1399-08-01 09:59
2917
1
71162
دانشگاهی که رییس ندارد؛

حق شناس و نقش اساسی اش در تحول دانشگاه فرهنگیان گلستان + گزینه های ریاست

متاسفانه بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید رویکرد سیاسی دانشگاه فرهنگیان گلستان با آمدن یک سیاسی تندرو شدت گرفت به طوری که روزی نبود صدای حاشیه ای از این دانشگاه بیرون نیاید و جالب اینجا بود که بیشترین حواشی نسبت به سایر دانشگاه های استان از این دانشگاه که ذاتا باید آرامتر و فرهنگی تر باشد بیرون می آمد.

به گزارش گلستان ما، دانشگاه فرهنگیان به عنوان کانون تولید علم و دانش و تجربه آموزی معلمان این مملکت که باید فرزندان این مرز و بوم را آمورش و پرورش دهند ، همواره مورد اهمیت بوده و هست.

متاسفانه بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ رویکرد سیاسی دانشگاه فرهنگیان گلستان با آمدن مسعودی که یک سیاسی تندرو بود ، شدت گرفت.

روزی نبود که صدای حاشیه ای از این دانشگاه بیرون نیاید و جالب اینجا بود که در حضور دانشگاه هایی چون منابع طبیعی گرگان ، جامع گلستان ، دانشگاه ازاد و پیام نور ، بیشترین حواشی از دانشگاه فرهنگیان که ذاتا باید آرامتر و فرهنگی تر باشد بیرون می آمد.

کار بجایی رسید که در مناظره قدیری ابیانه و صادق زیباکلام درگیری لفظی مسئول وقت حراست دانشگاه فرهنگیان یعنی محمدرضا مازندرانی و قدیری ابیانه باعث شد تا مهمان تهرانی یک سیلی توی گوش مسول حراست بیندازد، مازندرانی بعد از این درگیری و پیگیری های ابیانه از تهران، از دانشگاه فرهنگیان به جایی دیگر تبعید شد .

اما دست سیاست باز او را به دانشگاه فرهنگیان برگرداند و در حالیکه دانشگاه خسته از سیاسی کاری مسعودی می توانست نفسی چاق کند اما آمدن مازندرانی سیاسی کار، دوباره امیدها را نامید کرد.

اگر مسعودی سیاسی کاری می کرد خودش تنها بود اما مازندرانی حزب را به درون دانشگاه فرهنگیان آورد ، او چهره های شاخص اصلاح طلب تندرو چون امید شهریاری ، احمدی نصرابادی ،فریدون مردانی را در این دانشگاه پست داد.

این دانشگاه در انتخابات مجلس پاتوق سیاسیون چپ و پشتیبان اصلی شیخ احمد مازنی شده بود و آشپزخانه این دانشگاه دربست در اختیار این جریان بود و حتی از برخی دانشجویان جهت چسباندن پوستر و نصب بنر در امر تبلیغات استفاده می شد.

در این سالها چهره های انقلابی و اساتید مجرب و دلسوز از دانشگاه فرهنگیان حذف شدند که ولی الله شهابی یکی از آنها بود ، وی که روزنامه نگار و مشاور خانواده می باشد سالها در آموزش و پرورش به مردم استان و مکتب اسلام خدمت کرد اما جریان سیاسی چپ با تسخیر این دانشگاه او را کنار گذاشت.

حال منتظر ایفای نقش اساسی استاندار هستیم که با رفتن مازندرانی یک رییس بی نقص و بدور از سیاست برای این دانشگاه انتخاب کند ، اقای حق شناس ، این دانشگاه یک چهره علمی و دانشگاهی می خواهد تا بتواند بر آن مدیریت تحول زا و امیدآفرین داشتن باشد.

گفته می شود علی اکبر قندهاری که مسول حراست این دانشگاه می باشد و از طرف اتحادیه انجمن های اسلامی حمایت می شود یکی از گزینه های ریاست این دانشگاه است .

مجمع فرهنگیان استان نیز که حزبی سیاسی است از نصرالله کشیری رییس سابق آموزش و پرورش گرگان و محمد جواد زنگانه حمایت می کند.

البته در این بین نمایندگان استان نیز گزینه هایی دارند که گفته شده موسی کیخا توسط نماینده علی اباد کتول و ایوب منصوری رضی توسط امانقلیچ شادمهر حمایت می شوند، هر چند از نوید ثنایی و طیبه تجری هم به عنوان گزینه ریاست دانشگاه نام می برند.

حال یک ماهی است که این دانشگاه مهم و محوری رییس ندارد ، خانواده ها برای ثبت نام به این دانشگاه مراجعه می کنند اما کسی نیست پاسخ آنها را بدهد ، زمان مصاحبه نیروهای جدید است و این می طلبد استاندار تر چه زودتر فکری برای این دانشگاه بی رییس بکند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مردانی

واقعا تحلیل خوبی بود.انشاله همیشه درتحلیلهایتان همینجوری موفق باشید.فقط جهت اطلاع حقیر زمان دکتر مسعودی ازطرف سازمان مرکزی تهران مامور شدم.والان هم ۶ماهی است بازنشسته شدم.ومشغول طی کردن دوران نقاهت بیماری کرونا هستم.من هم مثل شما امیدوارم دانشگاه ازسیاسی بودن خارج شود وجنبه علمی و فرهنگی بودنش بیشتر شود.

0
0
پاسخ
1399-08-03 10:11

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.