1399-07-16 22:44
6851
0
70851
گفتگوی گلستان ما با جوان موفق انقلابی روستای النگ کردکوی :

ماکت بین الحرمین را به کمک 5 نفر ساختیم/ هدف از این کار، تشویق نسل جوان به کار فرهنگی در روستا بود

چند تن از جوانان روستا النگ کردکوی در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) این روستا، اقدام به ساخت ماکت بین الحرمین و حرم امام حسین (ع) و حضرت قمربنی هاشم (ع) کردند.

به گزارش گلستان ما، در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی تعدادی از جوانان انقلابی روستای النگ شهرستان کردکوی در امامزاده ابراهیم (ع) روستای النگ به مناسب اربعین امسال در اقدامی جالب و پسندیده ماکت بین الحرمین را در این امام زاده ساختند.  

به همین جهت به سراغ "امیرمحمد ثلبی" یکی از جوانان خوب و با انگیزه روستای النگ که طلبه و مدیر فرهنگی امامزاده ابراهیم (ع)  النگ کردکوی می باشد، رفتیم و با وی به گفتگو نشستیم.

* لطفا خودتان را معرفی کنید

امیرمحمد ثلبی متولد 1378 اهل روستای النگ کردکوی، طلبه و مدیر فرهنگی امامزاده ابراهیم (ع) النگ هستم

* آقا امیرمحمد لطفا در خصوص اقدام فرهنگی و نمادینی که انجام دادید توضیح دهید؟

همان طور که مستحضرید امسال به علت شیوع ویروس منحوس کرونا توفیق نداشتیم اربعین در مراسم پياده روی کربلا حضور داشته باشیم و از نزدیک با جان و دل خویش به ساحت مقدس آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام عرض ارادت کنیم.

بنده و چند تن از جوانان روستا تصمیم گرفتیم یک کار خوب فرهنگی در بخش ورودی امامزاده انجام دهیم که وقتی در روز اربعین زائرین محترم به این امامزاده مشرف می شوند از بُعد معنوی و فرهنگی امامزاده در روز اربعین بیشتر فیض ببرند و اقدام به ساخت نمادین بین الحرمین و حرم امام حسین (ع) و آقا قمربنی هاشم (ع) رو در آستان مقدس امامزاده ابراهیم روستای النگ کردیم و خداروشکر به خوبی بعد از گذشت یکماه به پایان رسیده است.

* هدف از این اقدام چی بود؟

اولاََ، هدف ما زنده نگه داشتن حال و هوای معنوی کربلا در روستای النگ بود.

دوم اینکه مردم به شکل نمادین از این ماکت در مراسمات مذهبی که در امامزاده برگزار می‌ شود، استفاده کنند. 

سوم اینکه، نسل جوان امروزی ما بیشتر تشویق به کار فرهنگی در روستا شوند.

* آیا سال های گذشته در امامزاده ابراهیم (ع) مراسم اربعین برگزار می شد؟ استقبال مردم منطقه چطور بود؟ 

بله الحمدلله همه ساله در روز اربعین حسینی هزار نفر از مردم دارالمومنین گرگان "شهرک بهزیستی" و نیز مردم منطقه غرب گرگان روستاهای همجوار با پای پیاده به آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام النگ مشرف می‌شدند. 

اما امسال با شیوع ویروس منحوس کرونا نتوانستیم به زائران اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام خدمت کنیم. امیدواریم انشاءالله هر چه زودتر با ریشه کن شدن این ویروس منحوس سال بعد در خدمت زائرین آقا باشیم و با جان و دل نوکری کنیم. 

* شما با چه تعداد افراد ساخت این ماکت را انجام دادید؟ 

این ماکت را به همت پنج نفر از جوانان خوب و با انگیزه روستای النگ ساختیم و نیز تمامی رواق ها و حجره های بین الحرمین چراغ هم نصب شده است.

مراسم رونمایی ماکت در چه روزی برگزار خواهد شد؟ 

مراسم رونمایی از ساخت ماکت بین الحرمین انشاءالله فردا پنجشنبه 17 مهر  در روز اربعین رأس ساعت ۱۶ بعد از ظهر با حضور حاج آقا شیخی امام جمعه محبوب شهرستان کردکوی و مهندس کریمی رییس اداره اوقاف و امور خیریه کردکوی و نیز خانواده های معظم شهدا، هیئت امنا و خادمین آستان مقدس و همچنین علما و روحانیون منطقه و اهالی محترم روستای النگ برگزار می‌شود.

*در کلام پایانی توصیه شما بعنوان یک جوان موفق انقلابی به جوانان عزیز در عرصه فرهنگی و دینی چیست؟

توصیه بنده به جوانان انقلابی این ست که بنا به فرموده مقام معظم رهبری "مدظله العالی" مبنی بر اینکه "امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شود" با فعالیت های خود در زمینه کارهای فرهنگی و مذهبی در امامزاده ها این سند چشم انداز مقام معظم رهبری را برآورده کنیم و تا ان شاءالله دشمنان ما به امورات مذهبی و دینی ما نفوذ نکنند.

مصاحبه از : مهدی عموزاد

انتهای پیام /  

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.