گفت: ظرفیت اقامتی استان گلستان با پروژه‌های در جریان در حوزه گردشگری از ۵ هزار و۸۰۰ تخت اقامتی به ۵۰ تخت افزایش می‌یابد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد:  امروز توجه جدی  به مرمت مساجد و اماکن مذهبی کشور داریم و حجم بالایی از نگه داشت این آثار توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال انجام است.

وی بیان کرد:  یکی از برنامه‌های راهبردی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تنوع بخشیدن به محصولات گردشگری کشور است و صرفاً از گردشگری فرهنگی تاریخی خارج‌شده و همه ظرفیت‌های موجود کشور را در خدمت گردشگری گرفته‌ایم.

مونسان اذعان کرد: در استان گلستان یکی از موضوعات مهم بخش گردشگری کشاورزی است و امروز به‌اتفاق مسئولان استانی از مزرعه‌ای بازدید کردیم که کار کشاورزی را در کنار گردشگری قرار داده است.

ترویج گردشگری کشاورزی

وی تاکید کرد: امروز گردشگری کشاورزی به مجموعه گردشگری کشور افزوده‌شده است در این نوع از گردشگری  علاوه بر ایجاد محیطی مفرح برای مردم ترویج کشاورزی برای علاقه‌مندان به این حوزه نیز پیگیری می‌شود.

مونسان ابراز کرد: مرمت بناهای تاریخی با هدف مقابله با تهاجمات فرهنگی، توجه جوانان به معماری ایرانی و اسلامی، مرمت بناها با استفاده از سرمایه های مردمی و کمک های دولتی در حال انجام است.

در این ارتباط ویدئو کنفرانسی دکتر روحانی ریاست جمهوری گفت: تامین اعتبار لازم جهت اجرای هر گونه طرح مرمتی که می تواند تا انتهای دولت تدبیر و امید مورد بهره برداری قرار گیرد انجام خواهد شد

آغاز ساخت بزرگترین مجتمع گردشگری، تفریحی و تجاری گلستان

در ادامه عملیات ساخت بزرگترین مجتمع گردشگری، تفریحی و تجاری گلستان در گرگان با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز شد.

استاندار گلستان در این مراسم گفت: اجرای پروژه ها در زمان تعیین شده مانع تحمیل هزینه اضافی خواهد شد و می تواند سرعت بهره مندی مردم از طرح ها را افزایش دهد.

هادی حق شناس افزود: امروز شاهد کلنگ زنی پروژه های میراث فرهنگی در گلستان با اعتبار بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هستیم که اشتغال هزار و ۸۳۳ نفر را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: تلاش ما ارتقای ظرفیت های حوزه گردشگری است و باید تلاش کنیم پروژه ها در زمان تعیین شده خود اجرا شود که این امر موجب کاهش هزینه ها و اجرای پروژه با زمان اعتبار پیش بینی شده می شود.

فرماندار گرگان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این پروژه با اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان، اشتغالزایی ۶٠٧ نفر و با بنای ۷۹ هزار متر مربع در گرگان به بهره برداری خواهد رسید.

محمد حمیدی افزود: این پروژه شامل هتل به همراه ٩۶ باب واحد اقامتی رستوران و کافی شاپ و ١۴٠ واحد پارکینگ، سالن های چند منظوره، همایش و تالار، فضای فرهنگی و سینما، مجموعه تفریحی پارک آبی،  ٧٣ باب واحد تجاری، رستوران، فست فود، فود کورت و فضای تجاری،  ٢٧۵ واحد پارکینگ فضای تجاری و فضای سبز است

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود این پروژه ظرف ٢۴ ماه آینده به بهره برداری برسد.
انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.